Autor Wątek: Blood of Gods  (Przeczytany 10735 razy)

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Lipiec 17, 2013, 21:06:15
Bo moje zadanie to robić gry, a nie zachęcać. Szczególnie, że Wy czepiacie się mojej opinii o niedoszłym wydawcy.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2013, 22:11:27
Bo jaki sens jest robić gry dla graczy i wydawcy, o których ma się niskie mniemanie? I to jeszcze samemu, nie będąc do tego zmuszonym przez szefa.

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2013, 01:58:56
@up: Dla pieniędzy?

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2013, 05:53:17
Wasz portfel już się przeciążył? Nie jestem pewny, ale za dużo chyba nie macie na dzień dzisiejszy (bynajmniej mało zaprezentowaliście). Co was przycisnęło? Grafika? Licencja komercyjna na FL Studio? Tak z ciekawości pytam.

Bo jaki sens jest robić gry dla graczy i wydawcy, o których ma się niskie mniemanie? I to jeszcze samemu, nie będąc do tego zmuszonym przez szefa.

Czasem programista (głównie gier) jest jak diler narkotyków. Mimo wszystko nie musi mieć dobrego zdania o swojej grupie docelowej, najlepiej wciągnąć użytkownika w nałóg z którego nie może wyjść. W porównaniu do narkotyków zaleta jest taka, że programista może powiedzieć: "my art is building future" i nadać temu podniosły ton. Przeciętny kucharz metaamfetaminy nie może nawet o czymś takim pomyśleć. :P Chociaż warto zachować przynajmniej pozory by nie narobić sobie złej reklamy. :P
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2013, 06:00:52 wysłana przez ByerN »

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Lipiec 18, 2013, 14:59:40
Widzę, że zapanował chaos, dlatego wytłumaczę kilka kwestii:

1. Jeśli chciałbym obrazić wydawcę, podałbym jego dane osobowe i napisałbym coś znacznie gorszego. On po prostu szuka innej gry. Interesu nie ma, więc koniec tematu.
2. Nie możemy zrealizować projektu Blood of Gods, ponieważ, chyba się nie domyślacie, ale ludzie nie chcą pracować za darmo, a darmowe zasoby assetów są bardzo ograniczone.
3. Graczy nie mam gdzieś, wręcz przeciwnie - sądzę, że bez nich nie byłoby gier. Jednak istnieją tacy ludzie, jak pokemony - grają tylko w gry multiplayer wywołując na serwerach zamęt i chaos. Nie chcielibyście chyba wprowadzać dodatkowych systemów w grze, które by ich eliminowały (Microsoft ostatnio wprowadził system reputacji do Xboxa)?
4. @ByerN - Twoje porównanie dilerów narkotyków do twórców gier nie jest zbyt trafne... Istnieje wiele różnic, ale przede wszystkim to fakt, że developerom indie nie opłaca się "uzależniać" graczy na darmowe gry. Przynajmniej ja tego nie rozumiem i nie stosuję. Więc nie musisz, ByerN, oceniać ludzi przez swój pryzmat :) (pssst, wskazówka: w radiu kiedyś mówili, że czerwony kolor uzależnia graczy. Możesz to wykorzystać :) )
5. I to koniec.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2013, 15:14:11
tu nie ma na co głosować bo nic o tych "projektach" nie napisaliście. Symulator przetrwania 24h na wyspie? połóż sie w cieniu i śpij.

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 18, 2013, 15:42:28
4. @ByerN - Twoje porównanie dilerów narkotyków do twórców gier nie jest zbyt trafne... Istnieje wiele różnic, ale przede wszystkim to fakt, że developerom indie nie opłaca się "uzależniać" graczy na darmowe gry. Przynajmniej ja tego nie rozumiem i nie stosuję. Więc nie musisz, ByerN, oceniać ludzi przez swój pryzmat :) (pssst, wskazówka: w radiu kiedyś mówili, że czerwony kolor uzależnia graczy. Możesz to wykorzystać :) )

Nie chodzi o to, że tak chce. :P To popularna praktyka we wszystkim co ma w sobie choć krztę marketingu. Tak już jest w dzisiejszych czasach. :P Nawet głupi telewizor jest tworzony tak by zepsuł się po okresie gwarancji uzależniając nas od serwisu (kupna nowego właściwie). Nie mówiąc już o wypuszczeniu słabszej wersji programu za darmo (nawet do użytku komercyjnego), a jeżeli chcemy więcej to płacimy i to często dość dużo (przykład: Adobe Flex SDK vs Flash Builder, takich przykładów jest wiele). Czy to nie brzmi jak diler rozdający darmowe próbki z silnie uzależniającym środkiem? Jeżeli chodzi o gry, to tutaj to lepiej widać. Np: podstawka darmowa do 'n' lvla, później płać + ew. dodatki, skiny, itemki, cholera wie co (bo ludzie chcą więcej). Wypuszczą grę, gracz sobie popyka, spodoba mu się i co? Zapłać za więcej. Gra była free-to-test nie free-to-play, sorry. Każdy diler jest na początku miły.

Istnieje wiele różnic, oczywiście. Sposób przyjmowania, kwestia prawna, scena, dystrybutor- można wymieniać. :P Nie oszukujmy się jednak. Dzisiejsze gry, jeżeli chce się na nich zarobić, to legalna dilerka. Inaczej się wyginie w tej branży z głodu. Wyjątkiem od tej reguły są innowacje lub gry casual (mogłem o czymś zapomnieć). Od dawna nie gram. Czasem w League of Legends (za kasę masz tylko skiny, nikt nie jest lepszy jak zapłaci). Jak już w coś zagram nowego, to właśnie raczej w coś małego studia. Takie czasem robią coś nowego, a nie odsmażają tego samego kotleta w kółko podając go z inna sałatką. Niestety tak jest. To akurat widać. :P Nie przyznasz mi racji?

