Autor Wątek: Rpg1  (Przeczytany 6732 razy)

Offline bies

  • Użytkownik

  • +11
# Czerwiec 26, 2013, 00:33:50
Opis:
RPG kładące nacisk na opowiadaną historię. Czyli po prostu RPG (nie Roguelike, jRPG, Hack&Slash). Osadzone w mniej lub bardziej typowym świecie fantasy. Inspiracji dla scenariusza lub mechaniki jest wiele, jeśli jednak grałeś/aś w Exile to ta gra (a właściwie podejście do historii) jest największą.

Zespół:
  • bies - realizacja + pomysły
  • novo - pomysły

Zasoby od osób trzecich:
  • Muzyka - Kevin MacLeod
  • Tileset - David E. Gervais
  • Dzwięki - freesound.org
Więcej szczegółów w pliku credits.txt.

Start projektu:
Pierwszy commit w repo ma datę 05.06.2013, czyli 20 dni przed ogłoszeniem WSoC 2013.

Techologia:
C++ + SDL + OpenGL .

Platformy:
  • Linux x86_64 (podstawowa)
  • Windows 32 (podstawowa)
  • Linux i686 (drugorzędna)
  • Mac (trzeciorzędna, poza zakresem WSoC)

Stan realizacji:
  • Wyświetlanie map
  • Podstawowy edytor
  • Początkowe algorytmy poruszania
  • Podstawowe wsparcie dla muzyki
  • Różne dźwięki
  • Agresywne / pasywne zachowanie potworów
  • Walka
  • Fog of war / widoczność planszy
  • Menu startowe i pod Escape
  • Minimalna biblioteka do GUI
  • Konsola z komunikatami
  • Tryb podglądu potworów i obiektów (p-klik z wybraną funkcją look)
  • Dialogi z potworami / NPC (obecnie rozmawia tylko kapłan na pierwszym planszy i odpowiada tylko na proste powitania i pożegnania)
  • GUI zgodne z projektem poniżej
  • Dziennik

Screenshoty:

Pozostałe w projekcie: http://warsztat.gd/projects/Rpg1_WSoC2013/media

Sterowanie:
Myszka, l-klik - poruszanie się, p-klik - atak, podgląd lub rozmowa w zależności od wybranej akcji, strzałki - przewijanie mapy.

Rozmowa polega na wybraniu akcji rozmowy oraz p-kliku na wybranym potworze / NPC. Jeśli ten zechce rozmawiać zatrzyma się i na konsoli można będzie wpisać pytanie. Aby zakończyć rozmowę należy albo nacisnąć Esc albo zamknąć konsolę.

Wpisy do dziennika dodaje się p-klikiem na wpisie w konsoli (można dowolny wpis w konsoli w tym dialogi dodać do dziennika). Wpisy z dziennika można usunąć również przez p-klik ale w oknie dziennika.

Trudne pytania i głupie odpowiedzi:
  • Co to za nazwa rpg1?
    To proste, jest to pierwszy rpg jaki piszę. A poważnie, nazwa nie jest najważniejsza.
  • Jakie są wymagania sprzętowe?
    Na razie OpenGL 1.1. Jeśli chcesz zobaczyć jak wydajna jest grafika w grze wyłącz VSync w sterownikach i uruchom rpg1 z parametrem ,,--benchmark''.
  • Na Linuksie gra nie znajduje biblioteki X, dlaczego?
    A uruchomiłeś/aś przez ./rpg1.sh?
  • Co to za rodzaj pliku tar.gz?
    Najpopularniejszy format archiwum na Linuksa, pod Windows otwiera go http://7-zip.org
  • Gra się zamyka w niespodziewany sposób?
    Być może wystąpił wyjątek, uruchom grę z konsoli (czyt. wiersza poleceń) wtedy zostaną tam wypisane informacje o ew. wyjątkach.
  • Czy będą udostępnione źródła?
    Być może na GPLv3 ale na pewno nie na początku i nie przed zakończeniem prac. A że projekt będzie kontynuowany po WSoC to nie planuję szybko udostępnić źródeł. Szczególnie, że projekt może zostać wydany komercyjnie.
  • Co to za biblioteki libicu -- zajmują prawie 20 MiB?
    Obsługa Unicode używana przez Boost.Regex. C'mon 20 MiB -- mamy 2013 rok.
  • Niektóre przyciski jeszcze nie działają, dlaczego?
    Części funkcji jeszcze brak, są tylko ikony w GUI. WIP.

