Autor Wątek: Co mi w głowie siedzi (pomysł na grę).  (Przeczytany 8546 razy)

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 14:03:18
Już wyjaśniam. Gracz może "bić lvl" walcząc z innymi graczami, lub potworami. Może rozwijać swoją postać dzięki drzewku umiejętności, które by pozwalało dążyć w kierunku wybranej profesji. Myślałam nad hybrydami profesji, jednak zdaję sobie sprawę, że na początku może być za ciężko to wszystko zrobić. Dodatkowo punkty różnych cech będą wzmacniały takie atrybuty jak atak, obronę, życie. Jeżeli gracz lubi wcielać się w swoją postać, może stworzyć dla niej profil postaci, który będzie widoczny dla innych. Przy tym wszystkim stworzy się "dział sesji" lub coś w ten deseń aby gracze mogli ze sobą pisać i prowadzić sesje, wedle swojej wyobraźni.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Czerwiec 16, 2013, 14:20:05
lub coś w ten deseń
Jezeli uwazasz ze dacie rady, to dopracuj szczegoly, zeby programista mogl zajac sie swoja praca.
Co tu mozna oceniac? po prostu zrob to i pokaz nam "co Ci siedzialo w glowie."
... o ile to nie jest bardzo mloda glowa, a zapal slomiany to do poziomu dzialacy prototypu powinniscie gre doprowadzic. Pozniej napewno znajdzie sie ktos do pomocy, jesli nadal bedziecie go potrezbowac.
Swoja droga na jakiej grze sie wzorujesz i dla czego ma byc to gra przegladarkowa?

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 16:01:27
Aktualnie znalazłam już dwoje doświadczonych programistów, którzy jednak potrzebują trzeciego od ajax'a i js  bodajże. Chyba faktycznie jestem młodą głową, jednak stworzenie takiej gry to moje marzenie :)
Myślę, że na początku nie stworzymy niczego powalającego, ale z czasem może uda się rozwinąć grę na całkiem jadalną. Na czym się wzoruję? Staram się wzorować na niczym, chcę stworzyć własny nowatorski pomysł, bez podglądania obecnych gigantów. Oczywiście orientuję się w wielu grach przeglądarkowych, wiem jaka jest konkurencja i na co poszczególne gry stawiają, jednak zawsze staram się zrobić coś wedle własnego pomysłu. Dzisiaj właściwie, wszystko zostało już wymyślone i wykorzystane, ja jednak jestem optymistką. Dlaczego przeglądarkowa? Mam sentyment do tego typu gier, po prostu je lubię.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 16, 2013, 16:22:25
Już wyjaśniam. Gracz może "bić lvl" walcząc z innymi graczami, lub potworami. Może rozwijać swoją postać dzięki drzewku umiejętności, które by pozwalało dążyć w kierunku wybranej profesji.

Nie rozumiesz o co pytam. Moja postać może sobie bić lvl, ale ja mam przed sobą klawiaturę, myszkę, pada i ekran. Co robię, jak steruję, co widzę, w jaki sposób biję lvl?

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 17:10:14
na twoim miejscu zostałbym przy grze tekstowej, bo tu głównie liczy się fabuła (czyli coś w czym czujesz się mocna jak rozumiem) i "bicie leveli". Szanse na skończenie innego projektu są marne oceniając po tym co zostało przedstawione w wątku.
BTW. Kiedyś (ok 15 lat temu) była taka seria książek "wehikuł czasu", rozdziały były krótkie i na końcu rozdziału był wybór co robisz dalej: opcja 1)- idź do strony np. 101, opcja 2)- idź do strony np. 305, opcja 3 idź do strony x itd.... Możesz się zapoznać i oprzeć "mechanikę" gry o podobne rozwiązanie, wtedy programista ma dużo mniej do roboty. Nie pakowałbym się za to w stawianie graczy przeciw sobie, raczej na modelu "zrealizujmy razem misję". Wtedy masz mniej do balansowania, tzn żeby jakaś profesja nie była dużo lepsza niż inne i zawsze wygrywająca. Wtedy możesz oznaczyć questy levelami które musi mieć gracz żeby zrobić quest. No i skupiasz się na kreowaniu ciekawych questów. Taka interaktywna książka :).

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Czerwiec 16, 2013, 17:12:44
Sellai, moim skromnym zdaniem, to powinnaś najpierw poczytać trochę o tej branży, zaczerpnąć trochę wiedzy o zarządzaniu projektem.

http://warsztat.gd/wiki/Jak+zacz%C4%85c+i+rozwin%C4%85%C4%87+amatorski+projekt


Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Czerwiec 16, 2013, 17:16:40
Aktualnie znalazłam już dwoje doświadczonych programistów, którzy jednak potrzebują trzeciego od ajax'a i js  bodajże.
Jasne! Niezbednych jest 3 programistow!
Bedziecie mogli zagrac w brydza.
Jakim cudem moglas znalezc 2 doswiadczonych programistow, do projektu ktory nawet w Twojej glowie jeszcze nie istnieje??? Ja po prostu nie chce w to wierzyc...

