Autor Wątek: OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V  (Przeczytany 4505 razy)

Offline Michal

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2013, 16:00:50
Witam

Ostatnio zacząłem się uczyć OpenGL, zastanawiam się nad kupnem książki OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V, jednak mam kartę graficzną ATI Radeon HD 5450, która Obsługuje jedynie OpenGL 3.2. I tu pojawia się moje pytanie, jak duże są różnice pomiędzy wersjami 3.2 a 3.3 OpenGL i czy dam rady się uczyć z tej książki posiadając taką kartę.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2013, 16:04:58
Wspierane wersje opengla są podawane orientacyjnie, pewnie to była najnowsza wersja w momencie jak karta graficzna wychodziła. Widzę z googli że ten Radeon wspiera DX11, więc powinien bez problemu wspierać OpenGL 4 nawet. Zresztą te różnice nie są takie duże, jeśli nie używasz geometry shaderów lub tych dwóch od teselacji, to rzadko kiedy będziesz wykraczał poza OpenGL 2.x (nie licząc tego, że w OpenGLach tych nowszych wiele rzeczy zostało wywalonych zamiast dodanych).

Offline Xender

  • Użytkownik

# Czerwiec 09, 2013, 11:43:54
Zaktualizuj drivery. Jak nie pomoże, to większość z tego, co jest w książce powinna pójść na 3.2.
IIRC rewolucja API zaczęła się w 3.0, a skończyła w 3.3 3.2, więc 3.2 powinno już być już jest używalne (bez deprecated syfu).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2013, 22:52:23 wysłana przez Xender »

Offline Michal

  • Użytkownik

# Czerwiec 10, 2013, 20:44:27
Wielkie dzięki za odpowiedzi

Offline Xender

  • Użytkownik

# Czerwiec 10, 2013, 22:50:23
Ok, mała poprawka - rewolucja zaczęła się w 3.0 i skończyła już w 3.2. W 3.3 doszły tylko nowe ficzury (no i za ostatnią zmianę refactoringową można uznać zmianę numeracji wersji GLSL na zgodną z wersją GL).
Dla ciekawych:
https://www.opengl.org/wiki/History_of_OpenGL
https://www.opengl.org/wiki/Core_And_Compatibility_in_Contexts#Forward_compatibility

Offline KaBaSZo

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2013, 18:18:35
Tak jak wyżej, zainstaluj nowe stery i zobacz jaką wersję wspierają: http://www.realtech-vr.com/glview/

Offline Michal

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2013, 21:24:01
Zrobiłem tak jak pisaliście, OpenGL Extension viewer pokazuje, że mam obsługę nawet OpenGL 4.2.
Ściągnąłem jednak przykładowe programy do Księgi eksperta ze strony Helionu, jednak część programów, z dalszych rozdziałów nie działa.

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2013, 22:04:14
jednak część programów, z dalszych rozdziałów nie działa
Co znaczy "nie działa"?

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Czerwiec 14, 2013, 02:01:08
Mi też się exeki nie uruchamiają, a mam kartę wspierającą odpowiedniego OpenGLa. Przyznam, że nie wnikałem czemu :)

Sama książka natomiast moim zdaniem całkiem w porządku, jeśli dopiero zaczynasz, to warto się zainteresować. Da Ci solidne podstawy i choć wiadomo, że nie wszystko jest 100% aktualne, to książka pokazuje wiele rzeczy o których warto wiedzieć.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 14, 2013, 02:46:19
Ależ to, co tam jest, jest całkiem aktualne. Jedynie nie ma nowych rzeczy, które są na tyle zaawansowane, że i tak by chyba tam nie pasowały (tesselacja i compute shadery).

Offline Michal

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2013, 14:33:16
Co znaczy "nie działa"?

Programy np. z rozdziału 12 nie uruchamiają się tylko, jest tylko error:
Cytuj
Nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa. Problem ten może rozwiązać ponowne zainstalowanie aplikacji.

Niektóre uruchamiają się, ale wyświetlają w konsoli:
Cytuj
A GL Error has occured

// edit
Po skompilowaniu tych programów, które nie działały, wszystko jest w porządku i praktycznie wszystkie przykłady działają.
Wielkie dzięki za pomoc i opinie o książce.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2013, 15:18:36 wysłana przez Michal »