Autor Wątek: Asmaroth - 3D RPG  (Przeczytany 17679 razy)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Październik 05, 2013, 19:29:22
Nowy laptop ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 05, 2013, 19:35:15
Jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy, to sprawdzenie pozycji gracza po załadowaniu gry. Miałem raz takiego buga, że gracz lądował gdzieś w nieskończoności, i chociaż go poprawiłem, to nie zaszkodzi się upewnić, czy fizyka gdzieś przypadkiem u Ciebie nie wybucha. https://www.dropbox.com/s/p2pamz54uoym37h/Asmaroth.exe Prawidłowe wartości to 1019, -402, -280.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 05, 2013, 21:44:19
Nowy laptop ;)
Nie ma potrzeby. Wszystko co trzeba mi na nim śmiga elegancko.

Cytuj
Prawidłowe wartości to 1019, -402, -280.
Wartości czego? Nic takiego nie widzę.

Chyba że wypisujesz je gdzieś przy prawej albo dolnej krawędzi ekranu, bo oba exeki które podrzuciłeś maja jakiś problem z dostosowaniem się do rozdziałki (wygląda tak, jakby była wyższa niż się mieści na ekranie).

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 05, 2013, 22:13:34
Racja, miałem ustawioną na sztywno rozdzielczość 1920x1080 i zapomniałem zmienić. Teraz powinno być ok, w lewym dolnym rogu są współrzędne gracza. https://www.dropbox.com/s/p2pamz54uoym37h/Asmaroth.exe
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2013, 22:20:42 wysłana przez Adam27 »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 05, 2013, 22:19:49
Cytuj
Teraz powinno być ok, w lewym dornym rogu są współrzędne gracza.
Wyglądają OK.

Biorąc pod uwagę, że poza elementami 2D widać kompletnie czarny ekran, spodziewał bym się raczej jakiegoś problemu w okolicy rendertargetu/postprocessingu, zwłaszcza że tutaj łatwo o wpadkę - jakiś dziwny format piksela, nieobsługiwany blending, czy użycie mipmap których zapomniało się wygenerować.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 05, 2013, 22:28:45
Jeśli jeszcze tego nie próbowałeś, to może wyłącz bloom i motion blur w ustawieniach - to w sumie jedyne efekty postprocess, więc jeśli jest jakiś problem z rendertargetami, to najprędzej bym się spodziewał właśnie tam.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 05, 2013, 22:48:28
No niestety, dalej widzę ciemność. :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 05, 2013, 23:03:19
No to już chyba nic więcej nie wymyślę.

Offline Grizlee

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 01:27:56
Ja osobiście korzystam z jednych z nowszych sterów Leshcata - AMD 13.8 a Intel 8.15.10.2559. Natomiast ostatnie stery od HP do mojego modelu to bodajże 11.10 do AMD i 8.15.10.2476 Intela.

Przepaść pomiędzy sterami Intela nie jest wcale taka duża, więc problem prawdopodobnie leży gdzie indziej.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 12:11:08
A u mnie dziwne rzeczy sie dzieja z meshami ktore maja animacje, vertexy lataja jak szalone i nie sa na swoich miejscach :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 12:19:17
@up: Jaka karta? Jeśli integra, to u mnie też się coś takiego dzieje na laptopie, dlatego w ReadMe pisałem, żeby gry lepiej nie odpalać na integrze. Ale wiem też, że na niektórych integrach działa normalnie, więc nie mam pojęcia, od czego to zależy.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 14:55:48
Niewiem na ktorej dziala mam Intel HD 4000, oraz GT 650M.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 15:14:13
Na 100% uruchamia się na Intelu, włącz grę z użyciem GT 650M (pod PPM powinna być taka opcja).

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 16:09:31
@Adam27: ja bym polecił przeanalizować programy GLSL, myślę, że jakaś niestandardowa konstrukcja/uproszczenie przechodzi na większości kart, a niektóre się buntują.

Przygotuj może wersję gry pozbawioną wykorzystywania większości shaderów poza pewnym "default" odpowiedzialnym za rendering np. wszystkiego na czerwono. Ważne, żeby ten shader był zgodny ze standardami bez udziwnień.

A najlepiej jakby była możliwość sterowania wykorzystaniem reszty shaderów. Zobaczyć co psuje. Jeżeli jest czarny ekran to tak jak Krzysiek K. mówił - post process to chyba dobry pomysł.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 16:30:47
Shaderów jest za dużo, żeby sprawdzić w ten sposób wszystkie na odległość. Wyłączanie poszczególnych raczej nie wchodzi w grę. Jak będę przepisywał silnik na OpenGL 3.3, to może błąd znajdzie się przy okazji.