Autor Wątek: Dwarf Dust  (Przeczytany 4993 razy)

Offline Cocomide

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2013, 00:46:29
Ukończyłem niedawno swój pierwszy, samodzielny projekt gry na Androida. Pochwalę się też i tutaj.

Dwarf Dust


Dwarf Dust jest nowatorskim podejściem do gier typu „Falldown”, w których gracz przy pomocy akcelerometru steruje spadającym obiektem, omijając przeszkody schodząc jak najniżej. W grze sterujemy gromadą Krasnali wgłąb kopalni Gwiezdnego Pyłu. Kopalnia jest zaczarowana dlatego co 100 stopni zmienia swój wygląd wyjawiając przy tym nowe, coraz groźniejsze pułapki. Zadaniem gracza jest poprowadzenia Krasnali jak najgłębiej omijając przeszkody oraz uwalniając coraz więcej Krasnali. Pomaga nam przy tym zestaw „Dopalaczy” zbieranych poprzez złapanie ich palcem na ekranie dotykowym. Tylko większa ilość górników zdoła się przebić przez zasypaną kopalnię. Po drodze można zebrać spore ilości Gwiezdnego Pyłu, który służy do ulepszania „Dopalaczy” zdobywanych w grze. W sklepiku dostępne są także nowi pracownicy kopalni. Jest też możliwość szybszego zdobycia Gwiezdnego Pyłu poprzez zakup za pomocą Portfela Google.

A to wszystko po to żeby konkurować w globalnym rankingu na najlepszego górnika!

Zapraszam do wypróbowania mojej produkcji oraz w miarę możliwości do sprawiedliwego ocenienia gry. Dwarf Dust jest w pełni darmowy, posiada jednak reklamy oraz mikro-płatności.


Przy da się opinia warsztatowych profesjonalistów oraz amatorów :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Lipiec 05, 2013, 12:40:56
Coś jest chyba nie tak. Gra się włącza mimo to, że trochę długo ale to szczegół no i jest fajnie. Włączasz nową grę i tu niespodzianka bo nie widać ani postaci ani poziomów, po których ma poruszać się postać. Tak na marginesie mało intuicyjna jest obsługa menu.

Offline Cocomide

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2013, 12:52:36
Dziwny problem, a na jakim urządzeniu była gra testowana?
Co masz na myśli jako "mało intuicyjna"? Chętnie bym poprawił intuicyjność jeżeli jest z nią problem, to mój pierwszy samodzielny projekt - na pewno ma sporo wad.

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Lipiec 05, 2013, 13:40:03
A tak dla testów wrzuciłem sobie ją na tablet FunTab 7.0 bo mam w tej chwili tylko to pod ręką. Jeżeli chodzi o intuicyjność to jeżeli wejdzie się w top wyniki to aby wyjść z tego działa tylko przycisk back a mógł by być do tego jakiś przycisk na ekranie. Tylko w tym miejscu można korzystać z przycisku back. Nigdzie indziej on nie działa. Jeżeli jesteśmy w głównym menu to przydało by się żeby można było zamknąć grę przyciskiem back a nie tylko dostępnym w menu. To są tylko i wyłącznie moje odczucia nie wiem jak tam reszta osób grająca w Twoją grę. Jeżeli chodzi o gameplay to niestety nic nie mogę powiedzieć bo nie zdołałem przetestować przez problem z grafiką.
http://img199.imageshack.us/img199/1131/k2mb.jpg

Offline IgI

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2013, 13:46:28
Słowem wstępu. Gra testowana na Samsungu Galaxy Mini 2 z oficjalnym softem. Po pierwszym uruchomieniu gry, jak wszedłem w sklep to się telefon zawiesił i wymagał restartu. Przy następnym podejściu wszytko było już OK.

Plusy:
- przyjemna dla oka grafika
- działa płynnie
- nawet fajnie się gra

Minusy:
- trochę nudna i łatwa (przynajmniej po pierwszych paru minutach gry)
- wszystko toczy się trochę za wolno
- teraz zerknij na rysunek - https://www.dropbox.com/s/azuzpppm618114p/SC20130705-121840.png
 1) Wygląda to jak końcówka platformy obok i nie pasuje mi wizualnie
 2) Strefa, która wygląda na to, że można tam się znaleźć, a jest niewidzialna ściana

Podsumowanie:
Gra całkiem fajna i nadaje się do zabijania czasu, np. w pociągu/tramwaju/autobusie. Jak dla mnie grafika podczas gry mogła by być nieco większa (na moim telefonie wszytko takie małe się wydaje). Ogólnie 3, a nawet 3.5 na 5.

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

  • +1
# Lipiec 05, 2013, 13:54:03
No to taki zbieg okoliczności, że u ciebie wyświetla się to co u mnie się nie wyświetla i odwrotnie :P

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2013, 15:29:33
Cytuj
- teraz zerknij na rysunek - https://www.dropbox.com/s/azuzpppm618114p/SC20130705-121840.png
 1) Wygląda to jak końcówka platformy obok i nie pasuje mi wizualnie
 2) Strefa, która wygląda na to, że można tam się znaleźć, a jest niewidzialna ściana
3) Przydałoby się pisać po angielsku poprawnie: available

Offline Cocomide

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2013, 16:33:14
Słowem wstępu. Gra testowana na Samsungu Galaxy Mini 2 z oficjalnym softem. Po pierwszym uruchomieniu gry, jak wszedłem w sklep to się telefon zawiesił i wymagał restartu. Przy następnym podejściu wszytko było już OK.

