Autor Wątek: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).  (Przeczytany 8154 razy)

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 00:51:38
To że światy się zderzyły to nie znaczy, że nie można pracować u krasnoludów w kamieniołomach. W końcu teraz jest bieda z nędzą i trzeba zarobić na życie! A tak serio, nad samą fabułą cały czas myślę, chcę zrobić coś co przyciągnie graczy. Możliwe że zmienię koncepcję jeszcze kilka razy, zanim wymyślę coś wartego uwagi. Te kamieniołomy i inne przykłady użyte w moim opisie, służą zobrazowaniu tego co siedzi w mojej głowie. To będzie gra tekstowa, więc nie można oczekiwać ciągle katastrof wybuchów itp. gdyż opisy to przedstawiające nie są aż tak ciekawe jak np. animacje. Trzeba zapewnić graczowi różne drogi rozwoju. Praca jest częścią mechaniczną gry ale nikt nie powiedział, że nie można jej wkomponować w fabułę. Z resztą początkujący złodziejaszek nie ma szans na pracę jako dobrze płatny zabójca a potężny mag nie będzie pracował w kamieniołomach. Do wszystkiego trzeba dojść, nasz bohater nie będzie przekokszonym superbohaterem.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Moderator

# Czerwiec 17, 2013, 04:07:40
To będzie gra tekstowa, więc nie można oczekiwać ciągle katastrof wybuchów itp. gdyż opisy to przedstawiające nie są aż tak ciekawe jak np. animacje.
Mało w życiu czytałaś, c'nie?

Praca jest częścią mechaniczną gry ale nikt nie powiedział, że nie można jej wkomponować w fabułę. Z resztą początkujący złodziejaszek nie ma szans na pracę jako dobrze płatny zabójca a potężny mag nie będzie pracował w kamieniołomach. Do wszystkiego trzeba dojść, nasz bohater nie będzie przekokszonym superbohaterem.
Myślisz za dużo o fabule a za mało o graczu. Jak by nie patrzeć, fabuła jest tylko dodatkiem do gry właściwej. Istotnym, ale wciąż tylko dodatkiem. Nie pytaj "jak by tu fajnie wkomponować pracę w fabułę?", tylko "jak mechaniką gry zachęcić gracza do pracowania?".

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2013, 11:34:28
Cytuj
W końcu teraz jest bieda z nędzą i trzeba zarobić na życie!
No to po co w to grać skoro to samo masz w realu?

Srsly - projektujesz gameplay po to, by zanudzić graczy klikaniem pół dnia w jeden kamień?

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 11:46:56
No cóż, w Curiosity – What's Inside the Cube grało całkiem sporo osób. Mało tego, wydawali kupę forsy na możliwość szybszego rozbijania klocków :P

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 12:47:20
Pograj w jakiegoś MUD najlepiej... W takiej Arkadii dość fajnie zrobili zarabianie na niskim poziomie

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 13:40:09
Tylko że, nie wiem czy jasno to opisałam, gracz nie siedzi przed monitorem i nie klika na kamień aż się rozwali. Tylko wybiera opcję pracy, wpisuje jej czas i odchodzi od komputera.

