Autor Wątek: Co was interesuje w platformówce 2D.  (Przeczytany 3402 razy)

Offline KYRCooler

  • Użytkownik

# Maj 16, 2013, 15:03:31
Witam, jako że już praktycznie kończę swój drugi projekt, jest to gra na Androida, platformówka 2D. Zadanie jest proste dojść do drzwi, po drodze zbierając klucz opcjonalnie gwiazdkę. Jednak gra wydaje się "bez polotu". Głowiłem się już bardzo długo i nadal nie wiem, co przyciąga do takiej gry? Bez czego nie obędzie się platformówka? Czy samo skakanie i unikanie kolców wystarcza? Co was przyciąga do platformówek? Myślałem nad dodaniem power-upów, jednak to chyba nie jest to. Wrogowie? Męczyłem ich skrypty z tydzień, ale nadal to nie jest to. Gra wydaje się zbyt jałowa, czy to po prostu moje wrażenie po przechodzeniu tych samych poziomów po raz enty? Co wg. was powinna mieć taka platformówka.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Maj 16, 2013, 17:02:51
Dobre sterowanie - patrz na Super Meat Boy ;)
Przyjemna grafika, dobre tło itp - Rayman Origins
Bonusy do zebrania , gwiazdki, życia itp.
Nie-banalny poziom trudności.
Jakaś prosta melodyjka w tle.
Zróżnicowanie poziomów.

Offline Xirdus

  • Moderator

# Maj 16, 2013, 18:14:07
  • Wyzwanie czasowe (medal i bonusowe punkty za przejście poziomu w podanym czasie - patrz: Sonic)
  • Ukryte poziomy i inne sekrety
  • Bonusowe moce, czy to tymczasowe w formie znajdki czy do odblokowania za zebraną kasę/expa/poprzez komputer znaleziony na 32. planszy
  • Punkty, punkty i jeszcze raz punkty
  • "Odcinki specjalne" w poziomach, które trzeba przejść wciskając określoną sekwencję klawiszy w pełnej synchronizacji i w każdym momencie można zginąć. Przeplatane oczywiście momentami spokojniejszymi

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Maj 16, 2013, 22:33:25
Grał ktoś w cave story? :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 16, 2013, 22:58:01
Wiadomo ! Raz skończyłem, ale jeszcze mam sekretny level do przejścia. Więc nie wiem czy moge mówić że gre przeszedłem :)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

  • +1
# Maj 17, 2013, 00:07:32
Grał ktoś w cave story? :)
Ja grałem, ekstra gierka ;) Mam nawet z Humble Bundle "Cave Story Plus" z updateowaną grafiką ;)


Mnie interesuje w platformówce "zajebistość", jak w Metal Slug - wiele razy przechodziłem na spółkę z bratem wszystkie części. Co nas tam ciągnęło... zajawka na rozwalanie Niemców, wsiadanie do różnych pojazdów, power-up po oberwaniu od zombiaka - śmiercionośne rzygi na całą planszę, odporność na ataki nieprzemienionych Niemców. No i multiplayer na jednym kompie ;)
Fajne są też wyczyny, które można robić w Jazz Jackrabbit 2 ;) - jest tam też bardzo ładna grafika, na owe czasy rzadko spotykana, Jazz, Spaz, mają własne zdolności, które pomagają dostać się do miejsc niedostępnych dla drugiej postaci.
Jak jeszcze brakuje Ci pomysłów, to Shank to pozycja obowiązkowa :)
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2013, 00:16:16 wysłana przez JasonVoorhees »

Offline maro

  • Użytkownik

# Maj 17, 2013, 10:16:40
A Knytt Stories?
Ta gra nie spełnia prawie żadnych powyższych punktów, a potrafi wciągnąć na parę ładnych godzin..

Offline majstrowa

  • Użytkownik

# Maj 17, 2013, 10:45:51
Uwielbiam grać w platformówki, z tym, że jako, że nie lubię krwawych gier, grywam w Mario,ponieważ właśnie takie gry, gdzie się skacze, pokonuje przeszkody, zbiera po drodze różne rzeczy, aby przejść na następny poziom są jak dla mnie wciągające. I nie jest ważne jakiego typu to jest gra - dziecinna, czy dla tych starszych "dzieci" w grze coś się musi dziać, przedszkody typu "dołek" to zbyt mało na dobrą grę,to musi być coś bardziej wymyślnego "dołek" ale z wyskakującym np boa dusisielem.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Maj 17, 2013, 19:47:21
Dla mnie ważny jest komizm.
Gra się przyjemniej.
Dobrym przykładem jest Prehistoric.

Pewne znaczenie ma też grafika i podkład muzyczny.

http://www.youtube.com/watch?v=UUN8MwSwwTM
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2013, 19:48:57 wysłana przez kubera »

Offline Noobek

  • Użytkownik

# Maj 17, 2013, 22:39:02
Można też postawić na dynamizm, ale to wtedy bardziej zręcznościówka będzie.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Maj 18, 2013, 15:41:53
Ja może dla odmiany napiszę, czego w platformówkach nie lubię. Otóż podobnie jak w innych gatunkach gier typu "oldschool", czyli takich jakie swój największy rozkwit przeżywały dawno temu, nie lubię, kiedy gra jest za trudna - wymaga małpiej zręczności żeby gdzieś doskoczyć i nie zginąć po drodze albo zawiera jakieś trudne zagadki logiczne. Ciekawa jest natomiast, kiedy zawiera różne rodzaje przeciwników, z których każdego pokonuje się w jakiś inny sposób, różne bronie albo inne umiejętności bohatera i różna grafikę w różnych etapach, czyli kilka titlesetów.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 18, 2013, 16:47:00
Platformówki są różne. Jest cały podgatunek 'hardcode', czyli te nastawione na krótkie poziomy, częsty restart i trenowanie pamięci mięśniowej (super meat boy to najlepszy przykład).

Mój ulubiony podgatunek to metroidvania. Najbardziej charakterystyczne cechy to:
- świat do zwiedzania, często półotwarty, zwykle podzielony na odrębne sekcje wielkości 1~10 ekranów
- rozwój postaci (lepsza broń, nowe umiejętności)
- backtracking do miejsc już odwiedzonych, by zastosować tam nową umiejętność
- dużo pochowanych przejść i powerupów
- przystępny poziom trudności (często regulowany) + pochowane różnego rodzaju "wyzwania" dla hardkorowców

Przykłady:
- seria Metroid (polecam na SNES, GBA)
- seria Castlevania (polecam na GBA)
- Cave Story (wiadomo)
- seria "Robot Wants" (flash)
- Knytt Stories (indie pc) - ciekawa, bo bez walki
- Hero Core (indie pc) - ciekawa, bo czarnobiała i nawet nie platformówka :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 18, 2013, 16:56:38
Przypomniała mi sie jeszcze jedna ciekawa platformówka:
"Demon's Crest" była pod SNES-a.