Autor Wątek: CryEngine 3 - Programowanie  (Przeczytany 3144 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Maj 18, 2013, 05:08:58
Witam. Nie bardzo wiem jak się zabrać za programowanie w CryEngine 3. Zasobów w sieci jest mało (albo mi się tak wydaje). Nie wiem od czego zacząć, które pliki źródłowe i nagłówkowe są krytyczne (i ich ruszać nie powinienem) a które są do "frywolnej" modyfikacji - chodzi mi o rozszerzanie funkcjonalności silnika w zgodzie z założeniami. Czy może odbywa się to inaczej, dostaje SDK i robie z nim co chce? Jakby ktoś dał cynka do jakichś mądrych ksiąg, tudzież tutoriali (YT raczej odpada - szukam tekstowych) - ogólnie dobrych zasobów do Cry-a to będę wdzięczny.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kryzz

  • Użytkownik

# Maj 18, 2013, 09:21:15

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Maj 18, 2013, 09:33:07
Byłem. Są tam opisane poszczególne moduły silnika. Ale czegoś w rodzaju wprowadzającego tutoriala/manuala nie ma. Bardzo krótki get started jest i tyle.

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Maj 18, 2013, 11:22:58
http://freesdk.crydev.net/display/SDKDOC4/Getting+Started
YT raczej odpada - szukam tekstowych
Szkoda, bo można tam znaleźć całkiem sporo.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 20, 2013, 00:38:44
http://www.crydev.net/viewtopic.php?f=314&t=95767&start=105
Powstaje ksiazka na ten temat. Trzeba czekać.
Albo...
Robisz to na partyzanta. Czyli ustawiasz break pointy w roznych miejsach i sprawdzasz co sie dzieje. Mi sie w ten sposob udalo zredudkowac minimum potrzebnego kodu do 6 plikow. Pare razy sie skompilowało i działało. A potem działać przestało chociaż nic nie zmieniałem... Bywa.

Tak czy inaczej dokumentacji na temat poszczególnych podsystemow silnika i tego jak ich uzywac po prostu nie ma.
Jak chcesz zaczac pisać jakaś tam gre to polecam zaczac od CryMono. Prosciej, mniej przystłaczającego kodu na start, mozliwosc Real-Time Scirpting, wiec nie trzeba czekac 10 min az sie skompiluje a sam C# łatwiej sie czyta niż C++.

Tak czy inaczej kluczowe do działania sa EditorGame, GameDll i GameStart (czy tam StartGame).

Tutaj masz minimalna wersje Game.dll
https://code.google.com/p/bare-minimum-cryengine3/

Ta jest chyba jeszcze bardziej minimalna:
https://dl.dropbox.com/u/244444/minimal_gamedll.rar

Z SDK mozna zrobić praktycznie wszystko. Z game.dll ma sie dostęp do wiekszosci rzeczy jakie oferuje silnik. Włącznie z renderingiem. Ostatnio na forum CryDev zrobił furore filmik pokazujcy integracje 3rd party Cloth Sim
( http://www.youtube.com/watch?v=Typ7eP8SsVU )