Autor Wątek: COMPO - SONDA  (Przeczytany 16692 razy)

Offline Ziper

  • Użytkownik

# Luty 18, 2006, 02:06:06
Dzieki za mile komentarze dotyczace mojej gierki.
Niestety nie zdazylem dopracowac wszystkiego tak zeby dzialalo bez zarzutow(braklo paru godzin)
Szkoda tez ze tak malo osob startowalo, spodziewalem sie przynajmniej 6, w tym wielkiego st3tc  ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 18, 2006, 03:27:29
Antrykot:
+ ogólnie proste, ale fajne :)
+ boss jest fajnym dodatkiem
- nie znalazłem sklepu
- trochę brakuje dźwięku
- flara eksplozji ma ostre krawędzie
- zmiana rozdzielczości nie zmienia trybu graficznego (po prostu zmienia rozmiar okna
- wśród wspieranych rozdzielczości nie ma mojej (1280x1024)
- problem z menu (wciśnięcia Alt powoduje utratę kontroli nad statkiem)
- około 60k punktów się wywaliło

LOR:
+ fajnie wygląda i da się trochę pograć
+ ciekawe formaty plików
- duże problemy z szybkością działania wersja fast działa strasznie szybko, wersja slow działa ekspresowo (pomiędzy startem gry a rozbiciem się o coś mija ułamek sekundy), po włączeniu VSync (zwykle zablokowane w ustawieniach karty) wersja slow działa bardzo szybko, a wersja fast działa wolno (chociaż może tak powinno być) - następnym razem koniecznie używaj jakichś timerów niezależnych od FPS
- problemy z przezroczystością statków
- bug w zarządzaniu pociskami (jak znika jakiś statek, znika jego pocisk, jak jakiś statek się pojawia, pojawia się także jeden z wcześniej wystrzelonych pocisków)
- brak autofire
- tajemnicza kreska na końcu mapy
- także brak sklepu

Michrz:
+ co to wogóle jest? ciekawy pomysł :)
- brak sklepu po raz kolejny
- problem z rozdzielczością (gra zajmuje pewien obszar w rogu ekranu myśląc, że jest fullscreen)

Ziper:
+ graficznie bomba :)
- szkoda, że niedokończone, bo zapowiada się nieźle


Podsumowując, szkoda, że nie wystartowałem, bo jak zwykle, niż to, co się zrobiło ważniejsze jest to, że się coś wogóle zrobiło (zwłaszcza, że głównym powodem mojej rezygnacji była konieczność zrobienia sklepu a'la Tyrian i nie byłem pewien, czy mi by się to zmieściło w 4k exe). :)

Antrykot

  • Gość
# Luty 18, 2006, 11:02:04
Jeśli chodzi o ten sklep, to w Tyriana nie grałem, a wątek sklepu pojawił sie chyba tylko w jednym poście przy wyborze tematu, i jakoś mi umknął :)


Cytuj
odsumowując, szkoda, że nie wystartowałem, bo jak zwykle, niż to, co się zrobiło ważniejsze jest to, że się coś wogóle zrobiło (zwłaszcza, że głównym powodem mojej rezygnacji była konieczność zrobienia sklepu a'la Tyrian i nie byłem pewien, czy mi by się to zmieściło w 4k exe).
A dlaczego chciałeś 4K ?  Na compo chyba nie ma oraniczeń ;)


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 18, 2006, 11:06:39
Cytuj
A dlaczego chciałeś 4K ?  Na compo chyba nie ma oraniczeń ;)
Tak by było bardziej 1337. Poza tym, miałbym dobrą wymówkę na to, dlaczego gra nie jest bardziej dopracowana. W 4k można naprawdę sporo zmieścić. :)


EDIT: Wczoraj sobie przypomniałem, w jaki sposób "sklep" był zrealizowany w amigowej strzelance Apidya - takie coś by było do zrobienia. :) Może kiedyś w wolnej chwili się skuszę i jednak coś zrobię poza compo w tym stylu. :)
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2006, 11:09:18 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline Rezoner

  • Użytkownik
    • All the things I do

# Luty 18, 2006, 11:13:05
Nie było koniecznośc robienia sklepu a'la Tyrian. Jakbyś czytał wątek z compo to pisałem tam, że jest to tylko moja sugestia. Anyway, lubie sie wylamywac z tlumu i robic sobie wrogow, wiec napisze szczera prawde. Poziom compo jest tak naprawde zalosny. Moze zmienilbym zdanie gdyby gra Zipera mi odpalila. Wiem sam nie wzialem udzialu wiec teoretycznie nie mam prawa narzekac, ale ludzie - wy uczycie sie kodzic, macie ogromne mozliwosci, a w byle jakim clicku to jest 2 dni roboty, zeby was pobic. Moim zdaniem brakuje wam wyczucia klimatu. Jak jest temat gra typu tyrian, to sciagac Tyriana, Raptora, Xenona and all da Top Down ShooterZ i chlonac ten swiat.