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

  • +3
# Czerwiec 17, 2013, 13:54:31
Witaj, przeczytałem wszystko co napisałaś.
Moje rady ( to tylko rady, możesz zrobić jak chcesz i to tylko podpowiedź dla cb ):
1. Zajrzyj na kosmiczni.pl ( to jest całkowicie to samo co ty chcesz zrobić ) tylko tam jest fabuła oparta o Dragon Ball a ty opierasz o to co masz w głowie, radzę kupić zeszyt najlepiej A4 ( A5 zdecydowanie nie polecam ) i sobie to spisywać.
2. Jeśli twoje pomysły będą pojawiać się w czasie tworzenia gry, to będziesz bardziej wkurzająca niż mój wykładowca do którego oddawałem projekty, który chce mieć super ekstra wypasioną gierkę od grupy 3 osobowej z czego jedna umie pisać grę. Jeśli wyskoczysz z tym, że chcesz mieć coś inaczej pokazanego to jest to tak głeboko już zakorzenione w grze, że albo programiści powiedzą Ci że nie da rady, albo z każdą kolejną taką zmianą będą mniej zapaleni do tworzenia i po prostu odejdą.
3. Odwróć trochę koncepcje, patrz na wszystko okiem osoby, która gra. Czyli zacznij od podstawowej rzeczy logowania i przechodź po kolei co ma robić. W ten sposób zbierzesz listę funkcji(funkcjonalności) gry, a programiści będą w niebo wzięci za taki spis.
4. Patrz na to przez pryzmat zarobku, bo ty poza realizacją marzenia (a wątpię aby to było marzenie o grze w którą nikt nie gra) nic nie zyskasz. Nie nauczysz się programować, a jedynie możesz się nauczyć jak tworzyć opis gry i fabułę. Ale dziś liczy się :
a) Dobra grafika lub fabuła/możliwości ( przykład sukces : Minecraft )
b) Możliwość indywidualizacji postaci (najlepiej płatna, wtedy ludzie bardziej są zadowoleni )
c) Możliwość pochwalenia się wynikami, nikt nie gra w gry w których nie ma rankingów i informacji o graczu. Przykład: plemiona.pl (nikt by w to nie grał, jakby nie można się pochwalić ile ma się wiosek lub jak się wygrało atak/obronę)

5. Ajax a PHP to zupełnie inny świat. Mogą być problemy
6. Stosuj fabułę jak najbardziej wykokszoną, jeśli stawiasz na to co opisujesz. Nie przejmuj się jeśli ktoś mówi Ci że to jest zbyt dziwne, może dla 2% ludzi będzie dziwne ale o wiele więcej osób przyciąga właśnie coś dziwnego, coś co ich zaskoczy. Lepiej stracić mały procent grających i zyskać więcej nowych graczy niż trzymać się bezpiecznych rozwiązań.
7. Klikanki są ok, pod warunkiem, że programujący wiedzą co robią. Znam ludzi, którzy tworzyli portale internetowe i aby utrzymać dane wpisane w formularzu zapisywali je co chwila do bazy danych, to tylko prosty przykład że są programiści którzy nie myślą. Jeśli twoi programiści, będą ci zapisywać każdy ruch do bazy danych i cały czas z niej pobierać to bardzo niewielka ilość graczy (1 000 ) będzie mogła grać w miarę sensownie szczególnie przy mysql.
8. Pomyśl o płatnych rzeczach, możesz ich nawet nikt nie używać, ale sam fakt że możesz na tym zarobić da Ci dodatkową motywację gdy pierwszy zapał minie.
9. Popytaj na innych forach, w których są gracze nie tworzący gry, my możemy ci powiedzieć dużo z technicznego punktu widzenia, ale nasze pomysły będą ograniczone do tego co powiesz. Jeśli powiesz nam PHP to szybko przestawiamy się na myślenie co można w tym PHP stworzyć.
10. Jak będziesz pisać do programistów, musisz im mówić który ma co zrobić, jeśli obu wyślesz te same zadania, możesz mieć problem. Najlepiej załatw sobie lidera programistów, który będzie dzielił zadania i sklejał w całość. Myślę, że najlepszym liderem jest ktoś kto jednak programuje coś bardziej profesjonalnego niż w PHP :) gdyż PHPowcy nie będą myśleć o typach danych a Ajaxowiec już będzie musiał.

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2013, 14:48:25
Rozumiem, dzięki wielkie za rady na pewno z nich skorzystam :D

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +2
# Czerwiec 17, 2013, 22:19:14
Czytam te Twoje opisy i nie mogę pozbyć się wrażenia, że bujasz w obłokach wysokopoziomowych koncepcji (gildie, levelowanie postaci, walki na arenach, blah blah) a nie wyobrażasz sobie podstawowej mechaniki gry, którą chcesz stworzyć. "Klikanka", tyle? Siedzę i klikam guziki "idź w lewo, bij, bij, leweluj"?