Autor Wątek: Ile pikseli mapa dla konkretnego przypadku  (Przeczytany 1183 razy)

Offline gadeawzuki

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2013, 17:06:05
Witam. Tworzę shooter 2d z widokiem z góry. Moje pytanie brzmi i mnie nęka, ile optymalnie, ew. maksymalnie (w px, metrach, innej skali) powinna mieć mapa na której miało by się strzelać ze sobą w sumie 12 graczy. Wiadoma sprawa, że w grze będzie coś takiego jak mapa duża, mała, będą piętra i balkony w budynkach itp.

Proszę więc o jakieś konkretne porady dotyczące balansu takiej mapy, może ktoś napisał jakiś artykuł dla level designerów? Zapraszam do dyskusji :).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2013, 17:23:56 wysłana przez gadeawzuki »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

  • +5
# Styczeń 26, 2013, 17:09:35
Jeśli zadajesz takie pytanie, to prawdopodobnie problem nie istnieje-nie doszedłeś jeszcze do etapu tworzenia gry, na którym rozmiar map ma znaczenie. Jak gra będzie wystarczająco rozwinięta, by przeprowadzać testy, to bez większego problemu empirycznie dojdziesz do optymalnego rozwiązania.

Tak czy siak-polecałbym po prostu pograć w inne gry i zobaczyć jak to jest rozwiązane tam. Jedyne tytuły, które przychodzą mi w tej chwili do głowy to CS 2D i Blow Everything Up Net 2007(autorstwa Warsztatowicza btw.), ale zapewne jest więcej podobnych gier.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2013, 17:13:06 wysłana przez Oti »

Offline gadeawzuki

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2013, 17:25:04
Jestem na etapie odpalenia blendera i modelowania potrzebnych mi elementów scenerii. Grafikiem nie jestem, ale mam złożenie stworzyć projekt wyłącznie własnymi siłami.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Styczeń 26, 2013, 17:42:08
Nie zakładaj żadnego ścisłego rozmiaru, bo to się będzie zmieniało. Niektórzy mogą woleć ciasne mapy, a inni duże przestrzenie. Poza tym czasem będzie 2, a czasem 12 graczy. No i nie powiedziałeś nam nawet czy się tam będzie chodziło, jeździło czy latało (ewentualnie pełzało). :)

Cytuj
Grafikiem nie jestem, ale mam złożenie stworzyć projekt wyłącznie własnymi siłami.
Grafik/nie grafik to sztuczny podział. Gratuluję takiego podejścia i tym bardziej zachęcam do rozwoju w każdym kierunku. :)

Offline gadeawzuki

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2013, 17:51:04
Poruszanie tylko pieszo. Na pewno na każdej mapie będą 2 spawn pointy i 2, 3 główne (korytarze) pomiędzy nimi. Ale w sumie tak jak piszecie, nie ma wyznaczonych standardów. Edycja mapy nie powinna sprawić problemów ponieważ stworzę do tego specjalny, podręczny interface. Ok, w sumie jak by ktoś coś chciał dodać, ew. zarzucić jakimś artykułem to byłbym bardzo wdzięczny.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 26, 2013, 18:15:42
Cytuj
Na pewno na każdej mapie będą 2 spawn pointy i 2, 3 główne (korytarze) pomiędzy nimi.
To chyba na team deathmatch albo CTF tylko. Na deathmatch to stanowczo za mało, zwłaszcza że na początek potrzebujesz minimum po spawn poincie dla każdego z graczy z osobna.