Autor Wątek: T-Rex Revenge!  (Przeczytany 6301 razy)

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +4
# Lipiec 04, 2013, 00:22:48
Witajcie. :P
Z okazji WSoC 2013 chciałbym zaprezentować wam moją propozycję gry. :D
  • Zespół:
    -Ja (ByerN) xD Z braku chętnego ludu gotowego popierać moje dziwne pomysły, od dawna tworzę jednoosobowy skład.
  • Technologia:
    -Java, OpenGL ES (Android), Inkscape jako edytor map.
  • Gatunek:
    -Trudno powiedzieć, najbardziej podpada pod zręcznościówkę/casual.
  • Fabuła:
         Wieść gminna niesie, że prastare stworzenia zwane dinozaurami wyginęły. Poniekąd jest to prawda. Lecz nie do końca. Bardzo, bardzo dawno temu, gdy doszło do kataklizmu który zaprzepaścił nadzieję dawnego świata, istniał mały zalążek magii. Uformowany za pomocą niepojętych zjawisk portal, których stwórca zapewne nie wiedział o istnieniu czegoś takiego jak logika, a za to celująco posiadł wiedzę o atutach dobrej fazy, zdołał udzielić azylu grupie wybrańców. Tyranozaury zdołały przetrwać skomplikowaną i stosunkowo destrukcyjną deformację kuli ziemskiej zamknięte na miliony lat w nadprzestrzeni. Dzięki temu mogły żyć wiecznie za cenę bierności i bezradnego spoglądania na swoje stosunkowo małe rączki.
         Obserwacja życia nowego świata wydała się przez to niezwykle interesująca w porównaniu do robienia w tym stanie czegokolwiek innego, więc obserwowały. Obserwowały jak cywilizacje się rodzą i zaraz potem upadają, swoimi gruzami nawożąc bestialskich najeźdźców. Obserwowały jak natura zawzięcie, choć nieudolnie tłumi próby rebelii ludzkiej rasy, zsyłając powodzie i huragany, aż do jej ostatecznego ubezwłasnowolnienia. Przemijający czas indukował narastające w ocalałych poczucie agresji i bezsilności.
         Wraz z nadejściem epoki śmiesznych kotów w internetach, kumulowany od stuleci gniew uwolnił biedne T-Rexy z ich więzienia. Rozeszły się na wszystkie strony świata niczym niedołężna wiewiórka po spotkaniu z samochodem na środku niemieckiej autostrady, siejąc przy tym zło i zniszczenie. Lata słuchania kawałów o ich śmiesznych, małych rączkach zrobiły swoje. Teraz, T-Rexy pałały tylko żądzą zemsty. Nie były jednak takie głupie. Zamiast niszczyć dobytek i zwiększać śmiertelność humanoidów, postanowiły zająć się ich wartościami mentalnymi. Włamując się do Wielkiego Skarbca Najpiękniejszych Wspomnień i Najskrytszych Marzeń Chroniącego Ludzkość Przed Nimi Samymi (w skrócie WSNWiNMChLPNS) doprowadziły do masowej niechęci ogółu i czegokolwiek innego, potęgując niż demograficzny i klęskę głodu (nie dotyczy Korei Północnej -> bardziej się nie dało).
         Rządy wszystkich państw świata (po za Koreą Płn. oczywiście) zebrały się na szczycie by wspólnie znaleźć wyjście z tej beznadziejnej sytuacji. Złotym środkiem okazało się najnowsze odkrycie nauki: Mentalbot potrafiący wkraść się do umysłu kogokolwiek i manipulować tym co tam znajdzie (o ile coś tam jest, w innym przypadku łapie Fatal Error i kończy działanie wysyłając przy tym informacje o błędach do Microsoftu). Ludzkość ujrzała promyk nadziei.

  • No ok, ale co to wnosi do gry:
    Gra polega na zestrzeleniu wszystkich T-Rexów na mapie. W praktyce: uruchamiamy episod zawierający w sobie 5 map o tematyce gier lub bajek (elementy z WSNWiNMChLPNS. Wspomnienia są niewyraźne dlatego grafika jest prosta i kwadratowa), następnie uruchamia się pierwsza mapa, mamy 10 sekund na wygraną, jeśli się nie uda, uruchamia się kolejna mapa episodu, pętla i do skutku.
  • Trochę o grafice:
    Mapy są robione przeze mnie w programie Inkscape (importowane prymitywy wektorowo tym razem). W tym projekcie stawiam głównie na prostotę i jasność przekazu.
  • Dlaczego coś tak banalnego na 3 miesięczne Compo?
    Spodobał mi się pomysł, chciałem go zrealizować i przy okazji postanowiłem wrzucić go tutaj. Widzę możliwość wrzucenia kilku produkcji jako jedna praca na WSoC więc możliwe, że tak zrobię. I tak bym pisał tą grę, więc nic nie tracę. :D Myślę, że gra spełni swoje założenia-> dostarczy zabawy i uśmiechu (z nutką irytacji niepowodzeniem oczywiście, by docenić radość wygranej). To najważniejsze. :P
Link do warsztatu: http://warsztat.gd/projects/TRex_Revenge
Dorzucam screeny tego co mam do tej pory (mała rozdziałka, screen z telefonu):
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 22:40:40 wysłana przez ByerN »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 00:28:41
Jeszcze kilka screenów, na razie wystarczy. Słabo widać na czym polega gra. Statyczny obraz nie odda tego co się dzieje podczas rozgrywki. :P Dlatego za jakiś czas nagram video.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 13:05:49
Przewiduję na dzień dzisiejszy 4 tryby gry:
  • Story mode- tryb opisany wcześniej.
  • Survival mode- tryb uruchamiany po ukończeniu Story mode. Kolejne mapki są wylosowywane ze zbioru wszystkich chapterów (tak samo losowane jest położenie przeciwników i gracza). Przejście do mapki dodaje czas do naszego licznika. Gramy póki starczy czasu.
  • Practice mode- Pozwala na wybranie mapki do której mamy dostęp w celu przećwiczenia lub ew. luźnej gry bez limitu czasowego.
  • Fun mode- Ewentualny czwarty tryb bonusowy w którym dostajemy możliwość ruchu (to samo tyczy się mobów) i dodatkowe powerupy.
Przykładowy screen drugiego chaptera "TRex in da house":
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2013, 23:08:42 wysłana przez ByerN »

