W tegorocznym WSOCu niekwestionowanym zwycięzcą jest...
 | I miejsce: Adam27 - Asmaroth - 85 punktów! Po raz drugi z rzędu praca Adama27 zyskała najwięcej głosów wśród uczestników. Asmaroth zdobył również laur publiczności (13 głosów w ankiecie), nagrodę w kategorii "najlepsza grafika" (9 pkt), a także szereg punktów w innych kategoriach. Oprócz kategorii "najciekawszy pomysł", gdzie dostał 0 ;)
|  |  |
Na marginesie - jeśli chodzi o pozostałe warte wymienienia prace w kategorii "najlepsza grafika", to
Stellar system (Chimerian z zespołem) oraz
Rectangle Adventure (edi96) zdobyły po 3 punkty. A wracając do rzeczy...
| II miejsce: Humman - Game about Vehicles - 44 punkty, a także nagrody "najciekawszy pomysł" (6 pkt) oraz "najlepsze rozwiązania techniczne" (8 pkt)! |
|  |  |
Na marginesie drugim - w kategorii "najciekawszy pomysł" trzy gry - Gravitropy (spolsh), Rectangle Adventures (edi96), Survive (Liosan) zdobyły po 4 punkty. Natomiast w "najlepsze rozwiązania techniczne" wymienię Asmaroth (Adam27, 6 pkt) i Dong (cybek, 4 pkt). A wracając do rzeczy...
 | III miejsce: edi96 - Rectangle Adventures - 39 punktów, a także 6 punktów w kategorii "najlepszy dźwięk i muzyka". Gratulacje!
| 
|
Na marginesie trzecim i ostatnim wspomnę, że Asmaroth Adam27 zyskała 5 punktów w kategorii "najlepszy dźwięk i muzyka", a pozostałe prace uzyskały po 1-2 punkty.
Pozostaje jeszcze kategoria "najlepsza miodność/grywalność", gdzie Asmaroth i Game about Vehicles zyskały 3 punkty, ale na prowadzenie z 4ema punktami wybija się...
Oprócz tego nie mogę zapomnieć o pozostałych przesłanych pracach. W kolejności punktów:
4. Stellar System - Chimerian+Sawka+Monika - 35 punktów
5. Sakura Hero - Veldrin - 24 punkty
6. Magician's Apprentice - Shelim - 23
7. Axis Mundi - Frondeus - 19
8. Survive - Liosan - 11
9. Crate collector - goshki - 10
10. Universal Civilisation - skmskm - 10
11. Space Combat - Ezo - 9
12. rpg1 - bies - 8
13. TRex Revenge! - ByerN - 5
14. eXtremeShooter - SeaMonster131 - 4
15. Dong - cybek - 3
16. InBlanco - Boski - 3
17. Upman - pawlaks1 - 3
18. Dialogi - Cremmy - 3
19. GravityShooter - Kebab_u_Turka - 2
20. Boxer dog goes to heaven - zx81 (taxi_driver) - 2 punkty
21. Night of the Ninja - ShadowDancer - 0
22. NoNameEconomyGame - magik6000 - 0
23. Samurai Love Story - Muciojad - 0
24. Zombie Onslaught - programista12 - 0
25. Zombies in space - Extant - 0
Gravitropy - spolsh - 33 punkty (niestety
dyskwalifikacja z powodu nie przesłania głosów :()
Manii Ya Mbio - ΨΧΞ - 0 (niestety
dyskwalifikacja z powodu nie przesłania głosów :()
Jak widać walka o miejsca 2-5 była dość wyrównana. Wszystkim którym udało się przesłać pracę również należą się
gratulacje :)
Łącznie doszło 27 prac:
- 19 prac standalone
- 4 prac androidowych, +2 standalone która też ma wersję androidową
- 3 prace webowe, +1 standalone która ma też wersję webową
- 1 praca która ma wersję webową i androidową :)
Paczkę ze wszystkimi pracami można
pobrać stąd:
http://compoarchiwum.warsztat.gd/WSOC2013.zipPrace webowe i na Androida też są wymienione w tej paczce jako linki, a dla wygody podaję je tutaj:
Web:
Android:
Zasady nadsyłania ocenWszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorycznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:
5 pkt: gra XXX
4 pkt: gra YYY
3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB
Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG
Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.
Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)
Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.
Wychodzi na to, że po raz drugi rozpętuję WSOC. No to siup :)
Wraz z początkiem lipca zaczynamy
Warsztat Summer of Code 2013! Zasady takie same jak od kilku lat - 3 miesiące na napisanie fajnej, ciekawej gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości :) Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra powinna być dostępna do testowania dla pozostałych uczestników konkursu, najchętniej darmowa albo być wersją demo. Zwycięzcy będą wybrani przez głosowanie między uczestnikami, a dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Będzie też 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jeśli chodzi o technologię, to mamy dowolność - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, Irrlicht, Ogre, Haxe/NME albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają, ale weźcie pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.
Terminy: od poniedziałku
01.07 do wtorku
01.10. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.
Linki do poprzednich lat:
2012,
2011,
2010,
2009,
2008,
2007.
Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (
mamy do tego specjalny dział) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Oczywiście nie jest to obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.
Zasady oceniania:- każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 oraz 1 punktów w kategorii "Najlepsza praca"
- dodatkowo, każdy uczestnik może zgłosić jedną grę do każdej z poniższych nagród specjanych:
- Najciekawszy pomysł
- Najlepsza grafika
- Najlepszy dźwięk i muzyka
- Najlepsza miodność/grywalność
- Najlepsze rozwiązania techniczne
w każdej z tych kategorii będzie jedna zwycięska praca - ta z największą ilością zgłoszeń. Można zgłaszać tę samą grę do kilku nagród specjalnych. - oprócz tego tak jak w zeszłym roku, każdy użytkownik forum może wziąć udział w sondzie na najlepszą pracę - czyli tzw. nagroda publiczności
Wysyłanie pracPrace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na mój adres mailowy kurek.szymon+WSOC [małpa] gmail.com (tak, z plusikiem, to mi ułatwi sortowanie), jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac we Flashu lub na platformy mobilne będzie potrzebny link. Planuję utworzyć kolaż z nadesłanych prac - bardzo by mi pomogło gdybyście nadesłali
screenshot ze swojej gry.
Nie będę miał dostępu do Internetu w dniach 3-5 października, wracam w niedzielę. Postaram się utworzyć paczkę wcześniej, o ile nie będzie trudności technicznych. Po wgraniu paczki będzie 2 tygodnie na głosowanie.
Frequently
Asked
Questions:
- Jak należy przesłać grę?
- Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
- Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
- Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
- Czy może to być gra komercyjna?
- Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
- Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
- Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby zarówno ja jak i pozostali uczestnicy byli poinformowani co oceniają.
- Czy trzeba udostępniać źródła?
- Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
- Czy można pisać w technologii XXX?
- Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
- Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
- Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
Miłego tworzenia!
Liosan