Autor Wątek: Komires udostępnia Matali Physics 2.0  (Przeczytany 4795 razy)

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 22:33:50
Wyjaśniając, w przypadku pytań jak użyć silnika zawsze bardzo szczegółowo i dokładnie staramy się opisać dane zagadnienie łącznie z przykładami. Natomiast nie udzielamy wyczerpujących informacji jakie algorytmy stosujemy w silniku i jak wewnętrznie silnik jest zbudowany. Również obecnie nie udostepniamy kodów źródłowych. Być może brak udzielenia informacji o algorytmach silnika został uznany za 'odpychający' a szczegółowe wyjaśnienia różnych zagadnień za traktowanie użytkownika 'jak idiotę' w takim wypadku nastąpiło całkowite wzajemne niezrozumienie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 05, 2013, 22:54:30
@up Z drugiej strony rozumiem, że brak dokumentacji n/t działania silnika może wielu programistów odstraszać. Zamknięte źródełka są OK, ale dokumentacja jest potrzebna. Silnik w postaci czarnej skrzynki trafi wyłącznie do użytkowników, którym nie robi różnicy, co on właściwie tam robi. Target istnieje, ale jest niszowy :-).

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 23:14:50
Słowa te są słuszne i sami widzimy coraz pilniejszą konieczność szczegółoweogo opisania wszystkich funkcjonalności silnika, tak aby łatwo można było wykorzystać wszystkie jego możliwości.
Pełniejsza dokumentacja użycia silnika z opisami umożliwiającymi rozszerzanie jego funkcjonalności była obiecana już w tej wersji, jednak z uwagi na ciągły rozwój api silnika oraz rozległość tej emisji została przesunięta w czasie do jednej z początkowych aktualizacji wersji 2.0.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 06, 2013, 00:03:08
Strasznie się sadzicie, jak na rozrośniętą korporację przystało - traktujecie rozmówców protekcjonalnie. Akurat do tego forum to wybitnie nie pasuje - nie można po prostu pogadać jak tech z techem?
Chyba, że w waszym imieniu wypowiada się nie osoba techniczna, a PR - w takim razie zmieńcie proszę taktykę, bo na wymijających sloganach w rodzaju "Proponuję pobrać, potestować i jeżeli spełnia oczekiwania używać" czy "Każda nawet krytyczna ocena jest dla nas cenna" tylko tracicie - to co się tutaj liczy, to konkrety, których z waszej strony brakuje.

Dodatkowo efekt (w tym wypadku protekcjonalnego i korporacyjnego, ale zawsze jakiegoś) profesjonalizmu kompletnie psuje duża ilość błędów gramatycznych, interpunkcyjnych i literówek (na szczęście przynajmniej ortów nie zauważyłem) - rozmawiamy z kompetentną osobą czy naganiaczem?

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 06, 2013, 00:56:00
Obiecujemy poprawę stylu na mniej korporacyjny :-)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 06, 2013, 17:04:49
Być może brak udzielenia informacji o algorytmach silnika został uznany za 'odpychający'

Czy jeśli zapytał bym w jaki sposób są przetrzymywane obiekty w silniku, albo jakie są następstwa dodania/odjęcia nowego obiektu do kolekcji, pytanie to zostało by uznane za próbę wykradnięcia tych rozwiązań ?

Offline Charibo

  • Redaktor

  • +1
# Luty 06, 2013, 23:25:54
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)

Offline Xender

  • Użytkownik

# Luty 06, 2013, 23:32:34
@up - wiadomość to była o releasie silnika "prawdopodobnie gorszego od Bulleta" - to, że działa na XNA wyszło przypadkiem, więc jest na co narzekać przy takim marketingu.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 07, 2013, 00:33:19
darmowym release
Darmowy do niekomercyjnych zastosowań. Co zupełnie zmienia postać rzeczy.

Offline fn2000

  • Użytkownik

# Luty 07, 2013, 22:34:50
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)

Gratulacje pierwszego w życiu kontaktu ze zjawiskiem DYSKUSJI. Następnym razem będzie mniej bolało.

Na poważnie zaś to od tego są takie wątki aby rzeczy wyjaśniać. Twórcy przyjęli krytykę, obiecali poprawę, świetnie. O to chodzi.

(...) Być może brak udzielenia informacji o algorytmach silnika został uznany za 'odpychający' a szczegółowe wyjaśnienia różnych zagadnień za traktowanie użytkownika 'jak idiotę' w takim wypadku nastąpiło całkowite wzajemne niezrozumienie.

Powiedzmy sobie szczerze, że nie macie tam w środku żadnej kosmicznej technologii. Widać to na benchmarkach, widać to w profilerze. Zatem NA PRAWDĘ dajmy sobie spokój z tą wielką tajemnicą - nikt Wam jej nie wykradnie bo absolutnie nie ma czego. Wartość tego typu bibliotek nie leży w tym, że mają jakieś unikalne implementacje tylko w tym, że oszczędzają czas przy budowaniu większych rozwiązań dostarczając gotową funkcjonalność.

Brak technicznej dyskusji o szczegółach API jest Waszym problemem przede wszystkim - jeśli Crytek, Epic, DICE wyjawiają szczegóły swoich rozwiązań, to Wy ze swoimi tajemnicami wyglądacie w dzisiejszych czasach zabawnie. Szkoda, bo to nie o to chodzi.


// NIE double-postom! -Xirdus
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2013, 23:14:41 wysłana przez Xirdus »

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Luty 07, 2013, 23:30:48
Moderatorskie gratulacje, że do krótkiej i skądinąd pozytywnej wiadomości o nowym, darmowym release jednego z jedynie kilku silników fizyki które mają fuksa działać na XNA, udało się nam, Warsztatowiczom, napisać 2 strony wątku samych narzekań i - za przeproszeniem - przypierniczania się :)
Muszę Charibo przyznać rację, że czepiacie się o byle co :)

Ja zapytałem w czym jest lepszy od Bulleta, bo skoro ktoś wypuszcza silnik komercyjny, to musi być lepszy od rozwiązań darmowych, czy to przez lepszy toolset, czy to dając support w wydaniu komercyjnym a nie grupy dyskusyjnej, albo właśnie tak jak w tym przypadku specyficzna platforma. A jako, że jest to C# to zmienia postać rzeczy, bo porównywać można wtedy tylko z innymi silnikami C#, ewentualnie bindami C -> C# bulleta xD