Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2013  (Przeczytany 53381 razy)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +21
# Czerwiec 25, 2013, 14:18:22
W tegorocznym WSOCu niekwestionowanym zwycięzcą jest...

I miejsce: Adam27 - Asmaroth - 85 punktów! Po raz drugi z rzędu praca Adama27 zyskała najwięcej głosów wśród uczestników. Asmaroth zdobył również laur publiczności (13 głosów w ankiecie), nagrodę w kategorii "najlepsza grafika" (9 pkt), a także szereg punktów w innych kategoriach.
Oprócz kategorii "najciekawszy pomysł", gdzie dostał 0 ;)
Na marginesie - jeśli chodzi o pozostałe warte wymienienia prace w kategorii "najlepsza grafika", to Stellar system (Chimerian z zespołem) oraz Rectangle Adventure (edi96) zdobyły po 3 punkty. A wracając do rzeczy...

   II miejsce: Humman - Game about Vehicles - 44 punkty, a także nagrody "najciekawszy pomysł" (6 pkt) oraz "najlepsze rozwiązania techniczne" (8 pkt)!
Na marginesie drugim - w kategorii "najciekawszy pomysł" trzy gry - Gravitropy (spolsh), Rectangle Adventures (edi96), Survive (Liosan) zdobyły po 4 punkty. Natomiast w "najlepsze rozwiązania techniczne" wymienię Asmaroth (Adam27, 6 pkt) i Dong (cybek, 4 pkt). A wracając do rzeczy...

III miejsce: edi96 - Rectangle Adventures - 39 punktów, a także 6 punktów w kategorii "najlepszy dźwięk i muzyka". Gratulacje!

Na marginesie trzecim i ostatnim wspomnę, że Asmaroth Adam27 zyskała 5 punktów w kategorii "najlepszy dźwięk i muzyka", a pozostałe prace uzyskały po 1-2 punkty.

Pozostaje jeszcze kategoria "najlepsza miodność/grywalność", gdzie Asmaroth i Game about Vehicles zyskały 3 punkty, ale na prowadzenie z 4ema punktami wybija się...

Chimerian+Sawka+Monika - Stellar System - gratulacje!                                                                                                                     


Oprócz tego nie mogę zapomnieć o pozostałych przesłanych pracach. W kolejności punktów:

4. Stellar System  - Chimerian+Sawka+Monika - 35 punktów
5. Sakura Hero - Veldrin - 24 punkty
6. Magician's Apprentice - Shelim - 23
7. Axis Mundi - Frondeus - 19
8. Survive - Liosan - 11
9. Crate collector - goshki - 10
10. Universal Civilisation - skmskm - 10
11. Space Combat - Ezo - 9
12. rpg1 - bies - 8
13. TRex Revenge! - ByerN - 5
14. eXtremeShooter    - SeaMonster131 - 4
15. Dong - cybek - 3
16. InBlanco - Boski - 3
17. Upman - pawlaks1 - 3
18. Dialogi - Cremmy - 3
19. GravityShooter - Kebab_u_Turka - 2
20. Boxer dog goes to heaven -  zx81 (taxi_driver) - 2 punkty
21. Night of the Ninja - ShadowDancer - 0
22. NoNameEconomyGame - magik6000 - 0
23. Samurai Love Story - Muciojad - 0
24. Zombie Onslaught - programista12 - 0
25. Zombies in space - Extant - 0

Gravitropy - spolsh - 33 punkty (niestety dyskwalifikacja z powodu nie przesłania głosów :()
Manii Ya Mbio - ΨΧΞ  - 0 (niestety dyskwalifikacja z powodu nie przesłania głosów :()

Jak widać walka o miejsca 2-5 była dość wyrównana. Wszystkim którym udało się przesłać pracę również należą się gratulacje :)



Łącznie doszło 27 prac:

  • 19 prac standalone
  • 4 prac androidowych, +2 standalone która też ma wersję androidową
  • 3 prace webowe, +1 standalone która ma też wersję webową
  • 1 praca która ma wersję webową i androidową :)
Paczkę ze wszystkimi pracami można pobrać stąd: http://compoarchiwum.warsztat.gd/WSOC2013.zip

Prace webowe i na Androida też są wymienione w tej paczce jako linki, a dla wygody podaję je tutaj:
Web:

Android:



Zasady nadsyłania ocen
Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorycznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

5 pkt: gra XXX
4 pkt: gra YYY
3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 16tego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.





