Autor Wątek: Warsztat małego szalonego naukowca  (Przeczytany 4500 razy)

Offline Joker

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 17, 2013, 15:33:25
Cytuj
Nie traktuje tego tematu jak bloga, po prostu chce pisać o tym co robię może nawet raz w miesiącu
Od tego jest właśnie blog, twitter.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +9
# Styczeń 17, 2013, 15:34:20
Na razie wzbudzasz dużo emocji, bo piszesz o tym, że będziesz pisał :).

Offline Nest

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2013, 19:33:44
kos, widzisz w drugim poście już coś więcej napisałem ale stara drużyna która podąża za każdym moim nowym tematem już zaczęła ze mną pisać, szkoda że jak zwykle na inny temat :D

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2013, 19:40:36
mi się bardzo podobają pomysły Nesta, np. holocade, także w sumie wisi mi czy będzie pisał tu czy na blogu, treść się liczy.
Co do tych okularków to jakiś czas temu sony wypuściło takie urządzonko, na allegro chyba za 4k widziałem. Widziałem też test tego, podobno oczy się tak bardzo nie męczą, ale podejrzewam że wprowadzili tam sporo ulepszeń.
O, to dokładnie: http://www.sony.pl/hub/personal-3d-viewer

Offline Nest

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2013, 20:25:34
z tym że to co prezentuje sony to dalej obraz pseudo z parunastu metrów, to tak "telewizor 3D noszony na głowie" w zasadzie wszystkie hełmy wirtualne oprócz właśnie oculusrifta oferują obraz ale nie taki jak byś tam był a jedyne taki jak byś siedział w idealnym kinie.
Cytat: Sony dane techniczne
Rozmiar wirtualnego obrazu 750" (ok. 19 m) w odległości 20 m
Problemem oculus rifta jest ekran, nie wiem jakie zagęszczenie piskeli jest na wyświetlaczu retina, trzeba po prostu badać i znaleźć najlepszy wyświetlacz
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2013, 20:28:32 wysłana przez Nest »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 17, 2013, 20:32:49
@up Ale czym się różni Occulus od tego co było? Przecież całe 3D polega na podawaniu innych obrazów do obu oczu, gdzie jest różnica?

Offline Nest

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2013, 21:07:11
właśnie szybkim czasem reakcji miedzy przesunięciem głowy a kamerą w programie, to po pierwsze po drugie obraz jest widziany jak byś tam był a nie tak jak byś siedział w kinie, normalne okulary wyświetlają ci cały czas to co mają przed sobą, oculus wyświetla obraz panoramicznie, dzieki temu dosłownie jest przepaść miedzy tym co mamy teraz a tym co oferuje oculus

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2013, 21:26:13
Cytuj
@up Ale czym się różni Occulus od tego co było? Przecież całe 3D polega na podawaniu innych obrazów do obu oczu, gdzie jest różnica?
nie wiem czy dobrze rozumuję, ale obraz dla każdego oka różni się kątem (?). Czyli w przypadku gry 3d gdzie mielibysmy czuć się jakbyśmy byli w środku to wystarczy chyba ustawić 2 osobne kamery dla każdego oka i jakiś skaner ruchu gałek ocznych żeby dopasować ostrość do tego na co się patrzy (?). Niestety sam nie miałem przyjemności testować takich okularków, więc ciężko mi powiedzieć czy na nich by to mogło być wyświetlane
Cytuj
właśnie szybkim czasem reakcji miedzy przesunięciem głowy a kamerą w programie
a w czym tutaj tkwi problem? czas reakcji czujnika ruchu w okularach? bo reszta to chyba zależy od mocy kompa (?).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2013, 21:30:30 wysłana przez jjoker8 »

Offline Nest

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2013, 00:19:19
Istotnie tak działa side by side to są dwie kamery dla prawego i lewego oka osobna najlepszym przykładem jest ostatnia płyta tool'a tam jest cały album ze zdjęciami side by side i okulary, Jeśli chodzi o skaner gałek ocznych to ta role pełni właśnie żyroskop, ostrość obrazu jest cały czas ta sama to oko samo w sobie ma problem z dostosowaniem się.

z tego jak ja myślę to raczej problem polega na tym że jak obracasz głowę to tworzysz tzw widmo które jest przesyłane do kontrolera kamery i w kodzie jeśli nie jest to w odpowiednim miejscu określone tzn. nie ma pierwszeństwa to program dopiero po chwili wykonuje to co powinien przez co jak obracasz głowę to reakcja jest dopiero po chwili ciężko to wytłumaczyć słowami.

podobnie jest np w sytuacji kiedy na ekranie kiedy machasz szybko myszką w jakimś fpsie to obraz się zagina a w drastycznych przypadkach wręcz widzisz duże przerwy to też poniekąd wina kodu i tego co ma do odczytania.


Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +4
# Styczeń 18, 2013, 01:58:22
Karolu, hejters gona hejt, proste odwieczne pytanie skoro cię to nie interesuje to po co czytasz. Temat powstał w dziale inne bo nie jest to ani sprawa techniczna ani (nie do końca) tworzenia gier. Ja chce o tym pogadać a nie czytać komentarze do tego co robię i też nie mam zamiaru ciągnąć tego systematycznie jak bloga wiec temat jest odpowiedni jeśli coś trzeba będzie przypomnieć to są linki do postów.
to _ trzeba było założyć temat z dyskusją o czym se chcesz pogadać, a nie zakładać temat, o tym, że chcesz sobie pogadać

pathetic

// spokojnie, nie ma się co denerwować... -Xirdus
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2013, 02:09:33 wysłana przez Xirdus »

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2013, 11:31:15
Nest a dotarł już do Ciebie ten Oculus czy to są na razie przemyślenia teoretyczne?
Pytam bo ja wciąż czekam na mój i jestem ciekaw jak to w końcu będzie wyglądać :).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Styczeń 18, 2013, 12:46:51
Zamykam wątek. Temat wątku jest taki, że nawet jakby coś ciekawego się pojawiło to nikt by nie znalazł.


Nest: Jeżeli chcesz pogadać o czymkolwiek nie krępuj się zakładać wątków na dany temat. Nie musisz się ograniczać do jednego wątku na wszystko.