Autor Wątek: Książka do matematyki  (Przeczytany 3070 razy)

Offline watchinus

  • Użytkownik

# Maj 11, 2013, 16:04:24
Witam

Otóż od niedawna zacząłem się zajmować pisaniem różnych rzeczy dotyczących silników i gier ale ciągle borykam się z problemami z matematyką. W szkole jeszcze nawet nie miałem macierzy a co dopiero coś dalej. Zacząłem samo edukację poprzez zaznajomienie się z m.in macierzami i zaawansowanymi. Dziś próbowałem ruszyć kwaterniony i uznałem, że pierw lepiej przerobić inne rzeczy np. przekształcenia 2D/3D używając np. macierzy. Problem w tym, że w Internecie praktycznie nic konkretnego o tym nie ma - albo zbyt mało informacji albo materiał nie jest odpowiednio uporządkowany.

Co proponujecie? Polecacie jakieś książki typu - wstęp do grafiki komputerowej, przekształceń geometrycznych itd.? Najbardziej mi zależy na najważniejszych rzeczach bo nie będę przecież przerabiał całego materiału ze studiów inżynierskich by zacząć pisać silniczek...
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2013, 16:06:41 wysłana przez watchinus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd


Offline Oti

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 11, 2013, 16:39:52
Szczerze? Możesz z powodzeniem programować gry bez wiedzy "dlaczego i jak to działa". Na początek możesz sobie zapamiętać, że macierz to po prostu taki śmieszny potworek, który przekształca punkty tak, jak mu każemy i, że mnoży się nieprzemiennie. O kwaternionach też naucz się tylko jaką spełniają funkcję, od strony teoretyczno-matematycznej nie musi Cię to interesować. Są biblioteki od budowania odpowiednich macierzy, Ty nie musisz sobie zaprzątać tym głowy. Ewentualnie tutaj:

http://www.dimmension3.spine.pl/modules.php?name=Tutorials&wtd=show_cat&cat=matematyka

masz artykuły o macierzach i przekształceniach-poczytaj, może coś Ci rozjaśni.

W szkole jeszcze nawet nie miałem macierzy a co dopiero coś dalej.
Śmiesznie to brzmi, biorąc pod uwagę fakt, że macierze to zagadnienie jakoś 5* razy bardziej skomplikowane niż cokolwiek czego uczą w szkole. (wnioskuję, że mówiąc "szkoła" masz na myśli poziom liceum i technikum, nie szkoły policealne itp.)

*-tak, obliczyłem to
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2013, 16:41:43 wysłana przez Oti »

Offline watchinus

  • Użytkownik

# Maj 11, 2013, 16:41:37
No to ja jestem na etapie OOP, struktury danych i grafika 3D. Ale mam małe problemy z matematyką bo moja wiedza na temat programowania i robienia programów graficznych zbyt wyprzedza wiedzę matematyczną... a do studiów mam jeszcze rok a więc teoretycznie dopiero za 2 lata posiądę niezbędną wiedzę. Przez ten czas muszę jakieś podstawy chociaż zaczerpnąć... Dlatego się pytam o materiały...

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Maj 11, 2013, 16:59:34
Weź dowolny podręcznik do algebry liniowej i geometrii analitycznej, zwłaszcza skrypty dla studentów politechnik zwykle pisane są od kompletnych podstaw i nie wymagają prawie żadnej wcześniejszej wiedzy. Nie oczekuj że wiedza sama ci wejdzie do głowy na studiach, i tak będziesz musiał się tego sam nauczyć. Smacznego :)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 11, 2013, 18:00:50
Cytuj
Śmiesznie to brzmi, biorąc pod uwagę fakt, że macierze to zagadnienie jakoś 5* razy bardziej skomplikowane niż cokolwiek czego uczą w szkole.
Ściśle rzecz biorąc, jeśli miałeś w szkole geometrię analityczną to miałeś też i o wektorach, a co za tym idzie o macierzach :)

Offline watchinus

  • Użytkownik

# Maj 11, 2013, 18:06:32
Geo. analit. dopiero w 3 klasie jest.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +5
# Maj 11, 2013, 18:40:17
Geo. analit. dopiero w 3 klasie jest.

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Maj 11, 2013, 19:00:36
Geo. analit. dopiero w 3 klasie jest.

Rly? Ja to miałem w pierwszej i drugiej klasie. Technikum.

Offline txt

  • Użytkownik

# Maj 11, 2013, 23:19:46
@up Masz rację. Geometria analityczna jest przerabiana w pierwszej klasie ogólniaka. I to chyba nawet na poziomie podstawowym. Chyba, że nasz kolega "uczęszcza" na zajęcia w zawodówce. Wtedy to inna sprawa. :P A w takim przypadku o studiach nawet bym nie myślał.

Offline shoter

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 11, 2013, 23:23:27
Co do linkowiska :
http://web.archive.org/web/20120131061618/http://warsztat.gd/links.php
Długo się otwiera ale można pogrzebać w poszukiwaniu interesujących linków :)

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Maj 12, 2013, 00:10:27
Końcówka roku w I klasie technikum informatycznego (rozszerzona matma, bo bdmy pisali rozszerzoną matmę na maturze). Mam aktualnie hiperbole.. Wektory mają być koniec na maja? Albo druga klasa. Omawialiśmy kartezjański, proste, odcinki. Nie ma co rozpaczać i tak większość osób tego nie ogarnia :)
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2013, 00:13:41 wysłana przez Rokuzo »

Offline Xirdus

  • Redaktor

  • +1
# Maj 12, 2013, 02:59:11
To, kiedy co jest uczone, zależy od konkretnego nauczyciela. Jego zadaniem jest przerobić wszystkie wymagane zagadnienia w trzy (w technikach cztery) lata. Normalne, że część rzeczy o takiej samej ważności będzie w pierwszej klasie, a część pod koniec trzeciej.

Offline watchinus

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 12, 2013, 04:20:41
@up Masz rację. Geometria analityczna jest przerabiana w pierwszej klasie ogólniaka. I to chyba nawet na poziomie podstawowym. Chyba, że nasz kolega "uczęszcza" na zajęcia w zawodówce. Wtedy to inna sprawa. :P A w takim przypadku o studiach nawet bym nie myślał.

// usunąłem portret Marii Curie bo był niezgodny z regulaminem -Xirdus

Wiadomo, że jakieś marne podstawy były wcześniej ale dopiero w trzeciej klasie jest to wszystko rozwinięte i uporządkowane. W dodatku to wciąż nie jest 3D...
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2013, 20:38:01 wysłana przez Xirdus »

Offline txt

  • Użytkownik

# Maj 12, 2013, 10:34:39
@up Podstawy zawsze coś :) A jeżeli nie potrafisz, analizując przykładów w 2D, zrobic odpowiednik wzoru w 3D to lepiej się naucz, bo logiczne myślenie to podstawa.