Wychodzi na to, że po raz drugi rozpętuję WSOC. No to siup :)

Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2013! Zasady takie same jak od kilku lat - 3 miesiące na napisanie fajnej, ciekawej gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości :) Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra powinna być  dostępna do testowania dla pozostałych uczestników konkursu, najchętniej darmowa albo być wersją demo. Zwycięzcy będą wybrani przez głosowanie między uczestnikami, a dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Będzie też 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.

Jeśli chodzi o technologię, to mamy dowolność - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, Irrlicht, Ogre, Haxe/NME albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają, ale weźcie pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od poniedziałku 01.07 do wtorku 01.10. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007.

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (mamy do tego specjalny dział) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Oczywiście nie jest to obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.


Zasady oceniania:
  • każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 oraz 1 punktów w kategorii "Najlepsza praca"
  • dodatkowo, każdy uczestnik może zgłosić jedną grę do każdej z poniższych nagród specjanych:
    • Najciekawszy pomysł
    • Najlepsza grafika
    • Najlepszy dźwięk i muzyka
    • Najlepsza miodność/grywalność
    • Najlepsze rozwiązania techniczne
        w każdej z tych kategorii będzie jedna zwycięska praca - ta z największą ilością zgłoszeń. Można zgłaszać tę samą grę do kilku nagród specjalnych.
  • oprócz tego tak jak w zeszłym roku, każdy użytkownik forum może wziąć udział w sondzie na najlepszą pracę - czyli tzw. nagroda publiczności


Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na mój adres mailowy kurek.szymon+WSOC [małpa] gmail.com (tak, z plusikiem, to mi ułatwi sortowanie), jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac we Flashu lub na platformy mobilne będzie potrzebny link. Planuję utworzyć kolaż z nadesłanych prac - bardzo by mi pomogło gdybyście nadesłali screenshot ze swojej gry.

Nie będę miał dostępu do Internetu w dniach 3-5 października, wracam w niedzielę. Postaram się utworzyć paczkę wcześniej, o ile nie będzie trudności technicznych. Po wgraniu paczki będzie 2 tygodnie na głosowanie.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby zarówno ja jak i pozostali uczestnicy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.

Miłego tworzenia!

Liosan
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 23:54:51 wysłana przez Liosan »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liosan

  • Moderator

  • +2
# Czerwiec 25, 2013, 14:18:45
Lista uczestników:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2013, 13:10:59 wysłana przez Liosan »

Offline DarkEngineer

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 14:52:57
Count me in!

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 15:03:46
Jeśli chodzi o technologię, to mamy dowolność - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, Irrlicht albo Ogre. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają, ale weźcie pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Pewnie prędzej czy później pojawiłoby się to pytanie, więc - ta lista to tylko przykładowe silniki i generalnie można tworzyć w czymkolwiek się chce*, tak? Należałoby to zaznaczyć bardzo wyraźnie i jednoznacznie.

*Co z wywołującymi u niektórych silne emocje "klikami" / "game makerami"? ;)

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 15:35:23
*Co z wywołującymi u niektórych silne emocje "klikami" / "game makerami"? ;)

A tego nie ogranicza nazwa?

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 15:40:00
Zglaszamy sie i my ;)
team something beautiful

Bedziemy kontynuowac gre ktora rozpoczelismy na konkurs 72 godzinne compo ludum dare 26, a ktora zostala porzucona i nieukonczona ...tak ze juz na starcie jestesmy 72h do przodu :)
Gra bedzie na android, robiona w teamie 3 osobowym (w kazdym razie tak zostala rozpoczeta)

a) Rozumiem ze temat jest dowolny, ale jakie beda kryteria ocen? czy ocenia sie oddzielnie np: grafike, humor, innowacyjnosc itp, czy tylko fajna/niefajna?
b) Beda nagrody?
Powodzenia wszystkim.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2013, 15:43:01 wysłana przez zx81 (taxi_driver) »

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 25, 2013, 15:45:58
@MaxGarden
The notion of source code may also be taken more broadly, to include machine code and notations in graphical languages, neither of which are textual in nature. An example from an article presented on the annual IEEE conference on Source Code Analysis and Manipulation:

    For the purpose of clarity ‘source code’ is taken to mean any fully executable description of a software system. It is therefore so construed as to include machine code, very high level languages and executable graphical representations of systems.