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 16, 2013, 17:56:27
@up albo w Mahjonga.

A skąd jesteście? Znacie się już?

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 16, 2013, 18:36:15
Aktualnie znalazłam już dwoje doświadczonych programistów, którzy jednak potrzebują trzeciego od ajax'a i js 
A tych dwoje doświadczonych w HTML-u rzeźbią ;)

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 19:49:16
Oj tam, narzekacie. Uważają, że znają się na tym co robią i razem są w stanie coś tam naskrobać. Jak ich znalazłam? Napisałam gdzieś tam na innych forach o tematyce via www i sami się zgłosili, jako chętni, właściwie jeszcze do nie do końca określonego projektu, poszli w ciemno. Doszłam właściwie do wniosków, że ta gra nie będzie hitem, bo nie ma szans na wybicie się, ale jeżeli ma być tworzona w ramach hobby i w ramach nauczenia się czegoś, to opinia innych ludzi jest mało ważna. Pewnie skończy się tym, że team jedynymi użytkownikami, ale to daleka przyszłość, o ile gra się rozwinie. Na dzień dzisiejszy mamy chęci i zapał. 
Możliwe, że porwałam się na zbyt wiele, ale zabawę mam z tego przeogromną. Co do propozycji czytania o branży, przeczytałam już dawno to co mi podesłaliście i to co sama znalazłam i to co podesłali mi znajomi. Co do pytania z ekranem i klawiaturą. Ta gra ma być typową klikanką, czytam i klikam, czytam i klikam. Rozumiecie o co mi chodzi? Tych dwoje rzeźbi też w php i mysql.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Czerwiec 16, 2013, 20:26:13
Co do pytania z ekranem i klawiaturą. Ta gra ma być typową klikanką, czytam i klikam, czytam i klikam. Rozumiecie o co mi chodzi?

Aaaha. Do tej pory omawialiśmy setting, a niniejszym mamy pierwsze fakty odnośnie samego projektu gameplayu. :)
Pograłbym chętnie w dobrą "typową klikankę". Jedziemy dalej z projektem: Co będę czytał i w co klikał? A dokładniej...
- Czy gra będzie czymś w stylu gry paragrafowej (praktycznie cała treść i interakcja predefiniowana przez autorów), czy bardziej umechaniczniona?
- Jeśli to pierwsze, to nie mam więcej pytań :) Jeśli drugie - Czy będą osobne "rodzaje scen", typu podróżowanie, walka, sklep? Jeśli tak, to jak będą wyglądać? Dialogi sobie jestem w stanie wyobrazić, ale walkę w tej konwencji już nie bardzo.
Próbuję sobie wyobrazić, jak siedzę przy kompie i gram w tę grę. Pomóż mi.

