Autor Wątek: Tworzenie sprzętu USB i sterownika do niego  (Przeczytany 7151 razy)

Offline Xirdus

• Redaktor

# Marzec 25, 2013, 23:39:50
Wpadłem na genialny (hie, hie) pomysł, by stworzyć takie urządzenie, które pozwalałoby na przesyłanie plików przez USB między komputerami. Jak ja to sobie wyobrażam:

Urządzenie ma dwa porty: wejście i wyjście. Do wejścia podłącza się komputer z moim oprogramowaniem (1), do wyjścia dowolne urządzenie obsługujące pamięci USB (2). Na komputerze 1 wybrany katalog byłby, dzięki mojemu genialnemu urządzonku, widziany na komputerze 2 jako zwyczajny pendrive. Sterownik pozwalałby na wybranie, który katalog zmapować, ustawić limit pojemności oraz wybrać poziom uprawnień (odczyt/zapis/usuwanie). Ponieważ zarówno w elektronice, jak i w pisaniu sterowników jestem totalnym laikiem, pytam się:
  • Jak trudno jest skonstruować urządzenie USB działające jak pendrive? (Ogólnie, jakiekolwiek; takie, które działa bez dodatkowych sterowników, czyli m.in. zadziała z moim no-name'owym odtwarzaczem DVD)
  • Jakie podzespoły i parametry sprzętowe powinno to ustrojstwo mieć, i jaki byłby orientacyjny koszt?
  • Szybki gugiel dał mi takiego linka: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff538930(v=vs.85).aspx. Pisze w nim coś USB Driver Stack i Windows Driver Framework. Czy te technologie są słuszną, współczesną techniką? Czy ktoś tych bajerów używał i mógłby się podzielić wrażeniami?
  • Jakie są pułapki związane z obsługą USB, czy pisaniem sterowników ogólnie? O czym trzeba szczególnie pamiętać - rzeczach, na które pisząc normalne aplikacje nie zwraca się uwagi? (Nie uwierzę, że nie ma kruczków :P)
  • Jak już skończę prototyp, kto zamawia sztukę dla siebie? ^^

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Jak ma ktoś jakieś ciekawe linki na ten lub podobne tematy, też bym nie pogardził.

Pozdrawiam.