Autor Wątek: Reprezentacja mapy w strukturach serwera sieciowego  (Przeczytany 1529 razy)

Offline Ithanoss

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2013, 23:00:26
To moje pierwsze podejście do napisania gry sieciowej, coś jak scorch czy proste wormsy. Wcześniej korzystałem z różnych silników w których mapę czy postać reprezentowały konkretne obiekty graficzne i to między nimi przeprowadzałem interakcję, jak detekcja kolizji itp.
Teraz chcę zrobić w ten sposób, by klient przekazywał tylko zdarzenia i zajmował się odrysowaniem sceny na podstawie otrzymanych danych. Cała fizyka, ruch itp ma być liczona na serwerze. Tu pojawia się mój problem trochę nie wiem jak np w strukturach na serwerze reprezentować mapę (myślę o dwóch wersjach, jedna duża bitmapa i złożona z kafli - tablica). Detekcja kolizji po pikselach może być czasochłonna, czy wyszukiwanie który prostokącik mapy z którą postacią na zasadzie każdy z każdym. Nie wiem jak to się powinno robić, dzielić na sektory i sprawdzać w którym postać się znajduje czy coś takiego. Bardzo proszę o jakieś rady w tym temacie i linki do artykułów.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline yarpen

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 31, 2013, 23:03:23
Przede wszystkim -- nie chcesz liczyc kolizji na serwerze, a w kazdym razie nie jedynie na serwerze. W tym ukladzie przed kazdym ruchem bedziesz musial czekac na odpowiedz. Co do samych kolizji (jak rozumiem to 2D?) to zazwyczaj dzieli sie wlasnie na kafle.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2013, 23:44:16
Hmm, jeśli to jest gra turowa jak wormsy i scorch, to możesz spróbować przesyłać tylko komendę (np. kąt + siła strzału oraz ziarno generatora losowego) i niech każdy klient sobie z osobna to wyrenderuje i przeliczy. Co do rozwalania przeciwników itp. serwer miałby i tak ostateczne zdanie.

Offline Ithanoss

  • Użytkownik

# Luty 01, 2013, 00:26:45
Racja, liczenie przez sam serwer nie przejdzie, zapomniałem o opóźnieniu związanym z transferem danych. Czyli przesyłam podstawowe parametry (jak wspomniane kąt i siła) klienci liczą każdy z osobna, a serwer to weryfikuje.
Możecie mnie odesłać do jakichś artykułów na ten temat? Najwyraźniej mam o nim marne pojęcie.
Wiem że jest wujek google ale pewnie znacie jakieś godne polecenia ;)

Offline Xender

  • Użytkownik


Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 01, 2013, 10:06:41