Autor Wątek: Asmaroth - 3D RPG  (Przeczytany 18488 razy)

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Październik 02, 2013, 21:20:25
Bardzo przyjemnie spędzony czas po bieganiu po lesie - zabili mnie szybko:P.

Zauważyłem też problem z cullingiem kawałków terenu. Znalazłem takie miejsca, że ja się odpowiednio ustawiło kamerę to widziałem niebo przez teren ;).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 02, 2013, 23:53:32
Fajnie zrealizowany projekt. Rozgrywka typowo "erpegowa" - nie wiem czy to dobrze, czy źle ;) Grę przeszedłem od początku do końca. Brawo za napisanie własnego silnika :)

Kilka uwag:
- bardzo mały zasięg grafiki wyświetlanej w zwiększonych szczegółach - widać jak obraz się tworzy na naszych oczach.
- gracz porusza się za wolno - bieg jest tak szybki jak chód w niektórych rpg ;)
- usunąłbym podpisy przy zwłokach i wprowadził blokadę otwierania ekwipunku trupa, jeżeli zwłoki nie zawierają żadnych przedmiotów (bo np. zostały już zabrane przez gracza).
- usunąłbym kolizje z trupami
- ruchy postaci podczas walki są sztywne
- dziwnie działający ragdoll
- dodałbym wyjście z ekwipunku pod lewy przycisk myszy (gdy mysz nie wskazuje na przedmiot) - wychodzenie klawiszem esc jest bardzo uciążliwe
- czasami można zobaczyć prześwity terenu
- świetnie wygląda zakładanie przedmiotów na postać - brawo :)

Nie traktuj tego jako czepiania się - projekt mi się podoba, a dobry feedback jest na wagę złota ;)

Offline Rughailon

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 00:19:57
No właśnie. Gra jest zbyt mało dynamiczna, bo animacje i szybkość ruchu są za wolne. Przyśpiesz je, a grać się będzie o wiele lepiej. :)

Jak już userzy wcześniej wspomnieli, czasem kawałek terenu znika i widzimy, co się za nim znajduje(najczęściej niebo).
Gdy zbieramy przedmioty ze skrzyń lub ciał wrogów, to nie wyświetla nam się napis informujący, czym jest dany przedmiot.
A propo tych napisów. Lepiej zrobić tak, aby najpierw wyświetlana była nazwa przedmiotu, a pod nią dopiero opis(, który będzie bardziej pasował do takiej gry). Jakoś styl po kresce("-") mi nie przypadł do gustu. :)

Czyli zamiast:
Krótki miecz - krótki miecz zadający malutkie obrażenia.

Dać:
Krótki Miecz:
Broń najczęściej używana przez nowicjuszy. Tania i słaba.
Obrażenia: 15.
Wytrzymałość: 50/100.
Wartość: 13 złotych monet.

Dodaj też możliwość atakowania będąc w ruchu. ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2013, 00:22:16 wysłana przez Rughailon »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Październik 03, 2013, 00:30:48
Może mała dygresja, ale ciekawi mnie skąd taka nazwa gry? Czyżby głównym przeciwnikiem miałby być demon niezbyt przepadający za smołą i innymi piekielnymi maziami? ;)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 15:30:19
Dzięki za feedback :)

@Chimerian: jeśli chodzi o zasięg widzenia, to pasek w ustawieniach służący do jego regulowania ma czasem tendencję do samoistnego ustawiania się na najniższą wartość, być może to się właśnie stało. Kolejny bug, którego przyczyny do tej pory nie udało mi się ustalić. Wychodzić z ekwipunku można prawym przyciskiem myszy. Dziwnie działający ragdoll - mógłbyś rozwinąć?

@Rughailon: opisy przedmiotów dodawałem praktycznie w ostatniej chwili, dlatego wygląda to tak jak wygląda. Byłoby dokładnie tak jak napisałeś, gdybym nie musiał się tak spieszyć :)

Co do znikających i prześwitujących chunków terenu, problem jest mi znany i nie powinien być trudny do usunięcia. Podobnie dynamizm postaci postaram się poprawić.

@Krzysiek K.: nazwa gry wzięła się w zasadzie znikąd, pierwszy nic nieznaczący wyraz, który mi przyszedł do głowy przy wymyślaniu nazwy dla projektu. Miała się tak nazywać kraina gry, ale ostatecznie kraina jest bez nazwy, a nazwa gry została.

Offline bies

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 18:03:56
Kilka uwag:
- ogólnie bardzo fajnie, gra sprawia wrażenie całkiem dobrze zapowiadającego się RPG-a;
- ciągła sielankowa muzyka nie przystaje do walki, dodaj chociaż drugi, dynamiczniejszy utwór jak pojawiają się wrogowie;
- trafiłem na taki moment gdy świat gry po prostu zniknął (może też culling), działały tylko okna dialogowe.

