Autor Wątek: [Android] Swipe Master - darmowa, dość oryginalna gra  (Przeczytany 2613 razy)

Offline AS

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 29, 2013, 00:04:28
Rok 2008. Chcąc nauczyć się Flasha piszę prostą grę o wdzięcznej nazwie "Kloce". Nawet byla na Warsztacie :)  Mimo swej prostoty, "coś w niej było" (może grywalność), w tablicy rekordów znalazło się około 10 tysięcy wyników i otrzymała dość pozytywne komentarze :)

Początek roku 2012. Mój kolega, Michał Karpiuk pisze niezależnie grę o nazwie "Swipe Master" na komórki z systemem bada. Mechanika gry jest taka sama jak w Klocach. Dostaje nagrodę 3 stopnia w konkursie badacup 2. Darmowa aplikacja do tej pory jest dostępna w Samsung Apps (ma ~70 tysięcy ściągnięć).

Rok 2012. Następuje połączenie sił i zaczynamy pisać "eleganckiego" Swipe Master'a na Androida.

Rok 2013. Już kończymy :D W międzyczasie bronię inżynierkę, koledze niestety się nie udaje z braku czasu :P

Tak więc, po więcej niż roku pracy (przeplatanej dość mocno inżynierką i studiami) udało się doprowadzić do wersji grywalnej Swipe Master'a :) Możecie ją pobrać za darmo z Google Play:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.swipemaster



Tutaj projekt na Warsztacie. Wszelkie komentarze mile widziane :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2013, 10:28:56 wysłana przez AS »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Marzec 29, 2013, 13:48:17
Fajna gra. :-) Wyzwania są pomysłowe, a dodatkowo widać dbałość o szczegóły (np. fakt, że muzyka i gra pauzuje, gdy aplikacja straci focus). Btw. gra jest tylko po polsku, czy jest to zależne od ustawień języka urządzenia?

Co do możliwości dokupienia dodatkowych poziomów, po pierwszych ośmiu planszach jeszcze mnie nie przekonała do zakupu kolejnych (po pierwsze, za krótko trwało przejście darmowych, a po drugie kilka zbiorczych screenshotów z tego co miałbym kupić na pewno byłoby bardziej zachęcające). Na filmiku są chyba pokazane kolejne plansze, ale w momencie kliknięcia "Buy" pozytywne wzmocnienie też by się przydało. ;-)

Aha, w grze można trochę cheatować - jeśli kliknie się odpowiednio blisko kulki, to przeskakuje ona pod palec, co czasami umożliwia obejście jakiejś przeszkody. To zamierzone? ;-) Jeśli nie, to rozwiązaniem problemu byłoby nie natychmiastowe, a płynne (ale wystarcająco szybkie) przeskoczenie pod palec. Wtedy kolizje z przeszkodami zostaną wykryte.

Pomijając cheatowanie, fajnym ukłonem w stronę gracza byłoby gdyby obszar kolizji kulki był ciut mniejszy niż wizualna reprezentacja. Paluchy bywają różne, grubsze i chudsze.

Offline AS

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 29, 2013, 14:48:46
Cytuj
Btw. gra jest tylko po polsku, czy jest to zależne od ustawień języka urządzenia?
Jest to zależne od ustawień języka, gra jest po polsku i po angielsku.

Cytuj
Co do możliwości dokupienia dodatkowych poziomów, po pierwszych ośmiu planszach jeszcze mnie nie przekonała do zakupu kolejnych (po pierwsze, za krótko trwało przejście darmowych, a po drugie kilka zbiorczych screenshotów z tego co miałbym kupić na pewno byłoby bardziej zachęcające). Na filmiku są chyba pokazane kolejne plansze, ale w momencie kliknięcia "Buy" pozytywne wzmocnienie też by się przydało. ;-)
Słuszna uwaga, dzięki. Tak, ten model z kupowaniem 40 poziomów nie za bardzo się sprawdza, myślimy jak to poprawić... Może dodamy coś takiego, że będzie jeszcze możliwość "wykupienia" kolejnego płatnego poziomu poprzez wykonanie pewnej akcji reklamowej. Np. obejrzenie filmiku czy ściągnięcie darmowej gry. Filmik "Advanced Overlay" z tej strony dobrze to ilustruje. Być może znacie jakieś inne serwisy podobne do Leadbolt albo macie jakieś inne pomysły?

Cytuj
Aha, w grze można trochę cheatować - jeśli kliknie się odpowiednio blisko kulki, to przeskakuje ona pod palec, co czasami umożliwia obejście jakiejś przeszkody. To zamierzone? ;-)
Tak, nazywamy to teleportem. O dziwo bardzo mało osób to odkrywa, także możesz być z siebie dumny :) Gra z teleportem też wymaga pewnego skilla, no i tego "przebłysku geniuszu", żeby go odkryć. Dlatego teleporty są jak najbardziej dozwolone.

Cytuj
Pomijając cheatowanie, fajnym ukłonem w stronę gracza byłoby gdyby obszar kolizji kulki był ciut mniejszy niż wizualna reprezentacja. Paluchy bywają różne, grubsze i chudsze.
Z kolizją wydaje mi się, że pixel-perfect jest dość dobrym rozwiązaniem, naturalnym. W momencie, gdy gracz skusi i patrzy na ekran "no faktycznie zawadziłem", nie ma pretensji. Gdyby natomiast mógł troszeczkę "wejść" w przeszkodę, wyglądałoby to troszkę jak bug. Też nie wiadomo na ile pozwolić mu "wejść" w przeszkodę.

Co do paluchów - to jest chyba inna kwestia, że na małym ekranie palec jest grubszy niż kulka, przez to sami sobie zasłaniamy. Na tabletach nie ma problemu, bo spod palca widać część kulki. Sterowanie wirtualnymi przyrządami wydawało mi się mniej precyzyjne i mniej intuicyjne. Tak więc coś za coś, ale nie jest źle, gracze szybko się przyzwyczajają (my nawet testowalismy taką wersję bez rysowania zielonej kulki i dobrze się grało, nietrudno domyślić się gdzie jest zielona kulka :D).
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2013, 22:09:35 wysłana przez AS »

Offline wozix

  • Użytkownik

# Marzec 30, 2013, 18:31:18

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Marzec 30, 2013, 20:41:03
Ech, nie cierpię gameplayu opartego o zasłanianie sobie połowy ekranu paluchem :/ W gry tego typu wolę grać myszką.

Większość z tego 5MB to pewnie muza, nie? Oprawie graficznej bardzo brakuje animacji. Poza tym jest OK.

Offline AS

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 31, 2013, 16:06:18
Sprawdź http://www.tapjoy.com/
Dzięki :)

Większość z tego 5MB to pewnie muza, nie?
Muza zajmuje 1,7 MB: 2 MIDI (które są malutkie) + 18 OGGów :) PNG zajmują 2,8 MB. Pozostałe ~0,5 MB to kod.

Oprawie graficznej bardzo brakuje animacji.
Mógłbyś doradzić gdzie i jaką animację dobrze byłoby dodać (i w miarę łatwo)?

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Marzec 31, 2013, 19:11:09
PNG-i można jeszcze skompresować korzystając z TinyPNG.

Offline AS

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 31, 2013, 23:29:16
O super, nie znałem tego. Dzięki! Teraz PNG zajmują 1,5 MB :)

Kurcze, wczoraj wysłałem maila do tego Tapjoya, żeby aktywowali mi wirtualną walutę (wymagają tego) i do tej pory cisza... Ktoś miał z nimi do czynienia? Ile trzeba czekać? Nie da się ich jakoś przyspieszyć? (w końcu to pewnie jedno kliknięcie OK z ich strony...)

Offline AS

  • Użytkownik
    • Homepage

# Kwiecień 01, 2013, 22:52:13
Odpisali mi dzisiaj. Także czeka się około 48h.