Autor Wątek: Crate Collector  (Przeczytany 2103 razy)

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Czerwiec 26, 2013, 14:10:05
Crate Collector jest prostą grą w duchu starych radzieckich gier elektronicznych (Jajeczka, Kucharz, Ośmiornica, itd.). Zadaniem gracza jest zbieranie (poprzez kliknięcie na odpowiedniej zapadce) skrzynek spadających z góry ekranu. Wraz z upływem czasu zwiększa się ilość skrzynek i szybkość ich spadania. Gracz jest nagradzany za każdą zebraną skrzynkę, dodatkowo szybkie zebranie skrzynki zwiększa mnożnik punktów.

Zasoby od osób trzecich:
  • Muzyka - Nosoap Radio

Start projektu:

Projekt wystartował w pełni 3-go kwietnia 2013 ("wystartował" to duże słowo, bo praca polega przede wszystkim na dziubaniu tu i ówdzie po godzinach).

Techologia:

Haxe, NME, HaxeFlixel

Platformy:
  • Android
  • Flash (drugorzędnie, bardziej jako forma promocji)
  • iOS (poza WSoC)

Stan realizacji:
  • Ekrany: logo, startowy i właściwej gry
  • Skończony mechanizm generowania spadających skrzynek (choć prawdopodobnie będzie jeszcze tuningowany)
  • Skończony mechanizm zbierania skrzynek
  • Prawie gotowa logika naliczania punktów/bonusów
  • Szczątkowa grafika, w całości do wymiany

Screenshot:



Sterowanie:

Tapnięcia na ekranie - otwieranie zapadek, do których wpadają skrzynki. W wersji flashowej sterowanie będzie odbywało się za pomocą klawiszy (każda zapadka ma przypisany inny klawisz).

Co zostało do zrobienia (mniej więcej w takiej kolejności jak poniżej):
  • Dopracowanie systemu punktów/bonusów
  • Dopracowanie przejść pomiędzy poziomami (podsumowanie poziomu, itd.)
  • System wyzwań (trochę jak w Jetpack Joyride, gdzie przed startem gry można zadeklarować próbę pokonania określonego wyzwania)
  • Leaderboardy lokalne
  • Wpięcie Google Play Services (w wersji Androidowej chciałbym przećwiczyć użycie Google'owych leaderboardów, achievementów, itd.)
  • Grafika
  • Dźwięki
  • Ogólna polerka (animacje, wodotryski, pełne honorowanie cyklu życia aplikacji, itp.)

Strona projektu na Warsztacie:

http://warsztat.gd/projects/CrateCollector
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2013, 14:12:48 wysłana przez goshki »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Czerwiec 29, 2013, 00:37:36
Wrzuć gameplay, jak już tyle działa :).

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Czerwiec 29, 2013, 00:51:34
W weekend postaram się wrzucić filmik. :-)

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Październik 02, 2013, 00:59:10
Właśnie wysłałem Liosanowi link na maila. W grę można zagrać tutaj. Poniżej screenshot:



Niestety na sam koniec posypało mi się środowisko do budowania na Androida, dlatego wrzucam wersję flashową (granie myszką niestety nie jest tak wygodne jak klikanie w ekran).

Z moich pierwotnych planów nie udało się zrealizować nic poza przygotowaniem grafiki. :/ Jeśli uda mi się przywrócić środowisko, to wrzucę tu linka do pliku .apk. Udało się, tu można pobrać plik .apk do zainstalowania na telefonie.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2013, 02:32:30 wysłana przez goshki »

Offline bies

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 13:42:06
Na telefonie (Galaxy S2) daje radę ale nie słyszę muzyki. Całkiem ładne ale chyba potrafi się znudzić po pewnym czasie.

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Październik 03, 2013, 15:09:03
Tak to prawda, gra w obecne formie potrafi się znudzić i póki co nie mam pomysłu na zwiększenie dynamiki rozgrywki. Być może jakieś bonusy sprawią, że gra będzie ciekawsza, jednak chciałem pozostać przy minimalizmie, który był starych rosyjskich gierkach elektronicznych wspomnianych w pierwszym poście.

A muzyki/dźwięków nie słychać, bo ich nie ma. :-) Nie zdążyłem zaimplementować.