Autor Wątek: daimonin MMO kody zrodlowe - modyfikacje  (Przeczytany 1573 razy)

Offline mawq

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2007, 00:12:55
Witam, na wstępie pozdrawiam użytkowników forum :) Tak, czytałem regulamin, ale mimo to chcę zadać pytanie związane z kodami źródłowymi gry "daimonin" - dostępny jest edytor map, server i klient. Czy ktoś może pracował z nimi?

Mam pewien pomysł (tak, tak ;)) lecz nie wiem, jak go zrealizować, przez moją nieznajomość języka programowania C, oraz ogólny brak wiedzy w zakresie programowania gier. Mając kody źródłowe, chciałbym zmodyfikować grę - konkretnie wyświetlanie map.

Przybliżając o co tak naprawdę mi "chodzi" posłużę się screenem:



Po lewej stronie jest efekt końcowy jaki chciałbym osiągnąć (grid - siatka po której porusza się postać - zwykle przesuwając się).

Po prawej stronie sytuacja wyjściowa - rzut izometryczny.

Po co jest mi to potrzebne ? Po pierwsze chciałbym "zgainować" trochę "skilla" jeżeli chodzi o cpp (czytalem 3 tomy symfonii:) ). Po drugie nudzą mnie gry mmo pisane przez przeglądarkę, gdzie faktycznie nie mamy wpływu na naszą postać tj. poruszanie się, walkę i "wizytę" w różnych lokacjach. Chciałbym tworząc taki "model" poruszania się postaci "dopisać" resztę gry - na zasadzie analizy kodu źródłowego i analogicznego przenoszenia jej części na nowy "spłaszczony" widok gry.

Szukam osoby, która pomogłaby mi to zrobić (w sensie zmienić "widok"). Co mogę zaoferować od siebie ? Na czym się znam, co potrafię? Hobbystycznie zajmuje się projektowaniem stron internetowych, grafika, znam xhtml, css, xml/xsl, piszę w php i mysql "aplikacje" sieciowe, posługuję się frameworkami (php).

Swojego czasu projektowałem też gui do gry Starport Galaxy Empires:



(Jeżeli chodzi o mmorpg to administrowalem i byłem gm'em na polskim serwerze ultimy online, poznalem architekture runuo, zasady i prawidłowości jakimi kieruje sie "community" mmorpg oraz ich problemy, ekonomikie itd.)

Naturalnie jeżeli ktoś "wkręciłby" się na tyle w ten "pomysł" aby chcieć dokończyć projekt - wykonać proste bardzo proste mmorpg, potem postawić serwer i patrzeć jak online rośnie ;) byłbym bardzo wdzięczny. Oczywiście wszelkie prace graficzne byłyby moją działką... nie będę zanudzał - jeżeli jest ktoś zainteresowany proszę o odpowiedź.

Aha i jeszcze jedno pyatanie... czy warto to przerabiać ? Czy nie szybciej będzie napisać wszystko do podstaw?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2007, 01:03:57 wysłana przez mawq »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 30, 2007, 01:40:03
Piszesz ze dopiero zaczynasz sie uczyc C++ a zabierasz sie za MMORPG ktore jest jednym z najciezszych gatunkow do zakodzenia. Podpowiem Ci, ze jak dotad nikt(procz rysia, ale tam mechanika byla dosc prosta) nie doprowadzil mmorpga do konca. Jeszcze duuuuzo przed toba(tak circa 4-5lat) zanim bedziesz mogl do takiego projektu podejsc. Ja Ci radze odpuscic sobie na razie.

Pozdr.
novo.

Offline mawq

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2007, 02:02:38
...Oczywiście wszelkie prace graficzne byłyby moją działką... nie będę zanudzał - jeżeli jest ktoś zainteresowany proszę o odpowiedź...

Ja nie deklarowalem się na pisanie mmorpg od strony kodowej, chciałem wykonać wszystkie prace graficzne, a przy okazji - patrząc jak kod się zmienia podszkolić się w cpp ;)

Pytałem czy ktoś pracował z kodem źródłowym Daimonin, czy może "przerobić" widok izometryczny na rzut z góry, mając architekturę klient->server i logikę gry jakoś bym sobie starał się poradzić na własną rękę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2007, 02:07:21 wysłana przez mawq »

maho

  • Gość
# Styczeń 30, 2007, 14:00:30
Ja kiedys przegladalem zrodla daimonin (jakis rok temu), patrzalem jak wyglada struktura "sieciowosci" gry i juz sporo nie pamietam.
Co do przerzucenia tego na rzut z gory, to hm, troche byloby z tym problemow, mogloby z tego wyjsc cos ciekawego :P ale roboty przy tym byloby nie malo :P