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 21:11:52
No więc, jako iż będzie to "klikanka" i raczej nie liczę na to, że programiści to będą cudotwórcy, nie zamierzam umieszczać w grze scen "ruchomych" (wybaczcie nieznajomość tematu i pojęć), a przynajmniej nie na początku. Nad ogólną koncepcją gameplayu jeszcze pracuję i nie mogę się zdecydować, którą wybrać.
Myślałam o tym o czym wspomniał jjoker 8. Coś w stylu, czytam tekst i wybieram odpowiedź/opcję.
Myślę, że to rozwiązanie dobre przy questach i wątkach fabularnych postaci. (np. lvl up i bohater ma do wyboru nagrodę za to). Dalej, walka. Tutaj chyba potrzeba będzie tych osób które potrafią w magiczny sposób sprawić, że otworzy się okno w którym po jednej stronie będzie gracz po drugiej potworek, walka turowa, raz uderzam ja potworka raz potworek mnie. Myślę, że ten system da się jeszcze rozwinąć w coś ciekawszego.
Może zrobi się arenę, gdzie będą walczyć gracze o złoto i sławę? W każdym razie, powalczyłem, poczytałem, porobiłem questy, co jeszcze oferuje mi gra? Jak już wspomniałam, te sesje rpg. Wchodzę w zakładkę sesję, klikam na "nową sesję" wpisuję nick gracza/graczy i pojawia mi się sesja, wchodzę w nią a tam a) albo mozliwość pisania postów naprzemiennie jak na forum b) albo możliwość pisania postów jak na czacie. Fajnie by było gdyby były dostępne obydwie opcje. Co jeszcze? Myślałam o stworzeniu gildii/bractw/każdy nazywa to jak chce, jednak nie wymyśliłam jeszcze jakie to daje korzyści i co by się tam miało robić, może wojny? Sklep oczywiście jest opcją podstawową, widzimy ikonkę przedmiotu, obok cenę, klikamy i kupujemy. Nasz ekwipunek pewnie będzie wyglądał tak jak zwykle wygląda, ikonki na ludku. Myślałam o craftingu. Z potworka wypada mi ząbek i kawałek łapki? Wrzucę to do magicznego kociołka i coś się z tego zrobi! Fajnie by było wprowadzić element losowości, albo coś się stworzy albo nie, albo że zwykle robi się z tego mikstura a tu nagle powstaje um...cokolwiek, sandał. Materiały zebrane więc możemy albo sprzedać, albo użyć do craftingu albo stracić. Co dalej, hm...co ze zdobywaniem doświadczenia i pieniędzmi. Myślę, że żeby było realnie, to pieniądze będą zdobywane z pozyskiwanych materiałów. W końcu żarłoczne wilki nie mają w sobie pieniędzy, ale drobny bandyta już ma. Doświadczenie zdobywamy z walk, jednak myślę że dobrze by było znaleźć jakieś alternatywne źródło pozyskiwania doświadczenia. Jeżeli ktoś chciałby pieniążków więcej, zawsze można zrobić pracę na czas, tzn. wstaję rano ustawiam czas pracy np. w kamieniołomach na 5 godzin, wracam po tych pięciu godzinach i mam pieniążki. Ten czas pracy może trwałby maksymalnie 12 godzin aby przez kolejne 12 się odnawiał, po to żeby ludzie grali też wedle innych systemów istniejących w grze. Dalej, o czym jeszcze nie wspomniałam...o, rozwój postaci. Wyobraźmy sobie że nasz bohater stoi na środku kartki i jest kropeczką. Od niego biegnie linia prosto ku górze, kolejna po jego prawej stronie a jeszcze jedna po lewej. Gdyby połączyć końce tych linii powstałby trójkąt. Każda z tych linii to ścieżka rozwoju, jedna symbolizuje magię, druga walkę bronią z bliska/ciężką a trzecia walkę dystansową/zabójczą to jeszcze jest do wymyślenia. Na tych liniach są pojedyncze punkciki w pewnych odległościach, które ukazują profesję. Na początek jest to łotrzyk, potem dobry złodziej, potem zabójca. Adept, uczeń maga, potężny czarownik. I tak dalej i tak dalej. Te linie same w sobie mogą się rozgałęziać po to aby przy czarowniku już można było wybrać czy chcemy być nekromantą czy elementalistą. Jeżeli pójdziemy o krok dalej boki trójkąta od wierzchołka do wierzchołka mogą tworzyć hybrydy postaci mago-łotro , wojowniko-mag, łotro- wojownik. Tam gdzieś mozna stworzyć też profesję alchemika, która pozwoli tylko graczowi na bardziej ekonomiczną grę, tu kupię tam sprzedam tu stworzę.  Jak widzę dążenie do wybranej profesji? Za walki, questy, lvlovanie (to jeszcze jest do uzgodnienia) dostajemy punkty do cech, które rozdajemy wedle własnej woli, po to aby odblokowywać umiejętności. Każda profesja czy to ta podstawowa czy zaawansowana będzie wymagała odpowiednich umiejętności i statystyk. Dzięki temu będzie można odblokować skille używane do walki i dzięki temu że będziemy coraz lepsi ego gracza wzrośnie. Pomyślałam też o tytułach, które będą swego rodzaju osiągnięciami w grze (pierwsza profesja, okrągły lvl, zdobycie trudnego przedmiotu itp.). Uhh, dużo mi tego wyszło a jeszcze nie wszystko spisałam, pewnie o czymś zapomniałam. Zdaję sobie sprawę, że programistom ciężko będzie zrealizować te pomysły, i pewnie wszystko zostanie okrojone, jednak opisuję wam to tak jak to sobie wymyśliłam. Jeszcze jakieś pytania? :)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 22:27:41
Btw może zrobić coś w rodzaju Knigts of Pen and Paper? Sam o tym myślałem :)

Offline Sellai

  • Użytkownik

# Czerwiec 16, 2013, 22:48:13
No niby pomysł jest, ale to gierka w 2D, a mi chodzi o klikankę :c

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Czerwiec 17, 2013, 00:23:27
czyli jaki jest ten Twoj pomysl na gre...
Zaczelas od katastrofy, zderzenia swiatow. Swiata 100 lat po apokalipsie oraz prob ratowania go...
, a teraz widze ze konczysz na zbieraniu zlota i pracy w kamieniolomach.
...masz go czy nie?