Autor Wątek: Mapy z Quake 3  (Przeczytany 2354 razy)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Luty 19, 2013, 22:08:55
Hej czy wie ktoś może gdzie można pobrać mapy do Quake 3, w tym że nie te robione przez fanów ( bo tego dużo w sieci ) ale te które były w zestawie z grą. I najlepiej w jakimś fajnym formacie. Chce sobie zrobić małą gierkę na styl quake właśnie i chciałbym użyć map z tej gry, były bardzo grywalne. Niestety nie znalazłem ich osobno do pobrania ( jedynie osobne modele widziałem ) Ew. czy ktoś może potwierdzić czy można je w jakiś bez problemowy sposób wyciągnąć z gry.

Dzięki !

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +3
# Luty 19, 2013, 22:15:07
Pliki .pk3 w Quake3 to są zwykłe zipy ze zmienionym rozszerzeniem.

Offline Anton Chigurh

  • Użytkownik

  • +3
# Luty 20, 2013, 01:23:31
... a w kodzie Q3 masz gotowy loader ;-)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

  • +1
# Luty 20, 2013, 10:39:52
Zainteresuj się projektem OpenArena - masz w nim darmowe, legalne mapy z Quake 3 zrobione przez społeczność tak aby można było legalnie wydać grę na silniku Quake 3: http://www.openarena.ws - niektóre mapy się nieznacznie różnią rozmieszczeniem obiektów, jak np. mapa kosmiczna z rail gun'em na odległej "wysepce"... ta wysepka jest trochę niżej niż większa część mapy, co utrudnia celowanie ze snajperki :( Wszystko śmiga na wypuszczonym za darmo źródle silnika Quake 3 :) Gra jest opensource, więc znajdź źródła i zmodyfikuj ją do swoich potrzeb ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2013, 10:42:30 wysłana przez JasonVoorhees »

Offline Kitsune

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 20, 2013, 13:13:02
Ja kiedyś widziałem wszystkie mapki z Quake 3 w osobnej paczce, niestety nie pamiętam strony, popytaj wśród społeczności Radianta* - tam na pewno będą mieli tego setki. (map .bsp w paczkach .pk3 w tym tych z Quake)
Zobacz też: Quake.net - mapy

PS:
1. Jeżeli nie szkoda ci kaski, to tutaj -> GameTutorials możesz znaleźć ciekawe tutki, w tym loader map .bsp. Tutoriale są w postaci dokumentowanego kodu, więc jest "gotowiec" na wczytywanie map z Quake (w rozdziale o starym OpenGL ale da się to przerobić na nowszy OGL i/lub DX).
2. Taki sam format map wykorzystuje silnik Irrlicht:
Irrlicht - wczytywanie map z Quake

GTK Radiant - program do tworzenia map do wielu gier (w tym Quake 3).
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2013, 13:27:15 wysłana przez Kitsune »

Offline Joker

  • Użytkownik

# Luty 20, 2013, 13:41:42
Z tym że ja chce użyć silnika Ue3 (Udk) więc muszę po prostu przekonwertować mapy z .bsp do 3ds / obj czy tam cokolwiek co przyjmie blender. Tak czy siak dzięki za odzew.