Programowanie > Literatura

Dobra książka nt. renderingu w DX 11

(1/2) > >>

komorra:
Witam. Chciałbym kupić nową bądź używaną jeżeli ktoś mógłby zaoferować, książkę nt. DirectX 11. Chodzi mi o troszkę bardziej zaawansowane tematy poruszające różne techniki używane w renderingu we współczesnych grach. Na pewno nie przyda mi się książka poruszająca tylko i wyłącznie same podstawy po której przeczytaniu wyświetlę oteksturowanego boxa w viewporcie. Patrzyłem na książki na Amazonie i wpadła mi w oko seria GPU Pro:

http://www.amazon.com/GPU-PRO-Advanced-Rendering-Techniques/dp/1439887829/

Czy ktoś z Was jest w stanie polecić również jakieś tytuły tego typu książek?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Avaj:
GPU Gems? niektóre są za darmo online

ismu:
Jeśli chodzi o zaawansowane wprowadzenie w techniki renderingu nie koniecznie zapisane konkretnym kodem (książka bardziej porusza stronę matematyczną problemów) to polecam http://www.amazon.com/Real-Time-Rendering-Third-Edition-Akenine-Moller/dp/1568814240. Książkę, należy traktować jak przekrojową, ponieważ jej celem jest według mnie pokazać efekty które istnieją a chcąc jeszcze bardziej się w nie zagłebić trzeba, już szukać konkretnych źródeł o danej rzeczy. Myślę, że jak znasz bibliotekę DirectX to nie będzie dla ciebie problemem samemu to napisać. Ze swojego doświadczenia wiem, że największy problem w 3D powoduje zawiłość matematyczna i niekiedy problem z jej zrozumieniem, bo ja się w teori zrozumie to zapisanie w sumie jest prostsze od zrozumienia. Co do innych książek to warto czytać wszystko co się da szczególnie: ShaderX, GPU Pro, GPU Gems. Programowanie grafiki 3D i tak wszystko zje na śniadanie, łącznie z matematyką fizyką ;)

Xender:

--- Cytat: Avaj w Marzec 08, 2013, 13:37:12 ---GPU Gems? niektóre są za darmo online

--- Koniec cytatu ---
Ile części w ogóle wyszło? 3 pierwsze są dostępne za darmo na stronie NVidii, czy jakieś jeszcze zostały oficjalnie udostępnione?

Krzysiek K.:

--- Cytuj ---Patrzyłem na książki na Amazonie i wpadła mi w oko seria GPU Pro
--- Koniec cytatu ---
Seria jest ogólnie ciekawa, jeżeli chcemy poczytać o tym jak ludzie robią różne rzeczy. Teraz na GDC ma wyjść część 4. Ale radził bym zacząć od darmowych rzeczy w necie (np. GPU Gems na rozgrzewkę).


--- Cytuj ---Ile części w ogóle wyszło? 3 pierwsze są dostępne za darmo na stronie NVidii, czy jakieś jeszcze zostały oficjalnie udostępnione?
--- Koniec cytatu ---
Wyszły 3 i wszystkie są online. Od tego czasu NVidia nie bawiła się już w publikowanie w formie książek.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej