Autor Wątek: Rubikshift's Space  (Przeczytany 8239 razy)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2013, 22:33:34
W komentarzach umieściłem mały prezent. Powodzenia.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +1
# Lipiec 04, 2013, 00:20:20
Najwięcej czasu zejdzie wam na przepisywaniu konsola -> grafika.

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 15:40:18
Rano dodałem nowy prosty system rozwoju bohatera. Teraz trzeba dodać, żeby takie wartości jak siła, zręczność, wytrzymałość czy umysł były wykorzystywane.
Tak swoją drogą, na poważnie będziemy musieli rozważyć, czy olać sfml 2.0 na rzecz pdcurses. Szczerze to spodobała mi się wersja konsolowa XD

PS Jakby co, gwiazdka przy poziomie oznacza, że są dostępne punkty umiejętności.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 04, 2013, 16:08:24
Tak swoją drogą, jeżeli chcecie się liczyć w WSoCu, to albo wyciśnijcie z konsoli ostatnie soki, albo rzućcie tą konsolą w kąt, bierzcie SFML i napiszcie coś gdzie będziecie się skupiać na grywalności, a nie klepaniu kolejnych linii konsoli.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 16:17:48
Zróbcie komendy po polsku ;)
Ew w zależności od języka. Aby "show" nie mieszało się z polskimi zdaniami.

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 16:23:18
@Estivo
Mamy, jeszcze sporo czasu, a i pomysłów nie brakuje. Myślę, że nie ma o co się martwić na razie, i do października pojawi się porządna wersja do pobrania.
@Frondeus
Szczerze to nie planowałem czegoś takiego. Muszę to rozważyć z Matriksoftem. Mi osobiście angielskie komendy nie przeszkadzają, ale nie sądzę, żeby dodanie polskich sprawiło nam wiele problemów.

Offline matriksoft

  • Użytkownik
    • Projekt Matriksoft

# Lipiec 04, 2013, 22:14:38
@Frondeus Lokalizacja komend nie będzie żadnym problemem.

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 12, 2013, 13:29:15
Dobra, było trochę przerwy (niestety, ale siły wyższe), i nie mogliśmy cały czas kodować i wstawiać jakiś materiałów. Tak więc, w ciągu ostatnich dni dodaliśmy:
- polskie komendy
- generowany psuedo losowo świat
- możliwość poruszania się po nim
- zmianę czasu w grze przez wykonywanie akcji
- modyfikacja statystyk bohatera (Zdrowie, Wytrzymałość, Siła, Umysł, Technologia)

Dodaję parę screenów.

I krótka notka "co i jak" przy komendzie "informacje". Kod który się wyświetla jako pierwszy to taki opis planety, każdą planetę opisuje 8 wartości logicznych, o których powiemy później (ale teraz zdradzę, że są to m.in. czy zamieszkała, czy jest jakiś surowiec) następnie wyświetlają się numery planet połączonych z tą na której przebywa gracz, na te można się udać podając nazwę (później będą wyświetlane nazwy, ale póki co korzystam z numerów).

EDIT : Krótko, jeszcze dzisiaj dodałem nowe ficzery:
- Punkty Akcji - pozwalają wykonywać akcję, są zależne od posiadanej wytrzymałości.
- Komendę "sleep"/"śpij" regenerującą Punkty Akcji (pewnie życie też, ale to później)
- Modyfikacja interfejsu, pozbyłem się "Gotówka: "(to będzie gdzieś indziej, najprawdopodobniej w ekwipunku), zamiast tego wyświetlane są Punkty Akcji, i numer (w przyszłości nazwa) planety na której przebywa gracz.

I nowa porcja screenów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2013, 16:08:24 wysłana przez rubikshift »