Plusy:
- przyjemna dla oka grafika
- działa płynnie
- nawet fajnie się gra

Minusy:
- trochę nudna i łatwa (przynajmniej po pierwszych paru minutach gry)
- wszystko toczy się trochę za wolno
- teraz zerknij na rysunek - https://www.dropbox.com/s/azuzpppm618114p/SC20130705-121840.png
 1) Wygląda to jak końcówka platformy obok i nie pasuje mi wizualnie
 2) Strefa, która wygląda na to, że można tam się znaleźć, a jest niewidzialna ściana

Podsumowanie:
Gra całkiem fajna i nadaje się do zabijania czasu, np. w pociągu/tramwaju/autobusie. Jak dla mnie grafika podczas gry mogła by być nieco większa (na moim telefonie wszytko takie małe się wydaje). Ogólnie 3, a nawet 3.5 na 5.

Przy wejściu do sklepu jedyna akcja to animacja GUI i aktualizacja waluty - telefon zwiesić musiał TapJoy swoją aktualizacją.

Co do tych znikających tekstur - problemem chyba jest GPU, nie da rady utrzymać tylu dużych tekstur i nadpisuje je. Staram się pomniejszać atlasy tekstur dzieląc je na mniejsze. Następna aktualizacja, mam nadzieję, będzie bez tego błędu.

3) Przydałoby się pisać po angielsku poprawnie: available
Co za wpadka! Dzięki (chociaż mi strasznie wstyd)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2013, 16:39:25 wysłana przez Cocomide »

Offline Cocomide

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2013, 23:52:42
Pozwolę sobie dopisać:

Udostępniłem wersję poprawiona i chciałbym prosić osoby, które miał problemy z wyświetlaniem grafiki żeby spróbowały jeszcze raz :)

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Lipiec 08, 2013, 00:21:51
Odpisałem już na markecie ale napiszę Ci tu jeszcze raz. Jest trochę lepiej bo wczytuje się tło i platformy ale nadal nie widać postaci, innych przedmiotów oraz bonusów lecących do góry. Oj czeka cię jeszcze dużo optymalizacji. Gra Temple Run 2 chodzi na tym tablecie bez żadnego problemu a z taką prosta gierką ma problem. No musisz pokombinować jeszcze trochę.

Offline Cocomide

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 01:50:05
Pomniejszam dalej atlasy tekstur, testowałem na jednym ze starszych urządzeń z gorszym GPU i już działa. Wersja 1.06 powinna mieć już wszystko zoptymalizowane. Jeżeli teraz nie zadziała to będę zmuszony powoli wykluczać niekompatybilne urządzenia ;/

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 12:31:54
Mój Samsung Galaxy Ace (nie rootowany, na Androidzie 2.3.6) jest całkowicie niekompatybilny - menu łącznie ze sklepem normalnie działa, ale jak wybierze się grę, to strasznie długo się ładuje, a potem jest tylko czarny ekran.

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Lipiec 08, 2013, 13:37:38
Normalnie pierwszy raz w życiu spotykam developera, który trochę poprawił pogrzebał zrobił aktualizację i dalej już mu się nie chce i tworzy listę niekompatybilnych urządzeń. Mogę się założyć, że masz jakieś przecieki w kodzie i to zawala pamięć ale po co poszukać jak można wywalić listę z tysiącami urządzeń, które nie są kompatybilne. Zastanowił byś się może nad zmniejszeniem jakości plików graficznych bo taka prosta gra żeby aż tyle zajmowała...

Offline Cocomide

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 18:36:39
Nie chodzi o to, że mi się nie chce, nigdzie tego nie napisałem i proszę o wstrzymanie się z takimi oskarżeniami.
Staram się ograniczać wielkość assetów ale połowa z nich to dźwięki i nie mogę już zmniejszyć ich wielkości - konwertuję powoli pliki png na ich mniejsze wersje - zobaczymy. Jeżeli nie uda mi się osiągnąć efektu to będę zmuszony wykluczać urządzenia - wiadomo, że nie każda gra będzie działać na każdym urządzeniu. A w przypadku Dwarf Dust w tej chwili pobrać może grę każdy.

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 22:25:32
Ściągnąłem na swój Sony Xperia Neo V, który używam do developerki.

Wywala mi podczas loadingu przed rozpoczęciu gry, bez żadnego komunikatu.

Jedyne co z logcata na czerwono udało mi się dostać co dotyczy gry:

07-08 21:21:19.407: E/InputDispatcher(290): channel '2c1876f8 com.me.magicpot/com.me.magicpot.MainActivity (server)' ~ Channel is unrecoverably broken and will be disposed!

Btw jaka technologia gry? Bo po komentarza sądziłem, że to wina shaderów(sam dostawałem info od ludzi że czasem shader na S3/Note nie działał, na szczęście w grze dałem możliwości sterowania opcjami graficznymi;)). Gra ma 5 mb, zasoby nie mogą być za duże.

Chyba, że robisz coś bardzo, bardzo niedobrze na CPU i na tych gorszych urządzeniach nie domaga;).