Autor Wątek: Dobra książka nt. renderingu w DX 11  (Przeczytany 2254 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Marzec 08, 2013, 13:19:16
Witam. Chciałbym kupić nową bądź używaną jeżeli ktoś mógłby zaoferować, książkę nt. DirectX 11. Chodzi mi o troszkę bardziej zaawansowane tematy poruszające różne techniki używane w renderingu we współczesnych grach. Na pewno nie przyda mi się książka poruszająca tylko i wyłącznie same podstawy po której przeczytaniu wyświetlę oteksturowanego boxa w viewporcie. Patrzyłem na książki na Amazonie i wpadła mi w oko seria GPU Pro:

http://www.amazon.com/GPU-PRO-Advanced-Rendering-Techniques/dp/1439887829/

Czy ktoś z Was jest w stanie polecić również jakieś tytuły tego typu książek?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 08, 2013, 13:37:12
GPU Gems? niektóre są za darmo online

Offline ismu

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2013, 14:16:28
Jeśli chodzi o zaawansowane wprowadzenie w techniki renderingu nie koniecznie zapisane konkretnym kodem (książka bardziej porusza stronę matematyczną problemów) to polecam http://www.amazon.com/Real-Time-Rendering-Third-Edition-Akenine-Moller/dp/1568814240. Książkę, należy traktować jak przekrojową, ponieważ jej celem jest według mnie pokazać efekty które istnieją a chcąc jeszcze bardziej się w nie zagłebić trzeba, już szukać konkretnych źródeł o danej rzeczy. Myślę, że jak znasz bibliotekę DirectX to nie będzie dla ciebie problemem samemu to napisać. Ze swojego doświadczenia wiem, że największy problem w 3D powoduje zawiłość matematyczna i niekiedy problem z jej zrozumieniem, bo ja się w teori zrozumie to zapisanie w sumie jest prostsze od zrozumienia. Co do innych książek to warto czytać wszystko co się da szczególnie: ShaderX, GPU Pro, GPU Gems. Programowanie grafiki 3D i tak wszystko zje na śniadanie, łącznie z matematyką fizyką ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2013, 14:21:19 wysłana przez ismu »

Offline Xender

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2013, 15:07:21
GPU Gems? niektóre są za darmo online
Ile części w ogóle wyszło? 3 pierwsze są dostępne za darmo na stronie NVidii, czy jakieś jeszcze zostały oficjalnie udostępnione?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2013, 15:14:22
Cytuj
Patrzyłem na książki na Amazonie i wpadła mi w oko seria GPU Pro
Seria jest ogólnie ciekawa, jeżeli chcemy poczytać o tym jak ludzie robią różne rzeczy. Teraz na GDC ma wyjść część 4. Ale radził bym zacząć od darmowych rzeczy w necie (np. GPU Gems na rozgrzewkę).

Cytuj
Ile części w ogóle wyszło? 3 pierwsze są dostępne za darmo na stronie NVidii, czy jakieś jeszcze zostały oficjalnie udostępnione?
Wyszły 3 i wszystkie są online. Od tego czasu NVidia nie bawiła się już w publikowanie w formie książek.

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2013, 15:25:32
"Practical Rendering & Computation with Direct3D 11"