Autor Wątek: Tiles  (Przeczytany 2041 razy)

Offline daniel1302

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2013, 21:11:53
Witam, mam takie tilesy dla budynków oraz trawy w swojej grze:
http://programista.tk/budynki/

I zastanawiam się jak rozwiązać problem z  opisem i rozmieszczaniem tych kolumn.
Aktualnie każdy obrazek budynku jest na osobnym kwadracie (który ma wymiary podane w pliku tekstowym), Napisałem skrypt PHP który wyrównał te rozmiary (aby wszystkie były jednakowe) i przesunął obrazek na środek, zmienił bitmape z kolorem różowym na png-alpha, i połączył wszystkie.

I teraz zastanawiam się co było by lepszym rozwiazaniem czy opisanie tekstury w taki sposób:
'0': new Array(
    [36, 42, 80, 72],    
    [188, 40, 88, 68],    
    [342, 46, 85, 64],    
    [496, 44, 88, 68],
   
    [652, 348, 80, 68],
    [808, 348, 80, 68]
);
'1': new Array(
    [36, 336, 86, 81],
    [190, 348, 88, 70],
    [344, 348, 80, 68],
    [496, 348, 80, 68],
    [652, 348, 80, 68],
    [808, 348, 80, 68]
);
Rząd po rzędzie
czy może pobieranie tych kwadratów (dużo większych od obrazka) i opisanie obszarów kolizji?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline gadeawzuki

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2013, 17:27:50
Sory za offtop i, że nic nie mogę wnieść do tematu ale nie mogę się powstrzymać. To są tillesy z Original War :). Masz do nich prawa autorskie?

Offline maro

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 26, 2013, 17:30:39
who cares? ;P

Offline daniel1302

  • Użytkownik

# Styczeń 28, 2013, 11:55:57
Tak są to takie titlesy, ale narazie nie mam innych(gra będzie o podobnej tematyce) A do użycia prywatnego nie są wymagane prawa autorskie. A jeśli cię interesuje, to mam 4 oryginalne kopie tej gry w różnych opakowaniach.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Styczeń 28, 2013, 12:46:48
A do użycia prywatnego nie są wymagane prawa autorskie.
Tylko pamiętaj że potem nie będziesz mógł wstawić gry na neta.

A jeśli cię interesuje, to mam 4 oryginalne kopie tej gry w różnych opakowaniach.
Licencja na użytkowanie != licencja na użycie materiałów. Swoją drogą, po co ci cztery oryginalne kopie? 0.o

Offline Ziemowit

  • Użytkownik
    • Ziemowit DevBlog

  • +1
# Styczeń 28, 2013, 13:02:04
Licencja na użytkowanie != licencja na użycie materiałów. Swoją drogą, po co ci cztery oryginalne kopie? 0.o
Bo mają różne opakowania ;>
Mała rada: Jeżeli nie masz innych, użyj po prostu placeholderów...

Offline daniel1302

  • Użytkownik

# Styczeń 28, 2013, 14:52:38
Właśnie nie znalazłem nic sensownego w internecie. Później gra przybierze formę podobną Fallouta, tylko aktualnie projektuję silnik, aby było wygodnie później tworzyć grafikę do niego. W moim zespole pracuje grafik, który narazie pomaga czysto teoretycznie bo nic a nic nie programuje(prócz HTML). Co to są placeholdery?

A tak 4 kopie bo mają różne pudełka. A jestem fanem tej gry i miałem okazje to kupilem
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2013, 14:58:27 wysłana przez daniel1302 »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +3
# Styczeń 28, 2013, 15:18:47
W moim zespole pracuje grafik, który narazie pomaga czysto teoretycznie bo nic a nic nie programuje
Bo to grafik?

Cytuj
Co to są placeholdery?
Tymczasowe zamienniki zasobów, które można później łatwo podmienić na docelowe

Offline Xirdus

  • Redaktor

  • +1
# Styczeń 28, 2013, 15:21:11
Co to są placeholdery?
"Place holder" dosłownie znaczy "trzymacz miejsca" - taki element graficzny, który jest po to, by było cokolwiek, i w przyszłości zostanie zmieniony. Chociażby prostokąt z Painta.

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Styczeń 30, 2013, 01:39:15
W praktyce nierzadko zdarza się, że "placeholder" z powodu napiętych terminów ewoluuje w "finalny placeholder" :) Nie muszę chyba tłumaczyć, w czym rzecz ;)

Morał z tego taki, że nawet na tymczasowy content warto mieć odpowiednie prawa autorskie.

Offline daniel1302

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2013, 08:34:50
Może i tak, ale to jest bardziej forma testu jak to wszystko działa w przeglądarce. I szczerze to wypadło to bardzo kiepsko.
Przy renderowaniu 500 obiektów 3 fps. Dodanie drzewka czwórkowego po 25 obiektów w lisciu poprawiło wynik do 8 fps(renderowane 125 obiektów). Na lepszym, komputerze(bo na swoim starym testuję, procek 1.6 ghz, 1 gb ram) widać poprawę ok 2 razy. Drugi komp to AMD 4x2.8ghz 4 gb ram, Ale co komu 16fps daje?