Wersja wysłana na WSoC 2013:
https://docs.google.com/file/d/0B842EktNvRQqcFZ4SS1UWTlsUkE/edit?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2013, 23:42:18 wysłana przez bies »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2013, 00:37:42
Bardzo fajnie się zapowiada, ciekaw jestem jak się rozwinie. Powodzenia.

Offline bies

  • Użytkownik

# Lipiec 01, 2013, 23:09:16
Mały update, dodane:
- dźwięki,
- walka (na drugim poziomie jest przykładowy agresywny przeciwnik),
- pasywne / agresywne zachowanie przeciwników.
Zaktualizowałem link w pierwszej wiadomości.

Offline bies

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2013, 20:55:47
Update, dodane:
- widoczność planszy / fog of war,
- ani potwory ani bohater nie widzi już przez ściany.
Zaktualizowałem link i screen w pierwszej wiadomości.

Offline bies

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2013, 04:51:17
Mały update, dodane:
- menu, ;)
- minimalna biblioteka do GUI (na razie nie bardzo widoczna dla gracza).
Zaktualizowałem pierwszą wiadomość.

Offline bies

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2013, 22:08:31
Update, dodane:
- menu pod esc w grze,
- tryb podglądu potworów,
- konsola z komunikatami.
Jak zwykle zaktualizowałem pierwszą wiadomość.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2013, 22:19:32
Trochę podłoga za bardzo wali po oczach.

Offline bies

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2013, 22:21:29
Trochę podłoga za bardzo wali po oczach.
Na modyfikację tilesetu jeszcze przyjdzie pora -- to wszystko to na razie test, powiedzmy, "silnika". Z resztą mam w obecnym tilesecie dużo więcej kafli z podłogą niż to co jest na screenie.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Sierpień 11, 2013, 11:01:58
@bies, a nie chciałbyś może dodać do paczek czegoś, co się nazywa libpng15.so.15 ? Bo tak chciałem sobie chwilę pograć w to co już zrobiłeś, a tu klops:
toxic@skurczybyk:~/wsoc2013/bin$ ./rpg1.sh
./rpg1.sh: 4: [: i686: unexpected operator
IMG_Init failed: Failed loading libpng15.so.15: libpng15.so.15: cannot open shared object file: No such file or directory.
I zasadniczo wydaje mi się, że mam teraz dwie alternatywy:
1) ściągnąć tego liba i skompilować go ręcznie (korzystam z Ubuntu 12.04 i z tego co tu widzę to nie ma go w repozytoriach)
2) namówić Cię, żebyś dostarczał tego liba razem z grą (skoro i tak dorzucasz rożne libboosty, libSDL'e, libstdc++... to może i tego też byś mógł?)

Co mi proponujesz? :)

Offline bies

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 02, 2013, 12:17:06
Update, dodane:
- dialogi,
- podgląd przedmiotów,
- uzupełnione archiwum o potrzebne biblioteki zgłoszone przez toxica.
Jak zwykle zaktualizowałem pierwszą wiadomość.

Offline bies

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 08, 2013, 22:28:11
Prototyp wyglądu głównego okna, owoc dzisiejszych wykładów na WGK (co nie znaczy, że wykłady były nudne, przynajmniej nie wszystkie ;) ).

Teraz wystarczy ,,tylko'' trochę pogimpować.

Offline bies

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2013, 21:36:27
Update, dodane:
- dziennik,
- zmienione GUI.
Jak zwykle zaktualizowałem pierwszą wiadomość.

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2013, 21:45:48
A link do kodu będzie?

Offline bies

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2013, 21:47:51
A link do kodu będzie?
F.A.Q. #6

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2013, 16:15:18
@up: jaki jest związek potencjalnych planów komercyjnych z brakiem otwartych źródeł (na pewnej licencji) projektu?