Autor Wątek: ksiazka "Principia silnika"  (Przeczytany 7696 razy)

maxest

  • Gość
# Styczeń 23, 2007, 17:24:59
wydaje sie interesujaca ale ani nie moge znalezc nigdzie jej daty wydania, ani tym bardziej informacji dotyczacych samej zawartosci (tj. spisu tresci). moze mi ktos udzielic tych informacji i w ogole powiedziec czy warto te ksiazke kupowac

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 23, 2007, 17:32:42
Ta ksiazka to staroc, z tego co kojarze to chyba z '96. Nie zawracaj sobie tym glowy.

Pozdr.
novo.

maxest

  • Gość
# Styczeń 23, 2007, 17:41:29
dzieki za info i rade :)
szkoda ze na naszym "cholernym rynku" nie ma zadnej konkretnej ksiazki na temat projektowania i programowania silnikow :/

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Styczeń 23, 2007, 17:48:07
Jest jeszcze "Triki najlepszych programistów gier 3D" która w zasadzie opisuje tworzenie softwarowego silnika 3D.

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 23, 2007, 18:07:51
W ogole w polsce ilosc ksiazek o gamedev mozna policzyc na palcach jednej reki.

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Styczeń 23, 2007, 18:33:08
Nom, przydałyby sie kolejne cześci "perełek" (4-6), tudzież wydania po polsku "GPU gems" 1 i 2. Poprzednie wersje "perełek" sie sprzedały, dlaczego więc wydawnictwa (Helion) nie wydają kolejnych części ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2007, 18:36:28 wysłana przez Lobsang Rampa »

Offline MoN

  • Użytkownik

# Styczeń 23, 2007, 19:08:27
Pewnie im sie nie oplaca. Bo to pewnie nie tylko kwestia tego czy cos sie sprzeda, ale i w ile czasu itd. A Helion to nie organizacja charytatywna

Offline pawelad

  • Użytkownik
    • strona domowa

# Styczeń 23, 2007, 19:50:33
Wątek mnie natchnął do odkurzenia tej książki. Mam tą knigę, ale niestety do niczego mi się nie przydała, oparte na dx5. Z praktycznych wiadomosci jest opisane bsp i jakies kolizje ze ścianami, reszta na śmietnik. Silnik trzeba zaprojektowac samemu, to taki surviwal dla programisty, nie załamiesz się to jestes byk.

Offline orzech

  • Użytkownik
    • homepage

# Styczeń 23, 2007, 20:12:39
Jednyne, co robi na mnie wrażenie jeśli chodzi o tę książkę, to jak autor umieścił cały obszerny kod, grafikę i dema na jednej dyskietce (9 MB po rozpakowaniu?). To mnie zawsze intrygowało. :D

Pozdrawiam

Offline kylix999

  • Użytkownik

# Styczeń 23, 2007, 20:35:52
ja do tej ksiązki mam sentyment była to pierwsza książka kupiona przeze mnie o programowaniu gier ;D

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Styczeń 23, 2007, 21:15:42
Dla mnie to pierwsza książka z tej dziedziny nie była, ale na ten temat - tak. Szczególnie że to jedyna książka o silniku na polskim rynku. Choćby dlatego nie odradzałbym jej. Ja kupiłem, przeczytałem i nie żałuję. Ta niegruba książka jest w ogóle jakaś dziwna, bez wydawnictwa itd... Spis treści prezentuje się tak:

0. Wstęp
Wiadomo...
1. Wstęp do programowania w systemie Windows
Czyli klasyczne puste okno Windows API - jak w każdej książce o programowaniu gier.
2. Podstawowe informacje o DirectDraw
Niestety, w tej książce uczymy się starego DirectX-a z podziałem na DirectDraw i Direct3D, co jest już dawno nieaktualne. Dlatego choć silnik to sprawa ponadczasowa, DirectX-a z tej książki nie radzę się uczyć.
3. Świat trójwymiarowy
Wektory, macierze i te sprawy, czyli przegląd maty dla programistów gier - słowem standard.
4. Direct3D
Tu dalej uczymy się starego DirectX-a - patrz punkt 2.
5. Drzewa BSP
Pierwsza ze spraw silnikowych - podział przestrzeni. Techniką BSP ma się rozumieć.
6. Oświetlenie
Konkretnie to oświetlenie statyczne, czyli lightmapy.
7. Silnik
Proste kolizje, efekt wody i lawy, sterowanie - słowem zebranie wszystkiego do kupy.

Owszem, trzeba przyznać że opisane tam techniki nie należą do najnowocześniejszych (BSP, lightmapy...), a i sama forma i treść książki nie jest najwyższych lotów (w sensie profesjonalizmu), ale i tak ja polecam ją do nauki podstaw pisania silnika, jeśli tylko ktoś ma szansę nabyć ją niedrogo.

Offline Paweł R.

  • Użytkownik

# Styczeń 23, 2007, 23:10:07
Mam tą książkę i mogę ją polecić początkującym, którzy znają już trochę DirectX (np. z kursów internetowych) i chcą się dowiedzieć jak napisać silnik (o tym już kursów za wiele nie ma). Wiem, że jest przestarzała i ma wiele wad, ale pokażcie mi drugą taką książkę o pisaniu silnika po polsku i to w jakieś sensownej cenie. Na bezrybiu... , itd.  ;) 

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Styczeń 23, 2007, 23:24:01
Najlepszą metodą nauki pisania silników wg mnie jest dorwanie źródeł jakiegoś (co nie jest problemem) - najpierw pisanie na nim demek, później jego modyfikacja, a na koniec napisanie własnego silnika w oparciu o zebrane doświadczenia ;)

maxest

  • Gość
# Styczeń 23, 2007, 23:46:12
chyba w takim razie kupie sobie te ksiazeczke - pomine po prostu "nauke" directx'a w v.5 i prog. w windows :)

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2007, 13:09:59
ja sugeruję zacząć tak jak napisał Riddlemaster, dorwać jakiś silniczek (ja dorwałem OGRE'a) i kosić na nim demka. Po pewnym czasie zorientujesz się jak to wszystko działa i zaczniesz pisać własny :)

Btw. ja bardzo chciałbym żeby Helion przetłumaczył serię "AI Game Programming Wisdom", pisałem nawet do nich maila w tej sprawie... niestety dostałem wymijającą odpowiedź  >:(