Autor Wątek: physics processing unit  (Przeczytany 11490 razy)

Offline naleth

  • Użytkownik

# Luty 07, 2006, 16:23:29
Zgadzam się z tobą, ale wyniki sprzedaży PPU(a teraz ta firma ma monopol na nie) mogły by to z nawiązką zrekompensować. Dlatego przez jakiś czas jeszcze pewnie ta polityka którą teraz obserwujemy będzie kontynuowana, tzn. będą zarabiali kasę na sprzedaży Novodex`a(bo to jedyny silnik mogący wykorzystać PPU) oraz dużo mniej będą zarabiali na sprzedaży kart z PPU. Jak konkurencja wejdzie na rynek PPU to pewnie zostanie opracowane nowe API, a oni zaczną zarabiać bardziej na PPU (bo to pierwsza taka karta, znaczy mają w tym doświadczenie). Jeśli nikt nie będzie się kwapił do wprowadzenia takiego darmowego API to PPU nie ma szans na prawdziwe upowszechnienie się, to będzie cały czas bardziej ciekawostka niż karta wykorzystywana masowo.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline scalarvector

  • Użytkownik

# Luty 07, 2006, 16:36:09
Cytuj
Skoro Microsoft nie zamierza wprowadzać do DirectX modułu odpowiedzialnego za fizykę to "spowolni"  przyjmowanie przez rynek PC urzadzeń PPU.
Microsoft by pewnie chętnie to wprowadził, ale jedynie jako sposób dostepu do PPU, a nie własny silnik fizyczny. Główną przeszkodą jest jak na razie brak PPU na rynku, które DirectPhysics mógłby obsługiwać, więc nie ma na razie DirectPhysics (Ageia na taki układ nie pójdzie, bo na razie wygląda na to, że ich PPU ma wyłącznie wspierać Novodexa).

Czy to miało by wyglądać tak jak OPAL http://ox.slug.louisville.edu/~o0lozi01/opal_wiki/index.php/Main_Page?

Cytuj
Jakie biblioteki odpowiadajace za fizykę warto poznać i dlaczego?
Newton - prosty, darmowy (nawet do komercyjnych, o ile dobrze pamiętam), nieźle działa, ale nie jest open source
ODE - open source, ale ma dosyć pokopane API


Silników jest więcej http://realmforgewiki.castlegobs.nl/index.php/Physics_Middleware
Potrzebowałbym jakiegoś porównania jak te silniki dziłają w praktyce.

Michał

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Luty 22, 2006, 14:51:38
To PPU to jest pic na wode - wiecej tu marketingu niz rewolucji.
Wlasnie robie gre ktora uzywa tego. Moc obliczeniowa ok jest potezna,
ale w zasadzie mozna sobie zapuscic 10000 kulek czy boxow na tym i tyle.
Zeby uzyc tego PPU trzeba stworzyc osobna instancje Novodexa,
zrobic ghosty obiektow z gry i wpuscic kulki jako czasteczki.
I w tej chwili praktycznie to wszytsko co mozna zrobic.
( jointow nie obluguje PPU - przynajmniej na razie - wielu innych rzeczy tez nie )

Wizualnie super te czasteczki wygladaja, ale czy to nie za malo zeby
kupowac nowa karte?


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 22, 2006, 15:50:29
Cytuj
Wlasnie robie gre ktora uzywa tego. Moc obliczeniowa ok jest potezna,
ale w zasadzie mozna sobie zapuscic 10000 kulek czy boxow na tym i tyle.
10000 kulek (z boxami to już trochę gorzej) powinno znośnie pójść na CPU, a na pewno już na GPU z shader model 3.0. Biorąc pod uwagę ciągłą ewolucję GPU (SM4.0 zapowiadany jest na te wakacje), myślę, że akceleracja fizyki pójdzie raczej w tą stronę.

Cytuj
( jointow nie obluguje PPU - przynajmniej na razie - wielu innych rzeczy tez nie )
Hmm, w takim razie wydaje mi się, że określanie tego jako PPU jest nieco na wyrost (no, chyba że jako Particle Processing Unit).

Cytuj
Wizualnie super te czasteczki wygladaja, ale czy to nie za malo zeby
kupowac nowa karte?
No ja bym nie kupił. Jakbym jeżeli miałbym robić upgrade pod gry, to raczej zainwestowałbym w grafikę (np. GF7800 SLI), co wpłynie na wszystkie gry, niż kupował coś, co nie jest powszechnie wykorzystywane i tak naprawdę niewiele daje.

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Luty 22, 2006, 16:22:21
Cytuj
Wlasnie robie gre ktora uzywa tego. Moc obliczeniowa ok jest potezna,
ale w zasadzie mozna sobie zapuscic 10000 kulek czy boxow na tym i tyle.
10000 kulek (z boxami to już trochę gorzej) powinno znośnie pójść na CPU, a na pewno już na GPU z shader model 3.0. Biorąc pod uwagę ciągłą ewolucję GPU (SM4.0 zapowiadany jest na te wakacje), myślę, że akceleracja fizyki pójdzie raczej w tą stronę.

