Autor Wątek: Poruszanie po nierównym terenie 3D.  (Przeczytany 1509 razy)

Offline pMyn

  • Użytkownik

# Maj 04, 2013, 18:29:04
Witam, na początku chciałbym wszystkich powitać gdyż to mój pierwszy wątek.
Mój problem przedstawia się następująco:

Posiadam platformę po której porusza się gracz, platforma składa się z kwadratowych kładek o rozmiarach np 3x3 oraz wysokości 1. Każda kłada posiada również swojego boundingboxy w celu prostej kolizji która służy to pozycjonowania gracza w osi Y. (można to rozwiązać prosciej ale na potrzeby szybkiej implementacji tak to wygląda). Jeżeli kładki są ułożone w lini prostej i biegnie po nich gracz nie ma problemu z poruszaniem się gracza (wykrywam kładkę, patrzę na pozycję Y kładki i ustawiam gracza w np.Y-5)i do tego piękny smooth movment :P
 Gorzej jeżeli kładki są ułożone w formie wzgórz. Gracz biegnie ale dlatego że kładki mają różne pozycje w osi Y oraz różne rotację w osi X ruch nie może byc płynny i gracz "przeskakuje". Dlatego zwracam się do was z pomocą jak rozwiązać taki problem. Po poszukiwaniach w sieci rozwiązuje się to za pomocą raycastów wzdłóż osi Z pobierasz punkt kolizji   i voilà. Jednak może istnieje inny sposób. Technologia XNA jednak problem chyba uniwersalny. Z góry wielkie  dzięki za pomoc.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +4
# Maj 04, 2013, 21:23:21
Użyj gotowego silnika fizyki i nie cierp więcej.

Offline pMyn

  • Użytkownik

# Maj 04, 2013, 21:24:32
Własnie nie chciałem do takiego typu projektu i to w dodatku na Windows Phone :P Ale chyba rozważę tą opcję :P

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Maj 06, 2013, 03:28:18
Można by wyliczyć odpowiednią wysokość z kąta obrotu platformy?

Offline pMyn

  • Użytkownik

# Maj 07, 2013, 20:26:24
Można by wyliczyć odpowiednią wysokość z kąta obrotu platformy?
Dokładnie tak to rozwiązałem :) Dzięki za pomoc :) Jak skończę wrzucę efekty :)