Autor Wątek: Asmaroth - 3D RPG  (Przeczytany 17698 razy)

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +8
# Czerwiec 28, 2013, 00:23:39
Asmaroth to trójwymiarowa gra RPG z widokiem z trzeciej osoby, utrzymana w średniowiecznym klimacie fantasy, inspirowana serią Gothic.


(kliknij na obrazek, aby zobaczyć projekt na Warsztacie)

Założenia projektu
Główny nacisk chcę położyć na klimat, wciągający wątek fabularny oraz ciekawy system walki za pomocą różnorakich broni - od miecza, przez łuk i strzały, po magię. Chciałbym także, aby gracz czerpał frajdę z eksploracji świata i poznawania poszczególnych postaci.

Technologia
Gra jest tworzona na moim silniku w C++ i OpenGL. Więcej na temat silnika na Warsztacie.
Platforma docelowa to Windows. Chciałbym również stworzyć wersję na Linuksa, ale jak znam życie to nie zdążę :)

Zespół
Na razie tylko ja, ale szukam osób chętnych do pomocy przy projekcie. Więcej na stronie projektu na Warsztacie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Veldrin

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 28, 2013, 01:43:40
Zaczyna się bardzo estetycznie, powodzenia!

Tylko tak z ciekawości, skoro technologia to C++ i OpenGL to gdzie leże problem rozpoczęcia projektu od napisania szczątkowego Sconsa ;)? Problem przenośnie budowania rozwiązany automatycznie :).

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2013, 15:47:46
Dzięki za info o tym SCons'ie, zastanowię się nad nim :)

Offline gotji

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2013, 20:45:36
Asmaroth to trójwymiarowa gra RPG z widokiem z trzeciej osoby

Czyli wnioskując po screenie można wybrać jako postać sarnę?:)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2013, 20:55:47
Stworzenie postaci bohatera jest dopiero w planach :)

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 19:35:36
Jak idą prace?? :) nie chcę nikogo oszukiwać... ale ciekawi mnie ten projekt :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 20:12:46
Aktualnie pracuję nad edytorem świata, niedługo powinien pojawić się nowy screen jak już będzie co pokazać :) Dzięki za zainteresowanie ;)

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 20:20:46
Hehe :) ja wczoraj napisałem SSAO, dzisiaj MotionBlura... może za miesiąc też będę mógł zacząć pisać jakąś fajną grę :D tylko muszę przepisać edytor ze starego silnika :) Mam nadzieje, że projekt wypali :) Chociaż sądząc po Etharnion to twoje gry raczej są grywalne :D Jakbyś potrzebował do czegoś pomocy to ja mógłbym trochę pomóc :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 20:25:05
Również mam nadzieję że wypali, a czasu mało i leci szybciej niżbym chciał :) W kwestii współpracy, napisz do mnie na priv w czym mógłbyś pomóc, dogadamy się.

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

  • +3
# Lipiec 04, 2013, 20:31:43
ilekroc widze posta o tresci: "zrobilem biblioteke zajebistych efektow, teraz zrobie na tym gre!", tylekroc widze ze ta gra nie zostanie ukonczona - nie zaczyna sie od zajebistej grafiki, tylko od mechaniki, moi drodzy. Poparte z doswiadczenia: albo robimy gre, albo silnik ;)

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 20:38:26
nie do końca :D zrobiłem już parę gier (mniejszych, większych... bardziej, mniej dokończonych)... oczywiście sama gra jest ważniejsza, jej grywalność, mechanika itd. ale... jak zacznę pisać teraz to przestanę pisać silnik i też praktycznie nie będę mógł go użyć bo nie ma wielu rzeczy... czyli będzie to pisanie gry w ogóle bez silnika... a tak się składa, że swój silnik przepisuje już 5 raz i muszę wrócić do tego co było :D jak będzie skończony edytor GUI i podstawowe elementy to będę mógł pisać grę... a efekty robię po prostu dlatego, że je lubię :) i tyle :D to, że robię efekty to nie znaczy, że nie umiem nic poza tym :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2013, 20:43:00
Masz trochę racji ΨΧΞ, ale z drugiej strony jak jest najpierw grafika to potem większą frajdę sprawia dodawanie mechaniki gdy widać efekty, bo co z tego że zrobi się najpierw mechanikę jak wszystko by działało na boxach bez oświetlenia ;) A niektórzy nie lubią korzystać z gotowych silników :)

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Lipiec 04, 2013, 20:43:30
ja doskonale wiem, ze umiesz wiecej niz efekty. ja nie wiem zas, czy zaczynajac od dachu, zbudujesz piwnice :)

Offline Xirdus

  • Redaktor

  • +2
# Lipiec 04, 2013, 20:55:32
ja doskonale wiem, ze umiesz wiecej niz efekty. ja nie wiem zas, czy zaczynajac od dachu, zbudujesz piwnice :)
Programowanie jest o tyle fajniejsze od budowlanki, że nie działają prawa fizyki. Gdy nie ma grawitacji, dobudować resztę domu do dachu żaden problem ;)

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Lipiec 04, 2013, 21:10:03
podaj przyklad takiego projektu, a zwroce honor :p