Autor Wątek: [ANDROID] U.F.O  (Przeczytany 1524 razy)

Offline .onion

  • Użytkownik

# Luty 28, 2013, 21:03:59
Witam wszystkich swoim pierwszym postem na tym forum ;)

Jakiś czas temu zabrałem się do pisanie dosyć prostej, każualowej gry na Androida. Napędza ja AndEngine-GLES2. Jako, że podstawowe elementy już działają zapraszam do przetestowania i zostawienia uwag najlepiej wraz z informacją o telefonie.

W planach są:
- sklep z ulepszeniami
- misje w rodzaju przeleć określoną ilość metrów, zdobądź x pieniążków
- nagrody za zebrane bonusowe paczki
- udostępnianie wyników na Facebooku, Twitterze i Google+
- zmiana grafik (prawie wszystkie aktualne to placeholdery)
- i sporo drobniejszych rzeczy o których pewnie zapomniałem

Kilka screenów z gry http://imgur.com/a/Cd0cl#5

game.apk (2.1 MB)
https://mega.co.nz/#!lM5hjDQI!DNdJ_mBaiAVl4Cqm0vKcqksZOdRRcg9gP_1N79xSK-Q
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2013, 21:53:05 wysłana przez .onion »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Luty 28, 2013, 21:23:14
screeeny

Offline .onion

  • Użytkownik

# Luty 28, 2013, 21:54:51
Edytowane, aczkolwiek końcowy wygląd gry na pewno mocno się zmieni

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2013, 10:35:33
Gierka fajna. Troszkę brakuje mi możliwości latania lewo prawo, bo sporo coins się marnuje. W jednym locie zrobiłem 2500 m. Brakuje trochę innych przeszkadzajek niż kamienie i rakiety, np jakieś ufo latające w kółko czy coś. No chyba, że za mało przeleciałem, niestety brak czasu. Wszystko chodzi płynnie i stabilnie. Galaxy Tab 2 7".

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Marzec 01, 2013, 12:36:59
Przetestowałem na Samsungu Galaxy S (GT-I9000), działa płynnie, sterowanie jest intuicyjne (choć w pierwszej chwili miałem problem z ustaleniem czy steruje się akcelerometrem, gestami na ekranie góra-dół, czy jeszcze inaczej), choć nie wiem czy taki rodzaj sterowania współgra z tematyką (w końcu to próżnia). Niemniej jednak widać mocną inspirację Jetpack Joyride, ale to nic złego. Fajny pomysł z power-upami (magnes jest bardzo wygodny).

Z drugiej strony wygląda na to, że monety są rozmieszczane zupełnie losowo, przez co rozgrywce brakuje struktury i pojawia się problem pomijania pick-upów, o którym wspomniał @pawelek (ale nie uważam, że jego rozwiązaniem jest możliwość poruszania się w lewo-prawo). Dodatkowo nadanie pick-upom większej przewidywalności (np. raz seria monet na górze, raz na dole, z wariacjami oczywiście) pozwoliłoby na zwiększenie prędkości przelotu, bo obecnie jest wrażenie jazdy autostradą z prędkością 40 km/h. ;-) Oczywiście cały ten akapit jest IMHO, bo nie znam Twojej finalnej wizji tej gry. :-)

Aha, wydaje mi się, że przycisk "EXIT" w menu jest zbędny. Od tego jest guzik systemowy BACK w Androidzie (ale fajnie, że BACK najpierw pokazuje ekran pauzy w trakcie przelotu i stamtąd pozwala wrócić do menu).

A tak z ciekawości, ile orientacyjnie linijek kodu ma ta wersja (zastanawiam się nad testami AndEngine)?

Offline .onion

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 01, 2013, 13:01:31
@pawelek
Na razie niestety istnieją tylko te dwa rodzaje przeszkód, oczywiście myślę nad dodaniem kolejnych.

@goshki
Słuszna uwaga co do rozmieszczenia obiektów, zajmę się tym na dniach.
Cały projekt to obecnie trochę ponad 1700 linii, sam plik klasa gamescene około 800. AndEngine ze swojej strony polecam.

Dzięki za uwagi ;)