Autor Wątek: FlasCC + SWF = Własna gra w C++ jako SWF  (Przeczytany 3809 razy)

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

  • +2
# Styczeń 24, 2013, 15:45:07
Witam,
Czy ktoś się już oswajał z możliwością pisania gier dla przeglądarki w C/C++,
w tym nowym tworze? Jak tak to co o tym sądzicie?

Adobe dała ostatnimi czasy taką możliwość, dzięki kompilatorowi flascc.
Nie wiem czy to podlega pod tą nową licencje premium czy też nie.
Gdzie gdy gra komercyjna zarobi poniżej 50.000$ to nie trzeba nic płacić a jak powyżej to 9%.

Mniej więcej wygląda to tak że dzięki FlasCC piszemy w C/C++ zamiast w ActionScript,
wszystkie dotychczasowe gry które zrobiono w C/C++ można przerobić na swf by uruchamiały się w przeglądarce bez żadnych dodatkowych pluginów (oprócz flasha rzecz jasna).

Podaje parę linków, dla tych co jeszcze o tym nie czytali:

Pare bibliotek C/C++ Stage3D, m.in: GLS3D,AGAL to GLSL,FreeGLUT.
http://blogs.adobe.com/flascc/2012/12/14/bringing-opengl-cc-code-to-the-web-with-flascc/

Pare innych bibliotek LUA,BULLET.
http://blogs.adobe.com/flascc/2013/01/04/sample-c-libraries-running-in-the-browser-via-flash-player/

FlasCC SDK (rejestracja wymagana).
http://blogs.adobe.com/flascc/2012/12/04/flascc-1-0-released/
http://gaming.adobe.com/technologies/flascc/

Unreal Engine DEMO w SWF
http://www.unrealengine.com/flash

Kolejne DEMO innej gierki
http://blogs.adobe.com/flascc/2013/01/18/porting-a-c-opengl-game-to-run-in-the-browser/



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2013, 16:33:34
http://www.cmodule.org/neverball/ - u mnie nie działa.

A tak w ogóle to jaki to ma sens, w jakim celu zostało stworzone? Zaczynając od zera można odrazu w AS, a ukończone gry to nie wiem po co portować? Żeby za każdym razem ściągać grę od nowa?

Offline Joker

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2013, 16:44:46
A u mnie działa. Ale sensu też nie widzę. To już nowe projekty lepiej w unity zaczynać i powypluwać to na iosy androidy i web...

Offline Liosan

  • Redaktor

# Styczeń 24, 2013, 16:50:07
Zaczynając od zera można odrazu w AS, a ukończone gry to nie wiem po co portować?
Jak to po co? $$$ z nowych użytkowników. Albo można wersję demo zrobić we flashu a "kupną" w C++. Czemu nie.

Liosan

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Styczeń 24, 2013, 17:07:18
A u mnie działa. Ale sensu też nie widzę. To już nowe projekty lepiej w unity zaczynać i powypluwać to na iosy androidy i web...
Ale wiesz, że z flasha możesz kompilować na weba, androida, ios i niedługo windows phone'a? :)

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2013, 18:25:40
I na PC oraz Mac'a.

Offline dynax

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2013, 19:40:35
A ja poczekam na stabilne HaXe NME :)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2013, 20:11:07
ΨΧΞ, Ale na konsole - nie.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

  • +1
# Styczeń 25, 2013, 09:36:24
Próbują stać się konkurencyjni dla HTML5, nie jestem do końca pewien tej inwestycji.
Może prościej się nauczyć JS.

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

  • +1
# Styczeń 25, 2013, 10:46:47
kubera, co jak co, flash ma większą wydajność, lepszy debugger (i w ogóle debugger, bo w js czegoś sensownego nie ma)

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2013, 11:23:37
Próbują stać się konkurencyjni dla HTML5, nie jestem do końca pewien tej inwestycji.
Może prościej się nauczyć JS.

html5 i flash to jak porownywanie gowna z twarogiem, widocznie ty ani w jednym ani w drugim nic nie zrobiles skoro tak twierdzisz.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 25, 2013, 14:44:19
Ja korzystałem z FlasCC do sportowania gry. Z jednej strony fajne, z drugiej jest MASA problemów z budowaniem na tym projektów, jak ktoś nie ma doświadczenia z innymi platformami to polegnie. Kompilator w peaku potrafi zajmować ponad 20GB. Shadery pisze się w customowym assemblerze. No i póki co zdaje się że na Chrome nie działa bo ma jakiegoś własnego lewego Flasha.

Nawet mogę podrzucić na jakiś czas demo ;) - wczesna (niefinalna) wersja Taste My Steel
http://28byteslater.com/flashtest (wygodniej sterować z klawiatury: Z skok, X cios)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Styczeń 25, 2013, 16:05:26
Fajna gra Dab :)