Autor Wątek: Szukam ludzi do nowego "studia" gier  (Przeczytany 7168 razy)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Maj 31, 2013, 08:01:25
pozwólcie, że się zapytam: kretynów sieją, czy jak, że co rusz widzę takie posty spod palców ludzi, którzy nigdy nie zdołali stworzyć choćby coś prostego w "klikaczu", a uważają się za lepszych, bo od roku klepią swój biedny silniczek?
Zacytuję klasyka: "w dupie byłeś, gówno widziałeś - na uj się wypowiadasz".
Prosiłbym o nie cenzurowanie/usuwanie posta. chciałbym by zaczęto myśleć, nim zacznie się wygłaszać takie poglądy.
rzadko się z yxe zgadzam, ale to jest jeden z tych właśnie momentów, aż mnie skręca jak czytam posty takich ludków jak Mitrundas

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 08:45:11
Tak jak zawsze powiem tylko tyle ze jesli ktos robi gre dla fun to wtedy spoko klikacz jest ok, ale jesli ktos wiaze swoja kariere z programowaniem to silnik to jest IMHO nie maly plus (oczywiscie jesli jest co do pokazania w nim - jakies ciekawe rozwiazania czy cos).

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 13:32:29
Co lepiej oceni ew pracodawca:
TO: http://warsztat.gd/projects/Top_Hat
Czy dowolny silnik na którym nikt nigdy nie zrobił gry?

Jeżeli kliki pozwalają ci pisać fajne gierki, to czemu hejtujecie :/
Równie dobrze można wziąć Unity i lecieć na domyślnych assetach. Tak samo "ble" jak kliki ;)

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 14:02:22
Jesli ktos idzie na programiste silnika/renderera to chyba taki tophat na nim wrazenia nie zrobi.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

  • +1
# Maj 31, 2013, 14:04:55
A jeśli idzie jako programista gier?

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 14:09:58
No tak ale teraz tak na powaznie, czy ktos kto skryptuje gre moze nazwac sie programista? bo mi sie wydaje ze skrypterem.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Maj 31, 2013, 14:47:39
@flexi:
"Poszukiwany programista Unity"
Masz odpowiedź :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 15:06:18
Unity to nie klikacz.
Pytanie jeszcze co rozumiemy przez skryptowanie gry. Czy jak ktoś tworzy sztuczną intelignecję "skryptując" ją np w LUA ma ten sam status co ten co skryptuje dialogi questów w tym samym języku.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 15:23:28
@flexi:
"Poszukiwany programista Unity"
Masz odpowiedź :)

Powinno byc raczej skrypter Unity.

Offline Joker

  • Użytkownik

# Maj 31, 2013, 15:31:27
Niedługo żeby być programistą będzie trzeba napisać własny system i na nim pisać w własnym języku bo inaczej będzie się tylko skrypterem w jakimś tam c#, c++ na Windowsie a nie programistą.

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 31, 2013, 15:45:08
Choć fakt jest taki że ktoś kto napisał silnik będzie w stanie napisać grę, a ktoś kto napisał grę nie koniecznie będzie w stanie napisać silnik.

Jeśli mam do wyboru zatrudnić na stanowisko programisty człowieka który wyklikał gierkę a drugiego co zrobił silnik a gry nie zrobił to raczej zatrudnię tego co ma silnik.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Maj 31, 2013, 15:51:17
..zeby nie zrobil i kolejnej gry, tylko techdemo ;D
nie no, smieje sie, bo jak zaczynalem prace w branzy, to tez z ukonczonych projektow godnych pokazania mialem tylko silnik, ale nie zmienia to faktu, ze zdazylem wczesniej napisac (czy jak wolicie: skryptowac) niejedna gre w "kliku".

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

  • +1
# Maj 31, 2013, 16:16:00
hahaha! Rozkręca się!

Nie wiem jak z Warsztatowiczami, ale ja uwielbiam czytać napisy końcowe! Często zostaję po filmie trochę dłużej, a moim ulubionym przyciskiem w menu gry, prócz "Exit", jest "About". Właśnie w tym "About" istnieją takie odmiany programistów, jak:

- programista grafiki
- gameplayu
- narzędzi
- i kilka innych.

Co do robienia gry w "klikaczach" - jeśli gra trzyma jakiś poziom, to jest OK. Jeśli to platformówka rysowana w Paintcie (choć większość gamemakerów posiada własny edytor, który jest o wiele gorszy od Painta), to:
albo gamemakera dopadł naćpany artysta z wielką wizją czegoś tam,
albo grę robi pokemon.

Wierz mi, dużo różnych rzeczy można zapomnieć...
To lepiej skonsultować z lekarzem, Xirdus. Albo odstawić alkohol.


Chce ktoś oryginalny launcher NETRO made by Matess1999? Dla zwiększenia apetytu dam na początku screena:




Było to robione w Multimedia Fushion lub TheGamesFactory, który wygląda tak:




Eh... też się kiedyś bawiłem klikaczami. Na szczęście nie miałem wtedy Internetu i nie zrobiłem z siebie pokemona.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2013, 21:50:25 wysłana przez oyvind »

Offline jjoker8

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 31, 2013, 20:06:51
Cytuj
Eh... też się kiedyś bawiłem klikaczami. Na szczęście nie miałem wtedy Internetu i nie zrobiłem z siebie pokemona.
Może wrzuć swój pierwszy '"projekt"' z klika, porównamy z tym netro...
Ładnie to tak wrzucać czyjeś rzeczy żeby się ponabijać?

Offline oyvind

  • Użytkownik
    • Official webpage

# Maj 31, 2013, 21:37:38
Nie, ale ja to robię :D Skoro Matess chce znaleźć sobie idiotów, którzy będą odwalać prace za niego, to dlaczego by nie pokazać jego prac?

Od czasu stworzenia mojego pierwszego projektu do napisania tego posta upłynęło 7 formatów. Trochę trudno będzie go odzyskać, ale pamięci jeszcze nie czyściłem:

projekt nazywał się "Górnik w opałach" :D Chodziło się gościem w tunelach i zwalczało potworki. Pierwsza wersja posiadała 6 poziomów, drugiej nie skończyłem. Robiłem ją w dwa dni. Korzystałem z domyślnych assetów TheGamesFactory :)
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2013, 21:41:02 wysłana przez oyvind »