Autor Wątek: Animacje wybuchu  (Przeczytany 2388 razy)

Offline beermaster

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 19, 2013, 01:28:31
Witam. Chciałem za pomocą tego programu http://www.kenginegaming.com/explogen2page.php stworzyć sobie animacje wybuchów do gry. Niestety ten program nie ma możliwości zrobienia takiej animacji na przeźroczystym tle (tylko całość na wybranym kolorze). Zna ktoś może podobny program w którym jest taka możliwość ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 19, 2013, 01:40:50
a w czy problem dodac w kodzie linijke typu spr.maskColor czy tam makeColorTransparent. Chyba, ze bedzie Ci sie chcialo bawic w Pain.Necie, czy innym GIMPie i wycinac.

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 19, 2013, 01:47:32
Niestety to nie zadziała dobrze, musi być przeźroczyste tło jeśli ma to prawidłowo wyglądać, bo wybuch jest częściowo przeźroczysty w niektórych miejscach.

Offline beermaster

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2013, 01:50:55
a w czy problem dodac w kodzie linijke typu spr.maskColor czy tam makeColorTransparent. Chyba, ze bedzie Ci sie chcialo bawic w Pain.Necie, czy innym GIMPie i wycinac.

Wycinanie i zastępowanie koloru odpada. Wygląda to nie ładnie , nie ma półprzeźroczystości.

Offline albireo

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 19, 2013, 09:59:31
Jeśli można sobie tam wygenerować dokładnie takie same wybuchy tylko na różnym tle, to można wygenerować jedną wersję na czarnym, drugą na białym i używając odpowiednich wzorków zrobić z tego wersję z kanałem alpha.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Marzec 19, 2013, 10:39:17
Też kiedyś miałem taki problem :) Wygeneruj sobie czarno-białą wersję tego wybuchu i użyj jej jako alpha-maski. Jeśli efekty są niezadowolające, to możesz pobawić się krzywą jasności.

Mi wyszło tak (niektóre tam są potraktowane suwaczkiem Hue, żeby były niebieskie/zielone).

Liosan

# Marzec 19, 2013, 12:02:11
Blender ?!

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +3
# Marzec 19, 2013, 13:31:20
Cytuj
Niestety ten program nie ma możliwości zrobienia takiej animacji na przeźroczystym tle (tylko całość na wybranym kolorze).
Wygeneruj sobie dokładnie tą samą animację na czarnym (explo_black.png) oraz na białym (explo_white.png).

Następnie odpalasz GIMPa i po kolei:
- wczytujesz explo_white.png,
- na drugą warstwę explo_black.png,
- ustawiasz drugą warstwę w tryb odejmowania,
- spłaszczasz,
- odwracasz kolory,
- cieszysz się wygenerowaną maską alpha - wystarczy wrzucić jako maskę warstwy i wyeksportować

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2013, 15:02:38
Z tym że ta warstwa na którą musimy na końcu wrzucić maskę alpha powinna być czystą warstwą koloru (kolorem wybuchu bez tła), więc trzeba jeszcze taką warstwę wygenerować.

Można by to prawdopodobnie zrobić przez podzielenie kolor (explo_black.png) przez maskę alpha.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2013, 15:04:41 wysłana przez koirat »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 19, 2013, 15:10:21
Cytuj
Z tym że ta warstwa na którą musimy na końcu wrzucić maskę alpha powinna być czystą warstwą koloru (kolorem wybuchu bez tła), więc trzeba jeszcze taką warstwę wygenerować.
Najprościej: ustawić tło na kolor podobny do koloru wybuchu.


Albo po prostu całość wybuchu blendować addytywnie i tyle. :)