Autor Wątek: Zombienation  (Przeczytany 5782 razy)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 26, 2013, 15:27:11
Tak więc.

Zombienation, to strzelanka top down.

Fabuła
Na ten czas będzie to historia farmera, który po ataku biologicznym zgodnie z zaleceniami bronił się w domu, lecz pewnego dnia... Jego racje żywnościowe się skończyły i tak oto postanowił wyruszyć w tany.

Nie przewiduje skomplikowanej gry, lecz coś w co grało by się przyjemnie. Rozgrywka będzie polegać na lataniu, rozpierniczaniu zombie, pomaganiu pozostałym ocalałym i w końcowej fazie do ...

Zombienation kiedyś w zamyśle był tym czym jest Last Stand Union City (tak wymyśliłem to co oni stworzyli :( ). po zastanowieniu się stwierdziłem, że top down shooter jest tym w coś dawno nie grałem, więc postanowiłem go napisać.

Napisane mam tyle co nic. Ręcznie stworzona pierwsza mapka, spawn 4 zombie(bez AI), brak wykrywania kolizji.

Z technicznego punktu widzenia używam SFML 2.0. Do oświetlenia używam zmodyfikowanego Let There Be a Light 1.5.1

« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2013, 13:25:52 wysłana przez Estivo »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 26, 2013, 15:53:23
Cytuj
Zombienation kiedyś w zamyśle był tym czym jest Last Stand Union City (tak wymyśliłem to co oni stworzyli :( ).
Pomysły akurat lubią się w sieci powtarzać. Pamiętam jak za czasów Quake 3 wykombinowałem metodę aliasingu (którą stosowałem do antyaliasowania tekstur lightmap), która teraz jest znana jako Morphological Antyaliasing i jej odmiany są teraz stosowane chyba w każdej grze AAA.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 26, 2013, 15:59:40
Pomysły akurat lubią się w sieci powtarzać. Pamiętam jak za czasów Quake 3 wykombinowałem metodę aliasingu (którą stosowałem do antyaliasowania tekstur lightmap), która teraz jest znana jako Morphological Antyaliasing i jej odmiany są teraz stosowane chyba w każdej grze AAA.

Niestety, Krzysiek nic nie poradzimy, że urodziliśmy się tymi ukrytymi geniuszami ;)

Co do postępu, to edytor rośnie w siłę.

https://plus.google.com/photos/104207074149764789305/albums/5893001514177682417/5893775208787206018?banner=pwa&authkey=CJG-zNa26_jOfw&pid=5893775208787206018&oid=104207074149764789305

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 28, 2013, 23:14:54
bump

http://warsztat.gd/screen/13701

Kolejnym targetem jest edytor map, potem implentacja oświetlenia w SFML (tak, jest to możliwe). ETA ~ 2 tyg.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +2
# Lipiec 03, 2013, 20:43:32
Kamień milowy w Zombienation. Zmodyfikowałem bibliotekę Let There Be Light, i teraz oświetlenie wygląda wiarygodniej.



Z innych informacji, to Edytor map zaczyna się pisać, a edytor obiektów na bieżąco edytuje.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2013, 20:46:33
Dorób cienie, żeby było jeszcze wiarygodniej :)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 03, 2013, 20:55:57
Cienie są, tylko nie ma dodanych boxów castujących cienie. Do tego jeszcze muszę zrobić coś na wzór latarki ;)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +2
# Lipiec 03, 2013, 23:38:21
Panie Adamie o to i cienie

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 04, 2013, 15:17:44
http://warsztat.gd/video/1669/cienie_w_ruchu

łoświetlenie w ruchy z różną "opornością" (samochód przepuszcza trochę światła). Tylko penumbra mi padła :(

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 17, 2013, 22:49:04
http://youtu.be/bdmOhRxrAKc

Nadal padnięta penumbra (w kij nie wiem gdzie coś zrąbałem, ale myślę, że przez przypadek bind tekstury penumby poszedł się czekać i będę to jakoś hardkodował) za to jest spocik ;D + już coś słychać. Scena jeszcze prawie pusta z racji przepisania kilku rzeczy, a ładowanie terenu będzie przechodziło gruntowny remont. Ah i puste inventory. Nie chciało już mi się dodać kilku linii na dodanie jakichś itemków, a mogłem. Przy okazji możecie zobaczyć grafikę postać (nowa oryginalna), zrobiona przez (być może) mojego grafika.

+ bonusik


Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 24, 2013, 23:57:10
http://dev.my-gate.net/2013/07/sfml-news-week-29-30-2013/

a takie tam małe wyróżnienie spośród wielu ;)

Offline flexi

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2013, 11:44:02
Tam pisze ze uzywasz jakiejs libki do swiatla, wiec swiatlo i cienie nie twoje ? :)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +1
# Lipiec 25, 2013, 13:07:27
Sama technika renderowania nie moja. W kodzie oświetlenia dużo sam zmodowałem, przez co teraz padła mi penumbra. Poprawiłem kilka rzeczy, między innymi blending i padnięte quad tree, wymuszanie obrotu koordynatów na osi y (był filp), ale tak. Samo cieniowanie i technika liczenia cieni nie moja.

Dopisze, że używam LTBL w pierwszym poście.

@Edit

Chociaż tutaj napisałem, że używam biblioteki.
Kamień milowy w Zombienation. Zmodyfikowałem bibliotekę Let There Be Light, i teraz oświetlenie wygląda wiarygodniej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2013, 13:10:05 wysłana przez Estivo »

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 25, 2013, 19:22:01
http://www19.speedyshare.com/wbhTm/download/asd.png

Naprawiona penumbra i poprawiona latarka.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2013, 19:31:23 wysłana przez Estivo »

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 26, 2013, 00:23:47
http://www.youtube.com/watch?v=MTLt-stybpA&feature=youtu.be

log na dziś:
1. Zrobiony spotlight
2. Naprawiona Penumbra
3. Poprawki w kodzie sprawdzającym czy warto przeliczać wszystko (był pisany z myślą o świetle punktowym, przez co nie było przeliczane AABB tego światła, przy obracającym się świetle strumieniowym AABB zmienia się z każdym obrotem)