Autor Wątek: Silnik gry MMO (Przegladarkowe)  (Przeczytany 5472 razy)

Offline GoCrackYourself

  • Użytkownik

# Maj 14, 2013, 01:28:39
Witam, dopiero zaczynam sie bawić w game dev, kiedyś sporo zajmowałem się moddingiem (gry na unrealu, source, quake itp) a teraz ostatnio przyszło mi na myśl aby zrobić grę odpalana przez przeglądarkę, na stronie, coś w stylu Margonem. Znalazłem kilka silników ale jest wada, są w PHP i jest w nich coś takiego, że wszystko musi sie odświeżyć, zanim gracze sie poruszą. Nie umiem tego wyjaśnić, każdy wie jak działa php. Dlatego szukam jakiegoś silnika bardziej "real time" i 2d. Nie wiem, może w Javie? ajax? (co do tego drugiego nie wiem bo znam to tylko tak ze slyszenia ale na oczy nie widzialem).
Jak na razie chce jakiś prosty silniczek mmo rpg. (mmo to duże słowo :d) ale w miare prosty żebym mógł przy okazji się poduczyć. Z góry dziękuję za czytanie tych nocnych wypocin. Pomożecie?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Furry

  • Użytkownik
    • DevBlog

  • +2
# Maj 14, 2013, 08:48:43
Temat wiele razy wałkowany ale mam dzisiaj dobry humor więc:
zapomnij narazie o MMO. Spróbuj zrobić cokolwiek prostego, poczytaj tutoriale i porób je z wybranego silnika który pozwala robić pod weba. Osobiście uważam, że Unity najbardziej będzie Ci tu odpowiadał i myśle, ze wyda Ci się najprostszy


@down:
Fajny wierszyk:)
Z reguły lepiej tak zrobić ale jak już pisałem, humor miałem dobry:D
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2013, 20:35:12 wysłana przez Furry »

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +7
# Maj 14, 2013, 14:27:23
Temat wiele razy wałkowany to i odpowiedzi już gotowe, ale taka odpowiedź weź się za to a nie za MMO jest szczerze mówiąc do dupy. Dajcie mu silnik, niech zobaczy, że nie da rady i albo wtedy znajdzie chęci na naukę, albo nie.

Do udzielających takie odpowiedzi

Nie mądrość twa, lecz chęć szczera
zrobi z Ciebie pomagiera,
nie oddalaj go od celu,
lecz mu ukaż przyjacielu,
spraw by sam zrozumiał błąd,
że to nie jest tylko przesąd,
mmo jest złe i już,
czas otrzeć z klawiszy kurz,
a po latach kilku może
mmo "se" także stworzę.

Offline arturk

  • Użytkownik

# Maj 14, 2013, 16:31:50
Ajax jako technologia może Ci pomóc osiągnąć "real time" w php. Ajax w skrócie polega na tym, że przeglądarka WWW co jakiś czas (np. co 0,5s) lub na życzenie (użytkownik coś klikną) wysyła request do serwera (np. prośbę o aktualny stan gry) i dostaje odpowiedź. Odpowiedź, może np. być kawałkiem htmla, który można wyświetlić albo danymi na podstawie których twój JavaScirpt coś narysuje, przekaże użytkownikowi feedback itp.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 14, 2013, 17:21:00
Do takich rzeczy używa się nie AJAXa, tylko WebSocketów.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 14, 2013, 19:08:45
@Estivo  trudno powiedzieć czy lepszym rozwiązaniem jest ostrzec czy poczekać aż ktoś się sparzy i zrazi za razem. Najlepiej jak by posłuchał rady i zobaczył że nawet grę nie MMO zrobić bardzo trudno. W ten czas ma szanse na ukończenie czegokolwiek. A w przyszłości może nawet MMO ;)

Offline GoCrackYourself

  • Użytkownik

# Maj 14, 2013, 19:23:52
A czy ja napisałem "Dobry, Nie znam sie na robieniu Gier, Dajcie mi silnik MMO, bo chce zrobić drugie Margonem, Dziękuje." ? (Tak teraz przeczytalem to rzeczywiscie mogliscie tak pomyslec.)
Po prostu szukam jakiegoś prostego engine'u w którym mógłbym się poduczyć, podpatrzyć co i jak, jak jest zrobione, to trzeba od razu do usera z ryjem. x.x
Chcę zobaczyc jak to wygląda wszystko, jakiś najprostszy silnik, cokolwiek, To nie. "Zostaw! zostaw!" no jezu. To jak tu tak wszystko na forum wygląda no to pozdrawiam i "Dziękuje za pomoc"

Offline flexi

  • Użytkownik

# Maj 14, 2013, 19:30:12
A czy ja napisałem "Dobry, Nie znam sie na robieniu Gier, Dajcie mi silnik MMO, bo chce zrobić drugie Margonem, Dziękuje." ? (Tak teraz przeczytalem to rzeczywiscie mogliscie tak pomyslec.)
Po prostu szukam jakiegoś prostego engine'u w którym mógłbym się poduczyć, podpatrzyć co i jak, jak jest zrobione, to trzeba od razu do usera z ryjem. x.x
Chcę zobaczyc jak to wygląda wszystko, jakiś najprostszy silnik, cokolwiek, To nie. "Zostaw! zostaw!" no jezu. To jak tu tak wszystko na forum wygląda no to pozdrawiam i "Dziękuje za pomoc"

Unity (choc to nie jest najelpszy wybor dla MMO), HTML5 (jesli 2d).