Wszyscy narzekaja, ze trudno o grafikę. GÓWNO PRAWDA. Szukać nie umiecie. Tereny można wziąść z chipsetów RPGM ( http://charas-project.net/resources.php?wa=0&lang=en&area=Chipsets&howmany=10&fsearch= )
Sprity, z gierek SNES'owych. Emulator sciagnac i ripowac, to jest 10 minut roboty na 10 statkow.

Ze juz nie powiem ze nikt nie wpadl na pomysl, zeby wziasc grafike od tworcow Tyriana :
http://lostgarden.com/2005/10/programmer-design-sinistar-graphics.html
( Sinistar GFX & RTS GFX - w jednytm statki w drugim tereny )
a to mockup zrobiony na podstawie tych tilesow : http://kewlnet.int.pl/~rezoner/mockup2.png

Muzyka, dżizus mać :
wystarczy wyciac cos z strzelanki : http://www.mirsoft.info/gamemods.php
albo poszukac autorskich modow : http://www.modarchive.com/

Dźwięk : bierzecie Modplug tracker, Fruity Loops, albo jakikolwiek program do tworzenia muzyki, lub obrobki dzwiekow. Sciagacie SAMPLE, szukacie tam bebenka, wkladacie go do programu, gracie go na wysokiej nucie i juz jest oldschoolowy odglos strzalu.

I jeszcze taka dygresja  : Zeby moc tworzyc dobre gry, trzeba zrozumiec mozliwosci zespolu. Kazdy z was powinien pobawic sie Pixelartem, 3D i tworzeniem muzyki, zeby pojac jak to wszystko dziala, gwarantuje, ze jak pobawicie sie dluzej tworzeniem muzyki wasze gry beda wyposazone w bardziej dopasowana nute. Nie dlatego ze bedzie w nich wasza muzyka, ale dlatego, ze nabiera sie swego rodzaju wyczucia.

END

Antrykot

  • Gość
# Luty 18, 2006, 12:53:22
No może i racja, ale dlaczego nie wziołeś udziału ?

Offline sobol

  • Użytkownik

# Luty 18, 2006, 13:02:44
Cytuj
wy uczycie sie kodzic, macie ogromne mozliwosci, a w byle jakim clicku to jest 2 dni roboty, zeby was pobic. Moim zdaniem brakuje wam wyczucia klimatu.

Tia, po pierwsze to w clicku można zrobić PROST¡ grę dużo łatwiej i dużo szybciej, ale to jest konkurs dla coderów nie dla klikaczy ;)
Po drugie to mi brakuje nie wyczucia klimatu, ale umiejętności i wiedzy i dobrze o tym wiem i nad tym pracuję, a także czasu - nad tym pracować nie mogę ;)
Co do muzy / grafiki - grałem na pianinie i na gitarce (dawno i nie prawda), nie dałem muzy bo "patrz wyżej", grafą też się bawiłem - robiłem w maxie i w photoshopie głównie, ale z powodów czasowych po prostu nie przykładałem do niej specjalnie uwagi (j.w. konkurs dla coderów, nie dla grafików).

Co do robienia sobie wrogów to raczej wątpie ;p ja tam czekam na krytyke / wskazówki ;)

Offline Rezoner

  • Użytkownik
    • All the things I do

# Luty 18, 2006, 13:34:30
No może i racja, ale dlaczego nie wziołeś udziału ?


Bo miałem bardzo ograniczone zasoby czasowe i byłem pewien, że nie dam przez to rady zrobić czegoś co będzie miało szanse stawić czoła konkurencji.

Offline sobol

  • Użytkownik

# Luty 18, 2006, 14:06:03
Ale co tu stawiać czoła konkurencji ? Przeca chodzi o zabawe i to wsio.

Cytuj
§ 21

Nie ma żadnych nagród materialnych. Do wygrania jest radość, satysfakcja, uznanie... Zresztą mniej liczy się zajęte miejsce, a bardziej sam udział. Jak to ktoś kiedyś trafnie ujął, to ma być friendship, a nie war.

Offline Rezoner

  • Użytkownik
    • All the things I do

# Luty 18, 2006, 15:12:01
Kazdy bierze udzial w compo z innego powodu. Ja dobrze sie bawie jak jestem w top 3 XD

Antrykot

  • Gość
# Luty 18, 2006, 15:20:58
Jak by nie było to w tym compo, wszyscy byli w top 3 :P

Offline sobol

  • Użytkownik

# Luty 18, 2006, 16:27:33
hehehhe nawet w top 1 ;p

Offline niezidentyfik...

  • Użytkownik

# Luty 18, 2006, 23:57:14
Ja zaliczam sie do grupy ludzisk którym gra Zipera nie działa ,a dokładnie wyskakuje komunikat "EXT:<swapInterval>not availbe,continue?" .

Offline Ziper

  • Użytkownik

# Luty 19, 2006, 04:23:24
Zrobilem wlasnie maly upgrade do mojej gierki. Teraz powinna bez problemu ruszyc na kazdym kompie.
Wystarczy podmienic oryginalny exec i to wszystko  :)

http://republika.pl/ziper/run.rar

Antrykot

  • Gość
# Luty 19, 2006, 11:08:46
@Ziper: Teraz dostałem bluscreena :/