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Lipiec 18, 2013, 17:17:47
przyznam Ci rację, właściwie napisałeś wszystko, co wiedziałem w tym temacie :)

Takim przykładem aplikacji w darmowej, słabszej wersji programu do komercyjnego użytku jest Visual Studio wydawany przez Microsoft.

Co do psującego telewizora: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QPPW8KM7eEU#!
(zablokowali film, więc musisz kraj zmienić)

@jjoker8
Gra z lekkim sci-fi: nie mogę tu wiele mówić, bo to mogłoby zepsuć realizm :) Zastanawiasz się: "to gra, czy prawda", a tu nagle wyjeżdża taki ja z tekstem: "to gra" i wszystko się psuje.
Symulator przetrwania na wyspie: jeśli obierzesz taką strategię, to zginiesz z pragnienia i z głodu :) W najgorszym przypadku, jeśli nie znajdziesz cienia, dostaniesz udaru słonecznego
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2013, 17:37:51 wysłana przez oyvind »

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2013, 17:32:56
Cytuj
Gra z lekkim sci-fi: nie mogę tu wiele mówić, bo to mogłoby zepsuć realizm :) Zastanawiasz się: "to gra, czy prawda", a tu nagle wyjeżdża taki ja z tekstem: "to gra" i wszystko się psuje.
nie wiem jak Ty ale ja nic nie zażywam więc musiałbyś mi zrobić realny "wjazd na chate" żebym się mógł pomylić
Cytuj
Symulator przetrwania na wyspie: jeśli obierzesz taką strategię, to zginiesz z pragnienia i z głodu :) W najgorszym przypadku, jeśli nie znajdziesz cienia, dostaniesz udar
Gracze z pewnością docenią realizm tej produkcji i zamiast nierealistycznie naparzać w BF albo CoDa będą chodzić po wyspie w poszukaniu cienia.

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Lipiec 18, 2013, 17:40:56
nie wiem jak Ty ale ja nic nie zażywam więc musiałbyś mi zrobić realny "wjazd na chate" żebym się mógł pomylić
a ja? Jestem prawdziwy? Może ten tekst właśnie pisze oprogramowanie, może jestem tylko zbiorową iluzją? Chyba nie doceniasz mojej pomysłowości.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2013, 18:42:16
@up - Aha, teoria spiskowa w bardzo prymitywnym wykonaniu. Dziękuję, następny.

Gracze z pewnością docenią realizm tej produkcji i zamiast nierealistycznie naparzać w BF albo CoDa będą chodzić po wyspie w poszukaniu cienia.
Nie ma co się śmiać - pomysł ciekawy i ma duży potencjał. Oczywiście grywalność i tak zależy od wykonania, a nie od pomysłu.

Offline Nest

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2013, 21:55:56
kurcze! cztery strony tekstu i żadnego screena z gry nie zobaczyłem...

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 18, 2013, 22:33:17
kurcze! cztery strony tekstu i żadnego screena z gry nie zobaczyłem...
Też na to liczyłem jak tu zajrzałem wcześniej. Po prostu ta dyskusja jest tak dziwna, że chce się dodać swoje 3 grosze (tak jak widać teraz np). :P Mam wrażenie, że screenów i tak się nie doczekamy, ale to tylko przeczucie niepoparte dowodami. :)
2. Nie możemy zrealizować projektu Blood of Gods, ponieważ, chyba się nie domyślacie, ale ludzie nie chcą pracować za darmo, a darmowe zasoby assetów są bardzo ograniczone.
Zapomniałem wspomnieć o tym. Nie masz jakichś znajomych z którymi moglibyście robić grę dla zabawy zamiast dla pieniędzy? Wtedy właśnie wychodzą najlepsze produkcje. Pieniądze tylko zabijają artystów.
Jak gra wypali pomyślcie o dystrybucji, ew. weź wspólników i zaproponuj procentowy udział w zyskach (dzięki temu mają większy zapał do pracy-> im zrobią lepiej tym lepsza kasa).

Jak chcesz iść profesjonalnie to z grubej rury. Bierzesz pożyczkę/dofinansowanie (może da się unijne podciągnąć) zakładasz firmę i jedziesz. Jak wypali to zwróci się z nawiązką, jak nie to pogrzebie żywcem. (przypomnisz sobie moje słowa o "narkotycznym" podejściu do gier i zobaczysz jaka kasa) :P

Aktualnie to siedzisz w korytarzu, zmarznięty na wycieraczce licząc na to, że wydawca podejdzie i Ci otworzy furtkę do lepszego świata. To tylko subiektywna ocena, nie przejmuj się nią.:P

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Lipiec 18, 2013, 23:56:40
// usunąłem część offtopu -Xirdus
//co dokładniej usunąłeś, Xirdus? Ja tu widzę wszystko, tak jak było.

Screeny pojawią się 23 lipca - dzień po skończeniu ankiety. A screeny do Krew Bogów wstawiałem już wcześniej na forum - klikajcie we wszystkie linki ze strony 1/2 :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2013, 17:29:31 wysłana przez oyvind »

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Lipiec 24, 2013, 17:23:42
A więc wygrał symulator przetrwania na wyspie. Już pojawiły się pierwsze screeny:

http://warsztat.gd/screen/13816
http://warsztat.gd/screen/13814
http://warsztat.gd/screen/13815

(radzę oglądać od ostatniego do pierwszego)