Offline dynax

  • Użytkownik

  • +2
# Maj 14, 2013, 20:28:37
Po prostu szukam jakiegoś prostego engine'u w którym mógłbym się poduczyć, podpatrzyć co i jak, jak jest zrobione, to trzeba od razu do usera z ryjem. x.x

Jak będziesz fikał to ci naspamujemy tutaj wątek na 12 stron, tak samo bezsensowny jak zazwyczaj przy tego typu okazji ;)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Maj 14, 2013, 20:55:14
A czy ja napisałem "Dobry, Nie znam sie na robieniu Gier, Dajcie mi silnik MMO, bo chce zrobić drugie Margonem, Dziękuje." ? (Tak teraz przeczytalem to rzeczywiscie mogliscie tak pomyslec.)
Po prostu szukam jakiegoś prostego engine'u w którym mógłbym się poduczyć, podpatrzyć co i jak, jak jest zrobione, to trzeba od razu do usera z ryjem. x.x
Chcę zobaczyc jak to wygląda wszystko, jakiś najprostszy silnik, cokolwiek, To nie. "Zostaw! zostaw!" no jezu. To jak tu tak wszystko na forum wygląda no to pozdrawiam i "Dziękuje za pomoc"
Nikt nie naskoczył, to po pierwsze. Po drugie koledzy mówią dobrze. MMO jest złe.

Mówiłem, aby dać silnik i zostawić? Mówiłem. Zawsze tak jest, więc nie popełniajcie błędów. Dajcie mu robić jego czas jego wybór.

Offline GoCrackYourself

  • Użytkownik

# Maj 14, 2013, 23:03:33
Czy ja chce robić w ogóle grę, chce sie jak na razie jedynie "pobawić" takim silnikiem. Ale dobra, jak tutaj nawet nie można dostać 1 postu z odpowiedzią, tylko 8 "nie dotykaj mmo" no to dzięki. lol.
Zamknijcie temat, już znalazłem dawno, bo na forum "o game devie" nikt pomóc nie chciał.
Cytuj
Nikt nie naskoczył, to po pierwsze. Po drugie koledzy mówią dobrze. MMO jest złe.
No dobra. Ale ja chce sie tylko w tym pobawić, przejrzeć. A nie chce od razu na tym robić kij wie czego. No ludzie... Rozumiem jakbym napisał że sie nie znam na niczym, a chce zrobić MMORPG w 3d na skale World Of Warcraft, no to czaje, Ale ja sie tylko chce pobawić takim silnikiem małym na browser. No bez przesady.
Jedna osoba mi tylko pomogła proponując Unity.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Maj 14, 2013, 23:36:24
A może  poprzeglądaj se gry z otwartym źródłem? Podejrzysz se rozwiązania i będziesz wiedział jak je zakodować u siebie. Jeśli boli cię, że nie znajdziesz tu przeglądarkowych, to się nie przejmuj - rozwiązania z jednych języków stosunkowo łatwo przenieść w inne.

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Maj 15, 2013, 01:25:57
HTML5 i canvas to tez nie jest dobry wybor. Wolne. WebSockets? To nie było czasem anulowane czy tam wstrzymane w rozwoju jakoś? Margonem chyba jedzie na PHP/JS=Ajax czy jakies cgi? Ta gra dziala dobrze :)
Unity bedzie dla laika lepsze niż HTML5 i JS, ktory do gier wedlug mnie nadaje sie srednio. Mowimy tu o czystym browserowym JS, a nie oskryptowaniu obiektu w Unity czy cos.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 15, 2013, 02:05:49
Cytuj
HTML5 i canvas to tez nie jest dobry wybor. Wolne. WebSockets? To nie było czasem anulowane czy tam wstrzymane w rozwoju jakoś?
No tak, po co przytaczać wiarygodne źródła czy nawet sensowne argumenty, że o sprawdzaniu faktów nie wspomnę. Wystarczą przecież niemerytoryczne wynurzenia z gatunku "tak mi się wydaje, bo wywróżyłem to z kanapki na śniadanie" -_-

Offline magik6000

  • Użytkownik

# Maj 15, 2013, 18:38:25
@upup, a co w sieciowym protokole miało by być rozwijane? Swoją drogą - do czego jak nie do gier jest HTML5, canvas, websockets, webGL itp?