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2013, 16:24:54
Z początku chciałem zrobić update poprzedniego posta, ale jak zacząłem pisać to trochę dużo mi wyszło mimo IMHO niewielkiej liczby wprowadzonych zmian
Dodałem:
- prostą funkcję, która sprawia, że po wejściu w tryb ulepszenia będziemy mogli spokojnie ulepszyć statystyki, póki mamy punkty ulepszenia, lub dobrowolnie nie wyjdziemy z trybu.
- ta sama funkcja blokuje dostęp do trybu ulepszenia ( poprzednio można było chociaż przejrzeć statystyki, ale od tego jest inna komenda przecież), próba wejścia w tryb zostanie udaremniona komunikatem: "Nie masz punktów rozwoju"
- zmiany w balansie, będą 3 punkty akcji na początku i po jednym na każdy punkt w wytrzymałości, planuję sprawić, żeby każda akcja w świecie gry zabierała punkt akcji (oprócz spania oczywiście). Ta kwestia oczywiście może ulec szybko zmianie, ponieważ jeszcze nie ma wszystkich możliwości jakie gra ma oferować, więc trochę ciężko pracować nad balansem, ale warto o nim zawczasu pomyśleć.
- Parę poprawek w wyświetlanym tekście i 1 lub 2 nowe komunikaty.
Oczywiście screeny.
Jeżeli są jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2013, 13:59:24
Długo nic nie było. Ale od pewnego czasu przepisuję Rubikshift's Space na... pdcurses. Tak, wiem dużo osób liczyło na SFML, ale szczerze mówiąc i tak by to nie wyglądała jak standardowa gra. Próbowałem, portować na SFML, ale jakoś mi nie szło i zrezygnowałem, a z pdcurses poszło trochę łatwiej. Teraz już widzę swój błąd (ogromny błąd), czyli to, że nie zaczęliśmy pisać tego od razu tak jak teraz, bo przepisywanie wszystkiego tak by działało wybraną biblioteką to katorga. Na razie screeny z tego co mamy.

PS Mam nadzieję, że nie obraziliście się za użycie do interfejsu innej biblioteki niż sfml ;)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2013, 18:52:49
PS Mam nadzieję, że nie obraziliście się za użycie do interfejsu innej biblioteki niż sfml ;)
Może się mylę i się nie znam, ale SFML nie jest biblioteką UI.

- ta sama funkcja blokuje dostęp do trybu ulepszenia ( poprzednio można było chociaż przejrzeć statystyki, ale od tego jest inna komenda przecież), próba wejścia w tryb zostanie udaremniona komunikatem: "Nie masz punktów rozwoju"
Nie lepiej spiąć to w jedną "funkcję" (ekran?). Działanie praktycznie to samo to po co rozbijać to na dwa ekrany "statystyki" i "ulepszenia"?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2013, 18:55:07 wysłana przez Karol »

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2013, 11:18:25
@Karol
SFML nie jest biblioteką typową do tworzenia UI, ale Pdcurses IMHO też nie jest. Gdyby wziąć za myśl przewodnią cytat z Wikipedii
Cytuj
interfejs użytkownika – część oprogramowania odpowiadająca za interakcję między aplikacją i użytkownikiem
To myślę, że zawsze się da zrobić UI. Wiadomo, w zależności od użytej biblioteki (technologii) powstają rożne rzeczy, jedne lepsze inne gorsze.
Co do działania statystyk i ulepszania. Teraz będą spięte w jedną "kartę" w menu u góry "Statystyki". Wcześniej to rozbijałem z faktu, że najpierw napisałem wyświetlanie "czystych" statystyk, a później ulepszanie i jakoś poza tym, że wyświetlają podobne informacje jakoś nie dostrzegałem żeby to połączyć.

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2013, 22:27:19
Było na głównej. To i jest tu, tylko trochę lepiej opisane.
http://www.youtube.com/watch?v=BAgxgeBkD5s
Niby ciągle mało żeby prezentować, ale jakoś mnie korciło i nie wytrzymałem. Sorry, że bez dźwięku, ale nie mam mikrofonu pod ręką. Co do filmu wiem, że nie każdemu musi się podobać, szczególnie, że będzie to gra w środowisku tekstowym, ale mam nadzieję, że wygląd nie będzie głównym powodem dla której ktoś odrzuci grę, bo staramy się dopracować wszystko na maksa i wrzucić tyle zawartości ile mamy możliwości i pomysłowości.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 31, 2013, 22:58:31
W cholerę nie wiem co wam w SFML nie pasowało ;)

Offline rubikshift

  • Użytkownik

# Sierpień 18, 2013, 18:33:26
Przykładowy screen z Inventory :)
Ekwipunek jest już prawie ukończony (ten status niestety jest od dłuższego czasu, ale codziennie coś nowego dochodzi).
Jest porównywanie elementów ekwipunku z obecnie używanym przedmiotem, jak widać oznaczanie odpowiednim kolorem (czerwony lub zielony) też jest. Jest oczywiście "system" obciążenia gracza, ale tylko noszonymi na sobie przedmiotami. Nie skończy się na zaznaczonej na czerwono liczbie, przeciążony gracz wyda więcej punktów akcji na każdą czynność.
Co do nazw wątpię, że będą zmiany, niestety, ale niemalże wszystko w tej grze zależy od (pseudo?)losowości.
Jest także parę drobniejszych zmian jak np. możliwość zmiany języka podczas gry. Ale screeny o tychże zmianach sobie podaruję.

PS Zapomniałem dodać, że nazwy SurowiecA, RoślinaB itp. są raczej tymczasowe.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2013, 18:38:57 wysłana przez rubikshift »