Autor Wątek: Robię fabułę  (Przeczytany 4664 razy)

Offline jerrka8

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 25, 2013, 16:33:04
                                                                                 Witam
Może i mam mało lat, bo tylko 10, ale mam bujną wyobraźnie i piszę fabułę.
Ja maże o zrobieniu własnej gry. (Oczywiście z waszą pomocą).
Ta fabuła jeszcze nie jest skończona ale ciągle ją robię.
Tylko nie wiem czy to się opłaca.
Proszę o szybką odp.
Z poważaniem Jeremiasz.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +4
# Styczeń 25, 2013, 16:40:39
Szkoda, że masz tylko 10 lat, mnie nudzą tego typu gry, pograłbym jakąś z fabułą co najmniej do 12 lat.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 25, 2013, 16:42:31
To chyba zależy od fabuły. :)

Offline asmen

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2013, 16:49:13
Pokaż fabułę, a powiem Ci czy warto :)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +3
# Styczeń 25, 2013, 16:58:10
Nawet bez patrzenia na fabułę jestem pewien, że się opłaca, zaznaczyłem obie opcje, bo była taka możliwość.

Super pomysł i życzę powodzenia :)

Offline RedHot

  • Użytkownik

  • +12
# Styczeń 25, 2013, 17:11:10

Offline ismu

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2013, 18:15:12
Ja proponuję rzucić pisanie fabuły a czas poświęcić na naukę C++ (bardziej przydatne a i w przyszłości może być większy pożytek). Wiek 10 lat to już w sam raz żeby zaczynać coś się bawić ;) Później jakaś biblioteka 2D np. SFML + przyśpieszenie nauki matematyki, ewentualnie fizyki i sam piszesz sobie gry 2D. Ja zaczynałem programować w wieku 11 lat, więc ty też możesz zacząć ;) Co do wątku to tego typu tematy wracają jak bumerangi ,,Zróbcie mi grę", ludzie tego nie traktują poważnie, więc zostaje opcja za pieniądze praktycznie albo robisz coś sam konkretnego i pokazujesz ludziom a oni się dołączą do projektu jak będzie ciekawy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2013, 18:20:21 wysłana przez ismu »

Offline Joker

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2013, 18:53:19
Ja polecam od siebie iść ulepić bałwana z kolegami na dworze. 10 lat to akurat na tego typu budowle.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +8
# Styczeń 25, 2013, 19:05:17
Ja polecam od siebie iść ulepić bałwana z kolegami na dworze. 10 lat to akurat na tego typu budowle.
No ja wypraszam sobie. Jak miałem 10 to się uczyłem BASIC na C64, próbowałem napisać grę ze strzelaniem do duchów, więc uważam to za odpowiednią zabawę jak na ten wiek. ;)

Biorąc pod uwagę, że wtedy żeby cokolwiek narysować trzeba było piksele zakodować binarnie jako liczbę, a pozycje duszków ustawiało się pisząc współrzędne pod specjalne adresy w pamięci, to dzisiaj ten wiek można z powodzeniem obniżyć przynajmniej do 8.

Offline dynax

  • Użytkownik

  • +3
# Styczeń 25, 2013, 19:44:57
Biorąc pod uwagę, że wtedy żeby cokolwiek narysować trzeba było piksele zakodować binarnie jako liczbę, a pozycje duszków ustawiało się pisząc współrzędne pod specjalne adresy w pamięci, to dzisiaj ten wiek można z powodzeniem obniżyć przynajmniej do 8.

"Za moich czasów nie mieliśmy interaktywnych debuggerów i systemów kontroli wersji, kod asemblowaliśmy na kartce i robiliśmy dziurki ołówkiem na taśmie perforowanej" ;)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 25, 2013, 20:11:48
Biorąc pod uwagę, że wtedy żeby cokolwiek narysować trzeba było piksele zakodować binarnie jako liczbę, a pozycje duszków ustawiało się pisząc współrzędne pod specjalne adresy w pamięci, to dzisiaj ten wiek można z powodzeniem obniżyć przynajmniej do 8.
Nie można. Mając 8 już na Amstradzie CPC6128 z powodzeniem sportowałem z kolegi Atari 800XL kilka gier.
Co do kodowania, to pamiętam jak na kartce w kratkę rozrysowywałem sprite'y i podstawiałem jako Symbol. Pozycja znaku na CPC była banalna: Locate(x, y). Ten sam tryb mógł obsługiwać grafikę, np. funkcjami Plot i Draw. A wypełnianie Fill trwało wieeeeki. Eehh dobre czasy.
Zatem obniżamy do 6 i czekamy na odzew ;).

Offline SiwyEd

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2013, 20:27:09
jerrka8, najlepiej zaprezentuj swoje możliwości zanim będziesz próbował zaprzęgnąć kogoś do pracy.

Vipa, Krzysiek, wiemy jacy jesteście fajni (serio).

Offline Joker

  • Użytkownik

  • +3
# Styczeń 25, 2013, 20:40:01
 Krzysiek K, Ja nie mówię że nie można w wieku 10 lat pisać programów / gier. Ale ten wiek znacznie lepiej nadaję się na lepienie bałwanów. W wieku 20 lat ludzie znacznie gorzej na ciebie patrzą jak mówisz że idziesz lepić bałwana ;/

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +4
# Styczeń 25, 2013, 20:46:53
Tu nie chodzi o fajność. Tu chodzi o danie szansy. Jeżeli ktoś przedstawi coś co jest po prostu słabe, to można psy wieszać. Ale jeżeli ktoś jest dyskryminowany tylko ze względu na wiek, to coś tu nie gra.

Trochę szacunku qrde, niektóre prace osób, których śmiało mógłbym być ojcem, budzą ogólny szacunek i respekt. Moja odezwa: dajmy szansę. I uczmy się od młodszych.

@Joker: wczoraj, bez kitu, lepiłem bałwana. Miałem sporo frajdy szukając patyków i lecąc do sklepu po jedną marchewkę :). Mało tego, w weekend jeździłem na sankach i rzucałem się śnieżkami! I więcej, mało kiedy się tak dobrze bawiłem! Do tego minimum 3x w tygodniu układam klocki lego. Qrde nawet bajki czytam...

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +6
# Styczeń 25, 2013, 21:31:25
Cytuj
Zatem obniżamy do 6 i czekamy na odzew ;).
Niedługo wjedziecie w zakres liczb ujemnych :P