Autor Wątek: XNA is dead  (Przeczytany 21936 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

  • +3
# Luty 02, 2013, 20:15:54
Jak MS porzuci C# to się powieszę.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Luty 02, 2013, 20:44:07
O, to jednak tylko XNA? Były przez chwilę plotki, że może chodzi o całego DirectX-a:

http://www.i-programmer.info/news/144-graphics-and-games/5404-microsoft-phases-out-xna-and-directx.html

Chociaż "no longer evolving" też nie brzmi specjalnie zachcająco...

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

  • +1
# Luty 02, 2013, 20:48:16
No dobra wydalo sie przechodza na Opengl ;p http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=519 <- temat do zamkniecia ;)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Luty 02, 2013, 20:55:22
DirectX != Direct3D.

Chodzi o to, że te API poboczne (DirectShow, DirectInput) chcą porzucić. Chociaż jak przychodzi do argumentów OGL vs D3D to zawsze ktoś wytyka, że OpenGL jest tylko do grafiki a DirectX ma pełen pakiet fajnych rozwijanych bibliotek :)

Offline Xender

  • Użytkownik

# Luty 02, 2013, 21:09:48
Czekam teraz na porzucenie .NETa i C# przez MS, już i tak długo wysiedzieli przy tym.
Pytanie, jakiego potworka by potem stworzyli. Signularity? :D

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Luty 02, 2013, 22:12:43
avaj: Część już dawno nie była rozwijana (np. DirectShow), a niektóre zmieniały się tak szybko, że nigdy nie było wiadomo czy kolejna wersja nie jest przypadkiem całkowitym, wstecz niekompatybilnym redesignem API. Koronny przykład to oczywiście D3DX, znaczy XNA Math, znaczy... właśnie, jak to się teraz nazywa? ;)

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

# Luty 03, 2013, 00:28:19
Czyli gierki indie na XBOX-720 będą robione na starym XNA?
Bo jakoś niewierze by normalne SDK zrobili bardziej otwarte?
Najwyżej zamkną się całkowicie na indie...?

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +2
# Luty 03, 2013, 15:07:56
Ah o MS i ich polityce to można powiedzieć tylko tyle. Zróbmy zamieszanie, olejmy wszystkich i zróbmy tak, żeby znowu przyszły miliony ze sprzedaży, bo Bill musi mieć o 1 $ na godzinę więcej.

Według mnie to już kombinują coś innego. Może tym razem Real Engine do kupienia za jedyne 500 000 $, z możliwością pisania gier tylko na Windows 9 (to nie literówka).

Offline Kurak

  • Użytkownik

  • +12
# Luty 03, 2013, 15:15:23
bo Bill musi mieć o 1 $ na godzinę więcej.
Man, nie wycieraj sobie gęby imieniem człowieka który zrobił dużo dobrego :)

Offline revo

  • Użytkownik

# Luty 03, 2013, 15:41:01
Czyli gierki indie na XBOX-720 będą robione na starym XNA?
Bo jakoś niewierze by normalne SDK zrobili bardziej otwarte?
Najwyżej zamkną się całkowicie na indie...?

Spodziewałbym się bardziej, że będzie można użyć tego samego co do Windows 8 / Windows RT, zwłaszcza, że plotki mówią o procesorze x64 ;)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +2
# Luty 03, 2013, 20:23:52
Man, nie wycieraj sobie gęby imieniem człowieka który zrobił dużo dobrego :)
O tak, zwłaszcza IE5 bundlowany z systemem monopolizującym 90% rynku było kwintesencją dobroci...
Zabawne jak łatwo ludzie zapominają zło wyrządzone przez jednego jeśli po nim przychodzi jeszcze gorszy.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +6
# Luty 03, 2013, 20:30:34
Man, nie wycieraj sobie gęby imieniem człowieka który zrobił dużo dobrego :)
WAT?

Dobre rzeczy, które zrobił, skończyły się na jego interpreterze BASICa... Potem było tylko wykupowanie innych firm i robienie monopolu - od MS-DOS do dzisiaj. Jego motywacją było zarabianie pieniędzy, a nie robienie czegoś dobrego - tym ostatnim zajmowali się troszeczkę inni ludzie.

Offline fn2000

  • Użytkownik

# Luty 03, 2013, 21:09:30
WAT?

Dobre rzeczy, które zrobił, skończyły się na jego interpreterze BASICa... Potem było tylko wykupowanie innych firm i robienie monopolu - od MS-DOS do dzisiaj. Jego motywacją było zarabianie pieniędzy, a nie robienie czegoś dobrego - tym ostatnim zajmowali się troszeczkę inni ludzie.

Nie przeginaj, oprogramowanie open-source jest ciągle w niszy dla typowego konsumenta nie bez powodu - produkty MS są zwyczajnie lepsze w tym zakresie.

XNA będzie wspierane w przyszłości co oznacza, że gry w tym robione będą działać na przyszłych wersjach OS'a. XNA w tej chwili jest świetnym frameworkiem - tak, brakuje DX11, ale tak naprawdę kto poza ośrodkami naukowymi i kilkoma topowymi studiami dev, pracującymi b. blisko z producentami sprzętu jest w stanie zrobić na DX11 coś, co NAPRAWDĘ jest zupełnie nową jakością w stosunku do DX9?

W XNA można robić świetne gry i na tym zarabiać (Magicka, Terraria chociażby), zatem nie ma co rąk załamywać tylko robić swoje.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

  • +3
# Luty 03, 2013, 21:13:42
olo16:
I dlatego oddał grube miliony na cele dobroczynne? ;)
IMO linus nie zrobił nic dobrego (poza średnio IMO udanym systemem).
Oczywiście tu każdy ma własne zdanie, ale warto widzieć coś poza czubkiem własnych butów.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +4
# Luty 03, 2013, 21:25:49
Cytuj
Nie przeginaj, oprogramowanie open-source jest ciągle w niszy dla typowego konsumenta (...)
...i dlatego działa na 70% telefonów oraz ma więcej niż połowę "udziałów" w przeglądarkach WWW. Spora ta nisza :)

Cytuj
IMO linus nie zrobił nic dobrego (poza średnio IMO udanym systemem).
Który działa na większości sprzętu komputerowego, od zegrarków w pralkach po superkomputery - nie mówiąc o całej infrastrukturze Internetu i większości serwerów. Aha, no i większości telefonów też.

Cytuj
(...) warto widzieć coś poza czubkiem własnych butów.
Zaiste, warto.