Ja mowie tutaj o takim przypadku w ktorym kolidowalyby miedzy soba,
z terenem oraz statycznym otoczeniem i convex hullami dynamicznymi.
Tego na CPU nie puscisz - a nawet jak puscisz to w formie dema a nie
jako cos co by w grze moglo dzialac.

BTW wlasnie zapuscilem trainig program novodexa z kulkami ktore sobie nie koliduja
i juz kilkaset robi problemy(bez PhysXa), kilka tysiecy chodzi 40-50fps(same kulki,
nic poza tym).

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Luty 22, 2006, 16:35:39
Ja mowie tutaj o takim przypadku w ktorym kolidowalyby miedzy soba,
z terenem oraz statycznym otoczeniem i convex hullami dynamicznymi.
Tego na CPU nie puscisz - a nawet jak puscisz to w formie dema a nie
jako cos co by w grze moglo dzialac.

BTW wlasnie zapuscilem trainig program novodexa z kulkami ktore sobie nie koliduja
i juz kilkaset robi problemy(bez PhysXa), kilka tysiecy chodzi 40-50fps(same kulki,
nic poza tym).

Pewno grafika nie wyrabia, bo oni nie optymalizowali grafiki tylko fizykę, należało by włączyć test na konsoli i tylko wyniki symulacji wypisać

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Luty 22, 2006, 17:03:21
Celna uwaga.
Wylaczylem rendering i 200fps jest dla kilkuset kulek.
To nie jest zatrwazajacy wynik.
Aha - one koliduja z boxem ktory jest polozony przed emiterem takze
sa wystrzeliwane na tego boxa.
Na PPU takie cos nie powinno "wazyc" za duzo,
dla CPU to jest wysilek

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Marzec 14, 2006, 16:25:01
W nastepnej iteracji Novodexa maja byc Jointy na PPU :)

Bedzie Particle&joint Porcessing Unit :)

Offline Futhark

  • Użytkownik
    • tu_znajdziesz_wszystko

# Marzec 25, 2006, 17:28:38

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2006, 03:19:43
A mi sie jeden spalil :)

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Marzec 27, 2006, 07:34:44
Co ci się spaliło? PPU? :o

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

# Marzec 27, 2006, 10:06:40
Microsoft by pewnie chętnie to wprowadził, ale jedynie jako sposób dostepu do PPU, a nie własny silnik fizyczny. Główną przeszkodą jest jak na razie brak PPU na rynku, które DirectPhysics mógłby obsługiwać, więc nie ma na razie DirectPhysics (Ageia na taki układ nie pójdzie, bo na razie wygląda na to, że ich PPU ma wyłącznie wspierać Novodexa).

Microsoft juz pracuje nad direct physics :). I IMHO Ageia zostanie olana, a MS sie skoncentruje na fizyce w rodzaju HavokFX - czyli jakies particle i inne pierdoly (bo zwykli uzytkownicy nie widza powodow do kupna FPU, jezeli media im wmawiaja, ze i na GPU da sie zrobic cala fizyke :)).
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2006, 10:09:23 wysłana przez KriS »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 27, 2006, 17:33:21
Cytuj
Co ci się spaliło? PPU?
No to chyba oczywiste że PPU, biorąc pod uwagę temat wątku. :)

beginner

  • Gość
# Marzec 28, 2006, 15:46:08
"ASUSTeK Computer Inc. (ASUS), wiodący dostawca rozwiązań w zakresie technologii komputerowych, komunikacji oraz elektroniki użytkowej, potwierdził w dniu dzisiejszym gotowość do rozwoju i promocji nowego akceleratora graficznego z rewolucyjnym procesorem AGEIA™ PhysX™ . Firma rozpocznie dystrybucję nowych akceleratorów AGEIA PhysX w maju, 2006. ASUS jest jednym z dwóch producentów oferujących wspomniane karty, posiadając w ofercie autorskie rozwiązanie wyposażone w pamięć 256MB."

zrodlo: www.tweak.pl

Wiec chyba wejda na rynek predzej czy pozniej ;). Swoja droga wg mnie powinny byc montowane na karcie graficznej a nie na oddzielnej plytce.

Pozdro

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2006, 16:01:50
heh czytasz beginner chociaz czasem wypowiedzi poprzednikow?
kolega Futhark dal linka, z ktorego jednoznacznie wynika, to samo co z Twojego postu i nic więcej nie wynika z Twojego postu... Więc po co się powtarzać... Hmmmm znasz się troszkę na elektronice/zastanawiasz się czasem? Może lodówki zaczniemy montować na kartach graficznych - będą skutecznie odprowadzać ciepło i umożliwią schłodzenie napojów. lol.. Właśnie po to architektura PC jest modułowa żeby była jak najbardziej elastyczna, a Ty chcesz nowinke techniczną wrzucać do kart graficznych... Już pomijając jak to zmieścisz, jak będziesz współdzielił magistralę której przepustowości i tak już brak, jak będziesz to zasilał i chłodził?