Poza tym, skoro celem jest stworzenie gry, a nie kodu, to nie brałbym nazwy (obranej zresztą jako pun do GSoC) zbyt dosłownie.

Offline toxic

  • Użytkownik

  • +3
# Czerwiec 25, 2013, 16:19:07
Gdzie sie podzialy punkty? Tzn. te takie zielone plusiki przy wiadomosciach cudzych... zawsze byly. Smutno mi, nie moge dac plusów nikomu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2013, 17:00:04 wysłana przez toxic »

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

  • +2
# Czerwiec 25, 2013, 17:35:06
Gdzie sie podzialy punkty? Tzn. te takie zielone plusiki przy wiadomosciach cudzych... zawsze byly. Smutno mi, nie moge dac plusów nikomu.

A jesteś zalogowany ? Ja tam plusy mogę dawać...

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 17:51:29
A jesteś zalogowany ? Ja tam plusy mogę dawać...

Me too. Co do WSoC'a to ja tez biorę udział.

Offline dynax

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 17:58:58
U mnie przez chwilę też były wyłączone, ale po refreshu się naprawiły.

Offline Liosan

  • Moderator

# Czerwiec 25, 2013, 18:10:14
Pewnie prędzej czy później pojawiłoby się to pytanie, więc - ta lista to tylko przykładowe silniki i generalnie można tworzyć w czymkolwiek się chce*, tak? Należałoby to zaznaczyć bardzo wyraźnie i jednoznacznie.
Tak, czymkolwiek się chce. Poprawiłem pierwszy post.

*Co z wywołującymi u niektórych silne emocje "klikami" / "game makerami"? ;)
Panowie, z tego co wiem użytkowników GM można tu policzyć na palcach jednej ręki, więc wolałbym odłożyć tę dyskusje do momentu kiedy będzie konieczna :)

Mi to zwisa, i wolałbym tutaj widzieć konkurs na stworzenie gry niż najlepszy kod. Nie uważam że to niesprawiedliwe, bo i wszystko co jest nietypowe, oryginalne, ładne i fajne trzeba zrobić samemu, czy we własnym kodzie, czy w Unity czy Game Makerze.

Na ten moment moje stanowisko jest takie, że jak ktoś będzie chciał to pogadamy.

A tego nie ogranicza nazwa?
Z tego co wiem w GameMakerze nie da się zrobić wiele sensownego bez przynajmniej odrobiny kodu, a to co się da wyklikać jest porównywalne z wykliwaniem w Unity. W szczególności:
Cytuj
in the latest versions, all the drag-and-drop actions translate to GML

Ja tam plusy mogę dawać...
Bo Dab już naprawił :) Nowe działy mają to z jakiegoś powodu wyłączone.

a) Rozumiem ze temat jest dowolny, ale jakie beda kryteria ocen? czy ocenia sie oddzielnie np: grafike, humor, innowacyjnosc itp, czy tylko fajna/niefajna?
Fajna/niefajna :) Każdy z uczestników przyzna punkty według własnego uznania, czy to za grafikę czy grywalność czy "technical excellence", co go tam urzeknie. Ale ranking punktowy będzie jeden wspólny.

b) Beda nagrody?
Nie. Ewentualnie mogę Ci narysować pucharek :P

Zgłoszenia zaraz dodam :)

Liosan

Offline toxic

  • Użytkownik

  • +8
# Czerwiec 25, 2013, 18:26:31
O! Można punkty już dawać. No to do dzieła:


Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 18:34:08
No to zgłaszam się i ja. Swój projekt przedstawię na Warsztacie za tydzień coby nie było że zaczynam przed terminem, no i trzeba jeszcze dopracować silnik :)

Pozdrawiam.

Offline Boski

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 25, 2013, 19:01:00
ja również się zgłaszam, póki co z niczym, ale zamiar mam ambitny, mało rozbudowana gra, jednak skończona na czas :)