Autor Wątek: Jaki silnik do gry 2D?  (Przeczytany 20543 razy)

Offline irask2

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 20:12:05
Witajcie;

możecie mi powiedzieć jakiego silnika polecacie do stworzenia gry 2D? Chodzi mi o taki w którym jakoś gry zależała także od tego jakie stworzę tekstury i obiekty.
Mam jako takie pojęcie w tworzeniu animacji oraz grafiki, a teraz chciałbym poduczyć się programowania.

Moja pierwsza gra jaka chciałbym stworzyć, to platformówka z prostymi regułami. Dotykasz wroga, ostza i innego wybranego elementu, tracisz punkt życia. Podniesiesz wskazany przedmiot otrzymujesz punkt życia. Podniesiesz miecz, możesz się bronić przed wrogiem, atakując go. Staniesz na kładce, otwierają się drzwi.
I tyle. Najbliższa gra moim wyobrażeniom to pierwsza część Prince Of Persia (chodzi mi o tą 2D).

Znacie jakiś dobry silnik, który ma sporo tutoriali i po opanowaniu podstaw umożliwiał by w miarę sprawne poruszanie się po menu i przyciskach nawigacji?
Polecono mi Unity 3D, ale może jest coś prostszego, w którym uzyskam dobre efekty?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Czerwiec 16, 2013, 20:28:53
Cytuj
Polecono mi Unity 3D, ale może jest coś prostszego, w którym uzyskam dobre efekty?

Flixel jest całkiem prosty.

"Podniesiesz miecz, możesz się bronić przed wrogiem, atakując go" - yy, zakodowanie walki to jest trochę więcej szczegółów niż to :)


Offline gothicgirl

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 00:49:28

Offline deadeye

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 17, 2013, 01:46:28
Właściwie to Unity jest prawdopodobnie najprostsze. Na początku może cię zdziwić bo wydaje się mieć masę funkcjonalności, ale dzięki temu nie musisz implementować wielu rzeczy samemu, bo do większości rzeczy które opisałeś są już gotowe mechanizmy. A to czego nie rozumiesz możesz na początku ignorować ;)

Tylko małe ostrzeżenie - nie wiem czemu platformówki wydają się proste do zakodzenia, ale wcale nie są. Większość podanych silników oprócz Unity, żeby zrobić cokolwiek sensownego z kolizjami, poprawną fizyką poruszania i skoku, to bez brania cudzego kodu jakiś rok nauki programowania od podstaw. Z Unity będzie prościej, ale dalej dłuuga droga przed tobą. Proponuje najpierw prześć podstawowe tutoriale dla początkujących Unity, a dopiero później zacząć myśleć o tworzeniu jakiejkolwiek własnej gry. A jeśli chcesz skorzystać z czystego engine, to proponuje najpierw nauczyć się programowania od podstaw, minimum pół roku, a dopiero później brać się za jakiekolwiek gry.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2013, 01:50:13 wysłana przez deadeye »

Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 11:54:46
Jaki silnik do gry 2D? Najważniejsze pytanie: "jaki język programowania znasz?"
Możliwości:
- Delta Engine (dla programistów C# lub C++)
- XNA (tylko C#)
- SDL
- SFML
- Unity3D (silnik 3D ale prostą grę 2D można dość szybko napisać i jeszcze od razu przeportować "magicznym przyciskiem" na inne platformy) (C#, JavaScript, Boo)
- To co wymienili wyżej
jak widzisz możliwości jest wiele. A ty musisz przejrzeć ich kilka i sam wybrać to co ci odpowiada.
zobacz: List of game engines
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2013, 11:57:05 wysłana przez Kitsune »

Offline dynax

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 17, 2013, 12:36:19
Ma być łatwo i bezboleśnie? HaxeFlixel.

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 17:51:07

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 17, 2013, 22:05:04
Ma być łatwo i bezboleśnie? HaxeFlixel.
Haxe jest dla hackerów - entuzjastów innowacji, a nie dla początkujących szukających sprawdzonego toola z supportem :).

Offline irask2

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 22:23:22
Sam już nie wiem czy się brać za tworzenie gry, czy nie. języka nie znam żadnego, więc sporo czasu zajmie mi nim jakikolwiek opanuje, a co tu mówić o dalszej pracy z konkretnym silnikiem.


Gra może być i we flashu, byle tylko dało się zrobić taką, która konstrukcją będzie przypominała pierwsze Prince Of Persia.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Czerwiec 17, 2013, 23:03:29
Pracując z konkretnym silnikiem to akurat łatwiej zacząć. I nie ma się co dołować na starcie - po prostu spróbuj, a poddaj się dopiero gdy trafisz na przeszkodę nie do pokonania (oczywiście po wcześniejszych czterech próbach jej obejścia).

BTW, wiesz że PoP to była dość zaawansowana gierka w swoich czasach? (Szczególnie animacja.)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 23:55:54
Sam już nie wiem czy się brać za tworzenie gry, czy nie. języka nie znam żadnego, więc sporo czasu zajmie mi nim jakikolwiek opanuje, a co tu mówić o dalszej pracy z konkretnym silnikiem.

Mówię całkiem serio i bez sarkazmu.
Jeżeli doszedłeś do takiego wniosku te rzeczywiście robienie gier nie jest dla ciebie. Po prostu nie chcesz tego aż tak bardzo. A aby przebrnąć przez proces samouczenia do stopnia wiedzy wystarczającej do napisania sensownej gry potrzeba nieprzeciętnego samozaparcia.

Offline Joker

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 18, 2013, 14:20:11
Języka nie znam żadnego, więc sporo czasu zajmie mi nim jakikolwiek opanuje(...) byle tylko dało się zrobić taką, która konstrukcją będzie przypominała pierwsze Prince Of Persia.
Game maker będzie idealny!
http://www.yoyogames.com/gamemaker/studio
+ dość specyficzny, ale przydatny polski support.
http://www.gmclan.org/

Offline dynax

  • Użytkownik

# Czerwiec 18, 2013, 14:23:51
Haxe jest dla hackerów - entuzjastów innowacji, a nie dla początkujących szukających sprawdzonego toola z supportem :).

Oj tam, oj tam. Ostatnia wersja działa bardzo stabilnie. Możesz testować swoje gry w trakcie produkcji na flashu, dzięki czemu zyskujesz dostęp do świetnego debugera od adobe i kompilacji nawet sporego kodu w kilka sekund. Deploy na inne platformy ogranicza się do wpisania odpowiedniego targetu w linie komend/ustawieniu listboxa w IDE. Nie wiem co w obsłudze tego ma być trudnego :)

PS: Community OpenFL i HaxeFlixela jest chyba najmilszym community konkretnego narzędzia jakie znam.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2013, 14:25:36 wysłana przez dynax »

Offline debris

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 19, 2013, 01:24:00