Autor Wątek: Perspektywa jak w Gimpie  (Przeczytany 1080 razy)

Offline jaboja

  • Użytkownik
    • JaBoJa

# Maj 31, 2013, 22:19:04
Chciałem przerobić pewien efekt 2D do pseudo-3D przekształcając wzór z uwzględnieniem rzutu perspektywicznego. Nieistotne jaki.

Zazwyczaj perspektywa obliczana jest z użyciem tego całego aparatu matematycznego związanego z kamerą, ogniskową itp. Ale wydaje mi się, że do samego poprawnego perspektywicznie narysowania tekstury czworokąta nie jest to konieczne — a przynajmniej w Gimpie narzędzie „perspektywa” wymaga tylko określenia czterech punktów które staną się wierzchołkami. Jakie są wzory na takie przekształcenie, gdy dane są tylko źródłowa bitmapa i współrzędne czterech punktów które mają stać się wierzchołkami rzutu perspektywicznego czworokąta? Próbowałem sobie to przeliczyć, ale się zakałapućkałem w obliczeniach.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Veldrin

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 01, 2013, 02:09:55
Wszystkie niezbędne wzory i metody masz w kodzie gimpa ;). Warto poczytać i potem sobie zrealizować na CPU/GPU wedle potrzeb.