Autor Wątek: Komires udostępnia Matali Physics 2.0  (Przeczytany 4851 razy)

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 13:41:40
W dniu wczorajszym, udostępniliśmy wersję 2.0 silnika fizyki Matali Physics, nad którym pracujemy od ponad 4 lat.

Każdy za darmo może pobrać wersję Matali Physics Basic i wykorzystać ją do tworzenia niekomercyjnych gier. Zapraszamy do zapoznania się z silnikiem i wyrażenia swoich uwag i opinii.

Więcej informacji dostępnych jest na www.mataliphysics.pl

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 13:45:53
W czym wasz silnik jest lepszy np. od Bulleta?

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 13:50:45
Silnik jest ukierunkowany na dostarczenie kompletnego rozwiązania. Pokazującego integrację z zaawansowanym programem renderującym i innymi modułami koniecznymi do stworzenia gry komputerowej. Stanowi platformę którą można wykorzystać do zrobienia gry lub w przyszłości własnego silnika gier

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Luty 05, 2013, 13:56:26
ponawiam pytanie: W czym wasz silnik jest lepszy np. od Bulleta?
jak dla mnie chodzi przede wszystkim o wydajnościowe rzeczy.

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 14:05:34
Jak rozumiem uwaga dotyczy niższej od Bulleta wydajności.
Wydajność Matali Physics wzrasta w czasie przy jednoczesnym zwiększaniu funkcjonalności i będzie dalej wzrastała. Poza tym Bullet przedstawiany jest jako rozwiązanie dla AAA tytułów w przeciwieństwie do Matali Physics.

Offline gotji

  • Użytkownik

  • +14
# Luty 05, 2013, 14:11:35
Odpowiedź(a raczej jej brak) godna polityka :)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 14:17:09
Co za pytania. Zassać potestować < jak się podoba używać. Jak się nie podoba usunąć i wybrać co innego.

Offline shoter

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 05, 2013, 14:27:19
W skrócie silnik jest od bulleta :
-Mniej wydajny
-Mniej funkcjonalny
-Mniej nastawiony na rozwiązania AAA
-Nie można na nim zrobić własnego silnika gier

Fajne odpowiedzi autora tematu :D

Offline RedHot

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 05, 2013, 14:38:55
Sorry Panowie, ale chyba słowa słabo trafiliście na rynek zbytu.

Sprzedajecie silnik, który jest gorszy od darmowego, wydajniejszego i dobrze przemyślanego do gier               ( udowodnijcie, że tylko do AAA ;) )


[edit] autokorekta nigdy nie przestanie mnie zadziwiać
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2013, 18:59:31 wysłana przez RedHot »

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 14:42:01
Proponuję pobrać, potestować i jeżeli spełnia oczekiwania używać.
Każda nawet krytyczna ocena jest dla nas cenna.

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

  • +2
# Luty 05, 2013, 18:02:39
O ile się nie mylę, a tu nikt tego nie napisał.
Matali Physics jest w całości napisany w C#.
Może być użyteczny dla ludzi gdzie używają takich technologii jak
PSMobile SDK (dla psvita) czy XNA (by napisac gre na XBOXA).
Gdzie niemożna swobodnie połączyć C++ z C#.
Bo np nie da się bullet-sdk połączyć z XNA by działało na XBOXa.

« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2013, 18:09:36 wysłana przez gothicgirl »

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

  • +5
# Luty 05, 2013, 18:12:03
i jesli to prawda, to wlasnie ujawniony zostal zajebisty plus.
jak widzicie - odpowiednie informacje o plusach, zamiast zaciemniania minusow i projekt zyskuje pozycje w dobrym swietle :)

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 20:42:24
Matali Physics napisany jest w całości w kodzie zarządzanym (C#) i w związku z tym może zostać użyty na platformach dopuszczających wyłącznie kody zarządzane.

Offline fn2000

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 21:17:27
W moich testach Matali wypadł gorzej od BEPUPhysics, przede wszystkim ze względu na zużycie pamięci i GC. Matali referencje do obiektów trzyma jako stringi co jest najgorszym z rozwiązń. Nie wiem jak to jest w 2.0, tak było w poprzednich releasach. Poza tym styl komunikacji z Komiresem jest niestety odpychający - nie da się praktycznie porozmawiać o kwestiach technicznych bo jesteś traktowany jak idiota lub szpieg przemysłowy. Jest to totalna głupota w czasach gdzie np. są dostępne źródła takiego BEPUPhysics. Komires ew. nie rozumie na czym polega ten biznes. Szkoda.

Funkcjonalnie natomiast jest na dobrym poziomie i jeśli chodzi o możliwości vs. cena wśród silników zarządzalnych za pieniądze jest interesującą opcją. Niestety na XBOX wszelkie wydajnościowe ogonki urastają do rangi problemów bo tam C# działa na kompaktowym frameworku.

Offline komires

  • Użytkownik

# Luty 05, 2013, 21:44:12
Poza tym styl komunikacji z Komiresem jest niestety odpychający - nie da się praktycznie porozmawiać o kwestiach technicznych bo jesteś traktowany jak idiota lub szpieg przemysłowy.

Prosiłbym o podanie konkretnej naszej wypowiedzi innaczej jest to zwykłe oczernianie.

Matali referencje do obiektów trzyma jako stringi co jest najgorszym z rozwiązń

W Matali Physics do obiektów można odwołać się albo poprzez nazwy (łańcuchy znakowe) albo porzez indeksy.