Programowanie > Literatura

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V

(1/3) > >>

Michal:
Witam

Ostatnio zacząłem się uczyć OpenGL, zastanawiam się nad kupnem książki OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V, jednak mam kartę graficzną ATI Radeon HD 5450, która Obsługuje jedynie OpenGL 3.2. I tu pojawia się moje pytanie, jak duże są różnice pomiędzy wersjami 3.2 a 3.3 OpenGL i czy dam rady się uczyć z tej książki posiadając taką kartę.

Avaj:
Wspierane wersje opengla są podawane orientacyjnie, pewnie to była najnowsza wersja w momencie jak karta graficzna wychodziła. Widzę z googli że ten Radeon wspiera DX11, więc powinien bez problemu wspierać OpenGL 4 nawet. Zresztą te różnice nie są takie duże, jeśli nie używasz geometry shaderów lub tych dwóch od teselacji, to rzadko kiedy będziesz wykraczał poza OpenGL 2.x (nie licząc tego, że w OpenGLach tych nowszych wiele rzeczy zostało wywalonych zamiast dodanych).

Xender:
Zaktualizuj drivery. Jak nie pomoże, to większość z tego, co jest w książce powinna pójść na 3.2.
IIRC rewolucja API zaczęła się w 3.0, a skończyła w 3.3 3.2, więc 3.2 powinno już być już jest używalne (bez deprecated syfu).

Michal:
Wielkie dzięki za odpowiedzi

Xender:
Ok, mała poprawka - rewolucja zaczęła się w 3.0 i skończyła już w 3.2. W 3.3 doszły tylko nowe ficzury (no i za ostatnią zmianę refactoringową można uznać zmianę numeracji wersji GLSL na zgodną z wersją GL).
Dla ciekawych:
https://www.opengl.org/wiki/History_of_OpenGL
https://www.opengl.org/wiki/Core_And_Compatibility_in_Contexts#Forward_compatibility

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej