Autor Wątek: Projektowanie silnika gry 2D (mobilne)  (Przeczytany 1349 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Marzec 22, 2013, 08:11:25
Witam. Zastanawiam się jak podejść do kwestii zaprojektowania prostego silnika/frameworka bazującego na bibliotece Marmalade. Silnik musi obsługiwać grafikę, sterowanie oraz dźwięk. Zastanawiam się nad następującymi kwestiami:
  • Konstrukcja frameworka, który posłuży jako bezpośrednia baza na potrzeby gry (myślę o wprowadzeniu mechanizmu eventów - biblioteka C++ FastDelegate, oraz wykorzystanie Boost-a) - framework musi także pozwalać na łatwe zarządzanie sceną (moby + enviro)
  • Jakie biblioteki mogą tu znacząco ułatwić życie?
Co do pkt 1 to nie mam ukształtowanego punktu widzenia w jaki sposób to zrobić. Czy robić to np. w deseń taki że są singletony: menadżer hudu, menadżer sceny, menadżer dźwieku, jakiś menadżer globalny, czy robić to w innym podejściu.

Jakby ktoś znał dobre materiały nt. tworzenia gier 2D w C++ (frameworka bazowego gry) lub jakieś tipy co do powyższego, to będę wdzięczny. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Veldrin

  • Użytkownik

  • +5
# Marzec 22, 2013, 09:08:00
Myślę, że warto zajrzeć do otwarto źródłowych przykładów i wyciągnąć z nich wskazówki.