Autor Wątek: Pod jaką platformę pobierać biblioteki?  (Przeczytany 1829 razy)

Offline Trix

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2013, 22:01:30
Od około 4 dni posiadam (jak zalecaliście nowy laptop z b. dobrą kartą graficzną), teraz chcę zaimplementować najważniejsze biblioteki OGL 4.3/4.2, tylko na jaką platformę je ściągać?
x32 czy x64?

Mój system to Windows 8 x64 ale wszystkie aplikacje z x32 jak na razie działają :>

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +7
# Kwiecień 12, 2013, 22:20:58
Powodzenia przy ściąganiu bibliotek OpenGLa. Przy okazji daj link gdzie można takie pobrać :)

Offline Trix

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2013, 22:58:09
@UP
Dobrze wiesz o co mi chodzi :)
Musiałem jakoś to ogólnie nazwać, a nie po kolei GLEW, GLFW itd.


Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2013, 23:08:20
Powodzenia przy ściąganiu bibliotek OpenGLa. Przy okazji daj link gdzie można takie pobrać :)
No teoretycznie ściąga z sterownikami ;)

Offline Xender

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2013, 23:49:54
@Avaj, Frondeus - Ładnie to tak trollować? Jak ja zaczynałem z GLem, to się naszukałem tych bibliotek, zanim dowiedziałem się, że są z driverami, ale trzeba je załadować z palca (lub loaderem) :D.
</offtop>

@OP - Z tego co rozumiem, to pytasz ogólnie, czy ściągać biblioteki w wersji 32 czy 64 bit? Wersja biblioteki musi się zawsze zgadzać z wersją programu, więc to zależy tylko od tego, czy budujesz na 32 czy 64 bit.

W sumie to i tak zależy od tego, czy mas Visuala, czy MinGWa - moje doświadczenia z tym drugim wykazują, że i tak szybciej będzie od razu skompilować ze źródeł, niż szukać odpowiedniej wersji, żeby to chciało działać. Ale to już zupełnie inna bajka...

Offline DarkEngineer

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2013, 00:20:29
GLFW ma wersje pod MinGW i Visuala już skompilowane, u mnie na visualu działają przynajmniej

Offline Xender

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2013, 10:25:48
@up - Właśnie chodzi o to, że z mojego doświadczenia pod MinGWem szybciej skompilować skompilować ze źródeł, niż użerać się z binarkami, które może będą działać, a może nie.

Offline Trix

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2013, 11:15:41
Kompilowałem od zawsze na VS2010 i tak też pozostanie.

Mam jeszcze jeden problem, nie mogę znaleźć nigdzie pliku glus.h , nie wiem czy nie powinienem szukać czegoś innego, a ten plik będzie tam zawarty?

#EDIT
Już znalazłem :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2013, 12:31:52 wysłana przez Trix »

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Kwiecień 14, 2013, 10:27:12
@Trix mysle ze najpierw musisz sie nauczyc pisac kod 32Bitowy ktory dziala na 64bitach, albo pisac wersje taka i taka. A potem sie martwic bibliotekami :) nic tak nie denerwuje jak tona kodu ktora skompilowana na 64bit wogole nie dziala :D