Autor Wątek: Terrain Tool 3D  (Przeczytany 1679 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +3
# Maj 22, 2013, 22:29:57
Tym razem nie gra :). Terrain Tool 3D to program użytkowy, przy pomocy którego zrobić można sobie terenik do ulubionej gry czy silnika. Operujemy na heightmapie, z wykorzystaniem dość standardowych dla tego typu programów narzędzi. Możemy więc podwyższać i obniżać teren, równać, wygładzać, dodawać erozję, budować i niszczyć. Program tworzy na bieżąco height, normal i occlusion mapę. Zapewnia oczywiście zapis i odczyt sceny we własnym formacie, ale też eksport wynikowych plików graficznych oraz siatki w postaci modelu obj. Można działać na importowanej heightmapie, można też od razu podejrzeć całość jako podgląd z tekstury diffuse (plus occlusion, cienie, cieniowanie, normalmapping), heightmapy, normali (+ możliwość zmiksowania normali wygenerowanych z tekstury diffuse), kolorowej mapy wysokości z zakresu zieleń-czerwień.

Z poziomu heightmapy operujemy pędzlem (rozmiar, gradient, alpha), mamy możliwość opuszczania i podnoszenia całości, skalowania po Y oraz wykonywania innych równie fascynujących rzeczy jak dodanie erozji.
Normalmapę możemy skalować po głębi oraz dodać wygenerowaną normalmapę z tekstury terenu.
W przypadku occlusion można ustalić od razu kontrast i jasność. Podgląd wszystkiego na raz znajduje się w defaultowym podglądzie.

Co do obsługi, to temat rzeka. Ale po kolei:
Z prawej strony na górze mamy podgląd generowanych tekstur a na dole główne menu. Po kliknięciu w pierwsze trzy opcje mamy możliwość edytować zmienne, kolejne opcje to import/export i zapis/odczyt.
Z lewej strony na górze, pod wskaźnikiem kierunku, znajdują się ikonki. Po najechaniu myszką ukazują się podpisy, więc nie muszę się rozpisywać. Na dole umieściłem wskaźnik kierunku oświetlenia.

Klawisze F1-F9 uruchamiają odpowiednią opcję z menu, a klawisze 1-9 odpowiadającą im ikonę z lewej. Do tego kilka skrótów w postaci liter, jak np. W to wireframe, B to brush, S to podgląd solid, N to normalmapa itp.

Obracanie lewym myszki w opcji menu "viewport", z ctrl przesuwamy podgląd. Rolka to zbliżanie i oddalanie. W każdej innej opcji menu także mamy taką możliwość, jednakże musimy przytrzymać alt.

Przyznam szczerze, że to pewnie nawet nie połowa.



Download

Program oczywiście jest cały czas w rozwoju, więc jak macie jakieś uwagi to nie ma się co czaić :).
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2013, 22:45:51 wysłana przez Vipa »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Maj 22, 2013, 22:35:04
Crashuje mi się na wejściu.

Cytuj
LOG
*****************
Windows 7 Ultimate 64 bit, version 6.1 [Build 7601]
AMD FX(tm)-4100 Quad-Core Processor           
Radeon HD 6800 Series
ATI Technologies Inc.
4.0.10243 Compatibility Profile Context
4.00
Loading done
shader log  [shader/blur0.frag]: Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/terrain.vert]: Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/terrain.frag]: Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/nonormal.vert]: Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/nonormal.frag]: Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/upgrid.vert]: Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/upgrid.frag]: Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/occ.vert]: Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

shader log  [shader/occ.frag]: Fragment shader failed to compile with the following errors:
ERROR: 0:20: error(#160) Cannot convert from 'highp 3-component vector of float' to 'highp float'
ERROR: error(#273) 1 compilation errors.  No code generated


Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 22, 2013, 22:41:12
Chyba piłem. A szkoda, bo nie pamiętam :).
Poprawione.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2013, 22:46:07 wysłana przez Vipa »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 22, 2013, 22:49:20
Programik naprawdę wesoły, tylko mega zamula przy rysowaniu. Aktualizujesz całe tekstury, czy jak? :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 22, 2013, 22:52:47
Tak, w aktualnej wersji aktualizuję wszystkie 3 (a w zasadzie 4, bo dochodzi mapa pozycji kursora na teksturze). Muszę to skolejkować i co ramkę aktualizować tylko jedną a nie wszystkie :). Mogę też w sumie aktualizować je częściowo. Ale nie sądziłem, że będzie to zauważalne. Spoko, wszystko da się zrobić.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Maj 22, 2013, 22:59:29
Okej, teraz się odpaliło, jednak są problemy z rzutowaniem kursora na teren-często kolizja jakby nie była w ogóle wykrywana, przez co to zielone kółko miga przy przesuwaniu myszki.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 22, 2013, 23:06:22
Hmm, może za wolno działa? Pod <home> masz fps jak coś.

Tam nic nie jest rzutowane w sumie. Rysowany jest teren, gdzie zamiast tekstury nakładane są texcoords. Oś X to czerwień, oś Y to niebieski od 0 do 1, im dalej tym więcej. Potem badamy kolor spod kursora i mamy np. (R:243, B:111), czyli wsp. tekstury: x:243/255 i y:111/255 . Ale spojrzę tam jeszcze.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 22, 2013, 23:08:39
Nie nudzi ci się? :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 22, 2013, 23:13:17
Bardzo dużo czasu traciłem w pracy właśnie na skakaniu po programach, tu dodałem wszystko czego używałem do Helicopter Simulator by robić teren. Jeszcze żeby od razu kupowało fotki satelitarne i narzucało...
Co prawda scetchup to ma (zasysa google maps i robi uproszczoną heightmapę), jakość masakryczna ale Świetne jako podstawa, bo właśnie wtedy import i robimy sobie cudeńka.