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2013, 16:51:16
Dodałem hak umożliwiający przyciągnięcie się do ściany. Gameplay video:
http://warsztat.gd/video/1671

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2013, 18:11:24
Trochę o tworzeniu plansz:
http://warsztat.gd/video/1674/tworzenie_poziomu

a w załączniku efekt pracy (bez filtra, z filtrem i z mniejszym filtrem, nie wiem jak lepiej):
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2013, 18:35:17 wysłana przez ByerN »

Offline DanielMz25

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 09:37:12
Ciężko powiedzieć. Ale chyba jednak z mniejszym filtrem bestowe.

Offline St4rKiller070

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 14:22:49
Zdecydowanie z mniejszym filtrem :)

Zarys fabuły genialny, nieźle się uśmiałem :D

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 19:16:48
Dzięki bardzo. :P Użyję mniejszy filtr.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 19:32:51
Rzeczywiście fabuła powala :)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2013, 14:20:10
"Uwaga: W tym wątku nie pisano od 30 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku."- forum.warsztat.gd

Formularz ma rację. :P Dużo czasu minęło od ostatniego posta, ale wziąłem się do roboty. Gra posiada już 4 chaptery po 5 mapek i na razie tyle wystarczy. Dorobię jeszcze generator losowych mapek i poprawię balans. Zarzucam krótki filmik ukazujący nowe mapki :)

https://www.youtube.com/watch?v=_gA7ZpKtkgw

Komentarze do video, najlepiej tu (lub yt):
http://warsztat.gd/video/1771

Hulk patrzy! :P
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2013, 14:24:48 wysłana przez ByerN »

Offline nexor

  • Użytkownik
    • deviantArt

# Wrzesień 20, 2013, 08:48:06
Świetnie wyszedł spiderman, ciekawa koncepcja.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2013, 11:53:07
Dzięki bardzo. :P Dobrze, że idzie rozpoznać co jest czym. :)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Wrzesień 22, 2013, 23:10:16
Porzucam wcześniejszą koncepcję polegającą na umiejętnym dobieraniu kąta wystrzału pocisków. Dodałem możliwość normalnego poruszania się (gałka, lewy dolny róg). Prawy dolny róg zmiana broni (hak, armatka). Już nie strzela się przyciskiem, tylko tapnięciem w ekran.

Na mapce respi się jeden TRex. Po jego unicestwieniu, pojawia się inny w innym miejscu. Musimy zlikwidować określoną w prawym górnym rogu ilość TRexów by przejść dalej.

Po przejściu Story Mode, odblokowujemy kolejne poziomy trudności (kolejno: walka o brązowy puchar, srebrny i złoty). Mamy więcej czasu, więcej szybkiego tapowania w dotykowy ekran i więcej TRexów do zlikwidowania. :)

Dodałem także miny (przeszkody). Ich ilość rośnie z poziomem trudności, można je zniszczyć armatką, a bezpośrednie spotkanie skutkuje pozbawieniem nas czasu. :P Za chwilkę dorzucę demo. Link będzie dostępny do pobrania w projekcie.

Na drodze do końca został już tylko losowy generator map i jakieś gadżety. :)
Zachęcam do komentowania. To pomaga. Będę wdzięczny. :)

Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=cMWxRCppQXE

Link do dema:
http://javabyern.cba.pl/T-RexRevenge.apk
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 23:27:54 wysłana przez ByerN »

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2013, 15:35:40
Pad do sterowania został usunięty, poruszanie się postacią polega aktualnie na przyczepianiu się hakiem do ściany. Zmiany:

-Dodana strzałeczka do nawigacji, wiadomo już gdzie pojawił się T-Rex.

-Poprawiony poziom trudności.

-Dodany tryb losowych mapek (na razie są one bardzo prymitywne).

-Nareszcie można opuścić grę przed czasem. :P

-Poprawiony bug z przyklejaniem się do ścian.

Usunięcie możliwości ruchu postaci za pomocą pada, zmusza go do podjęcia bardziej dynamicznej gry za pomocą haka przyciągającego do ścian (ikonka w prawym dolnym rogu symbolizuje hak, można zmienić na tryb armatki klikająć nań). To fioletowe coś z czaszką to mina odejmująca czas przy kontakcie bezpośrednim, można ją zestrzelić armatką. Wydaje mi się, że zniknął problem artefaktów które pojawiały się na niektórych urządzeniach, niestety aktualnie nie mam jak tego zbadać.

http://warsztat.gd/screen/14123/update

Offline bies

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 13:50:29
Testowałem na Galaxy S2. Gra jest technicznie OK, sterowanie w porządku. Trochę czasu zajęło mi znalezienie przycisku przełączenia się pomiędzy poruszaniem a strzelaniem. Niestety gra ma (dla mnie) jedną wadę -- nie sprawia frajdy.