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 20:02:03
co o muzyki... to Ci powiem, że pośpiech przy komponowaniu też bardzo przeszkadza :P byłoby więcej kawałków jakbym miał więcej czasu :) a nawet nie zdążyłem jednego dobrze zrobić :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 04, 2013, 17:57:51
No i cóż - odpaliłem grę, menu się pokazało, włączyłem i... ogarnęła mnie wszechobecna ciemność. :)

Pokazują się tylko dwa paski HP/MP i mogę obejrzeć pusty dialog ekwipunki klawiszem I.

Jakieś sugestie?

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 04, 2013, 18:06:28
@Krzysiek K.: czy za drugim razem dzieje się to samo? Jeśli tak, prosiłbym o model karty graficznej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 04, 2013, 18:18:28
@Krzysiek K.: czy za drugim razem dzieje się to samo? Jeśli tak, prosiłbym o model karty graficznej.
Za każdym razem dzieje się tak samo. Nawet po poprawieniu błędu w shaderze ssao.

Grafiki mam dwie: Intel HD (SandyBridge) + Radeon 6770M
Rozdziałka 1600x900.

Czarny ekran niezależnie od tego, na której grafice wybieram żeby poszło.

Offline Grizlee

  • Użytkownik

# Październik 04, 2013, 19:03:07
Za każdym razem dzieje się tak samo. Nawet po poprawieniu błędu w shaderze ssao.

Grafiki mam dwie: Intel HD (SandyBridge) + Radeon 6770M
Rozdziałka 1600x900.

Czarny ekran niezależnie od tego, na której grafice wybieram żeby poszło.

Też posiadam te dwie karty i u mnie wszystko działa w porządku na Intelu (tu się trochę tnie) jak i na radku.
Rozdziałka: 1366x768.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 04, 2013, 19:06:17
Cóż, biorąc pod uwagę dwa powyższe posty, sytuacja wydaje mi się bardzo podejrzana. Niestety, bez możliwości odtworzenia buga u siebie, nie za bardzo jestem w stanie go naprawić.

Edit: Krzysiek, a może po prostu zaktualizuj stery.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2013, 19:36:38 wysłana przez Adam27 »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 04, 2013, 20:15:02
Cóż, biorąc pod uwagę dwa powyższe posty, sytuacja wydaje mi się bardzo podejrzana. Niestety, bez możliwości odtworzenia buga u siebie, nie za bardzo jestem w stanie go naprawić.
No to może jakaś wersja z logowaniem błędów OpenGL po każdym callu?

Cytuj
Edit: Krzysiek, a może po prostu zaktualizuj stery.
Nie wiem czy są dostępne, ale nawet jakby były, to będzie to raczej zły pomysł. Wolę mieć stery z większą liczbą bugów, żeby lepiej też swój własny kod przetestować. ;)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 04, 2013, 20:34:19
Już wiele razy spotkałem się z sytuacją, że aktualizacja sterów pomagała przy niedziałających grach u innych osób. Skoro na jednej karcie graficznej działa, a na drugiej identycznej nie, to nie widzę tutaj innego rozwiązania problemu. A trzymanie specjalnie starych sterów tylko dla zachowania kompatybilności z innymi starym sterami jest raczej zupełnie nietrafionym pomysłem - to nie twórcy gier powinni dostosowywać się do sterowników (i to jeszcze zabugowanych), tylko sterowniki do ich gier :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 04, 2013, 21:03:41
Cytuj
A trzymanie specjalnie starych sterów tylko dla zachowania kompatybilności z innymi starym sterami jest raczej zupełnie nietrafionym pomysłem - to nie twórcy gier powinni dostosowywać się do sterowników (i to jeszcze zabugowanych), tylko sterowniki do ich gier :)
Być może w jakiejś alternatywnej rzeczywistości. :) Praktyka jest taka, że jeżeli gra X nie działa, to jest to wina gry X, bo gry Y oraz Z na tym samym sprzęcie działają.

Inna kwestia, że nie spodziewał bym się, żeby nowsze stery rozwiązywały problemy z antyczną funkcjonalnością, jaką są Display Listy. :)

Bo GLintercept parę kwiatków wyłapał (lista wybiórcza, po jednym z każdego typu błędu):
GL ERROR - Function glEndList() generated error GL_INVALID_VALUE
GL ERROR - Function glCallList(8) generated error GL_INVALID_OPERATION
GL ERROR - Function glPopMatrix() generated error GL_STACK_UNDERFLOW
GL ERROR - Function glEnableVertexAttribArray(4294967295) generated error GL_INVALID_VALUE
GL ERROR - Function glVertexAttribPointer(4294967295,4,GL_FLOAT,true,0,1CA057C0) generated error GL_INVALID_VALUE
GL ERROR - Function glDisableVertexAttribArray(4294967295) generated error GL_INVALID_VALUE

Bardzo podejrzanie wyglądają wartości typu "4294967295" jako indeksy atrybutów (obawiam się, że moja karta tylu nie obsługuje). ;)
Z Display Listami prawdopodobnie jest ten sam problem, bo podobne indeksy pojawiają się wewnątrz tworzonych list (prawdopodobnie sterownik dopiero przy glEndList ustawia właściwy glError).