Programowanie > Literatura

Jakie książki do OpenGL >= 3 i OpenGL ES >= 2 polecacie?

(1/2) > >>

lgromanowski:
Cześć,
poszukuję jakichś sensownych książek (mogą być po angielsku) o OpenGL >= 3 i OpenGL ES >= 2. Z tym, że zależy mi na tym by nie było w nich przykładów na jakimś śmiesznym frameworku wymyślonym przez autora książki i tylko przez niego używanego. Jakie książki moglibyście polecić?

flexi:
Nie lepiej tutoriale z neta?


--- Kod: ---http://www.opengl.org/wiki/Main_Page
http://opengl-tutorial.org/
http://opengl-book.com/
http://swiftless.com/
http://ogldev.atspace.co.uk/

--- Koniec kodu ---

+ dokumentacja

lgromanowski:
Dziękuję za linki, ale zależy mi bardziej na wersjach papierowych.

Xender:
OpenGL Księga Eksperta wydanie 5 (chyba, że wyszło nowsze. Wystrzegać się pierwszego, na które można się nadziać). Tylko nie korzystać z ich biblioteki do macierzy, a po ludzku z glm.

@flexi - tutoriale nie - ja natykałem się tylko na stary GL albo kiepskiej jakości tutoriale (mowa o wprowadzających, o tesselacji znalazłem coś dobrego). Specyfikacja, dokumentacja, Wiki, przykłady - zdecydowanie tak.

I jeden fajny, ale mało popularny loader - https://bitbucket.org/alfonse/glloadgen/src.

ismu:
Ja na początek polecam tutorial http://www.januszg.hg.pl/opengl/ + Księgę eksperta tą najnowszą(trzeba trochę z dystansem do niej podejść, odrzucić tą bibliotekę co autorzy proponują a napisać swoje, odrazu operować na VAO, VBO itp.) ale książka daje ogólne pojęcie o programowaniu 3D. Ja obecnie jestem w trakcie czytania OpenGL Insights http://www.amazon.com/OpenGL-Insights-Patrick-Cozzi/dp/1439893764 książka stosunkowo nawet ciekawa(omówione featury ogla 4.0+ teselacje itp.). Jest coś tam powiedziane o WebGL i OpenES, ale jeszcze nie jestem w stanie ocenić tego. Jednak książka wymaga trochę orientacji w temacie, więc można zostawić na później. W sumie tutorial Ganczarskiego na start wystarczy, później jakieś książki do shaderów, metod renderowania itp. cała seria GPU pro, perełki programowania gier, real time rendering shaderX i dużo by tego wymieniać ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej