Autor Wątek: Układ współrzędnych 2d, a 3d  (Przeczytany 1187 razy)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Luty 25, 2013, 00:43:10
Mam następujący problem. Piszę grę w XNA w 2d i ostatnio próbowałem dołączyć do niego ParticleEngine DPSF. Zorientowany jest on w trójwymiarowym ukłądzie współrzędnych, same elementy gry zaś w dwuwymiarowym. Jako, że nie mam doświadczenia z grafiką 3d to mam problem z odpowiednim ustawieniem pozycji kamery, view matrix i projection matrix. Chciałbym osiągnąć taki efekt, abym mógł w prosty sposób przesuwać emitery tak, aby współrzędne X, Y w układzie trójwymiarowym pokrywały się z współrzędnymi rysowania. 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Luty 25, 2013, 10:37:47
Nie korzystałem z DPSF, natomiast mogę Ci polecić Mercury Particle Engine http://mpe.codeplex.com/ który umożliwia tworzenie efektów zarówno w 2d jak i 3d.

Swego czasu napisałem kilka przykładów jak skorzystać z silnika (niestety znajdziesz tam tylko podstawy):
http://www.chimerian.net/index.php?page=articles&language=ENG

BTW: tworzenie efektów 2d w DPSF chyba raczej nie wymaga współrzędnych w 3d. Mogę się mylić (to tylko moje domysły), ale największa różnica między 2d a 3d sprowadza się do używania Vector2, zamiast Vector3.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2013, 10:44:12 wysłana przez Chimerian »