Autor Wątek: Solitudo [FPP - horror]  (Przeczytany 19981 razy)

Offline voytech

  • Użytkownik

# Styczeń 28, 2013, 00:13:16
@Vipa: gratulacje, gierka klimatyczna. Nocą las wygląda złowieszczo, chociaż efekt psuje niebo. Może spróbuj na czas nocny zastosować teksturę nieba z gwiazdami? Widoczność w nocy też jest zbyt duża, tutaj bym widział efekt jaki zastosowano w Arma2. Bez noktowizora lub jakiegokolwiek źródła światła na terenie nieoświetlonym w lesie jest tak ciemno, że nawet regulacja jasności na monitorze nic nie daje.

God rays wydaje mi się zbyt silny i w nocy, kiedy słońce jest poniżej horyzontu widać jakby wychodziły z gruntu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +4
# Styczeń 28, 2013, 14:08:31
W nocy fakt, za bardzo nic nie widać. Poprawi się. Z tymi raysami to beka, bo myślałem, że je wywaliłem :).

Na razie efekt moich wczorajszych walk z drzewami a siedziałem pół nocy qrde. Musiałem dodać sharpen do postprocess bo wszytko się zlewało. Choć teraz jak patrzę to przegiąłem lekko ;). Same drzewa masakra, proporcje w tych modelach nie istniały a tekstury to chyba z jakiegoś darmowego liba. Mam nadzieję, że coś z tym zrobię sensownego.



Silnik już ciągnie te drzewka w sensownym fps, choć jąka się na większej ilości. Jak poskładam to konkretnie jakoś to udostępnię w najnowszej wersji.

Co się stało ze screenupem? Qrde jedna z lepszych stron w necie padła. Człowiek mógł normalnie wrzucić na forum miniaturkę, click i pełny size a teraz lipa :(. Spaaaax...

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 28, 2013, 14:13:54
Cytuj
Co się stało ze screenupem? Qrde jedna z lepszych stron w necie padła. Człowiek mógł normalnie wrzucić na forum miniaturkę, click i pełny size a teraz lipa :(. Spaaaax...

imgur.com :)

A tak poza tym Vipa to załóż koniecznie devbloga ;) O robieniu blooma w DX14 jest milion postów na blogach, o tym jak przygotować realistyczny las czy sensownie łączyć tekstury poczytać można rzadko kiedy.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 28, 2013, 14:40:42
@up Ładny, ale... Realistyczny? Byłeś kiedyś w lesie? :-)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Styczeń 28, 2013, 16:21:30
@Up: ja byłem, ja byłem ! Ale w zimie :(

Swoją drogą screen wypaśny, super to wygląda.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 28, 2013, 20:08:18
Kompletnie realistyczny ten las nie będzie, bo w końcu to ma być horror. Ideałem byłoby odwzorować taki jak w Blair Witch Project, tylko tu już trzeba by mieć fotki :(. Ponadto okazał się Zonk - silnik nie wyrabia przy takiej ilości modeli drzew. Każde drzewo to 2 VBO, jedno na pień i drugie na liście. Niestety model tak zbudowany, że nie idzie tego scalić. Mam parę pomysłów, ale trzeba by przebudować połowę libów, na co pewnie nikt nie będzie miał ochoty :).
W sumie nie ma aż takiej tragedii, bo 25 fps stabilnie z wszystkimi bajerami, ale miałem koło 100-120 :(. Parę klatek można wytępić filtrowaniem, rozdziałką, perspektywą itd. ale nie na tym pic polega by uciekać od tematu.

Krzysiek, na coś ty mnie qrde namówił :D.

Dab, trzeba mieć czas na to :). Jestem przy projekcie z doskoku a co dopiero pisać szczegółowo co i jak.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Styczeń 28, 2013, 22:28:18
Cytuj
Każde drzewo to 2 VBO, jedno na pień i drugie na liście. Niestety model tak zbudowany, że nie idzie tego scalić.
A instancing to co? Pies? :)

Cytuj
Krzysiek, na coś ty mnie qrde namówił :D.
No wiem że papier i drzewa mają sporo wspólnego, ale uwierz, wycinanie drzew z kartonu to nie jest kierunek w stronę realizmu. ;)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 28, 2013, 23:21:38
Azor! Shit, mam kota. Jak każdy kot nie chce współpracować ;).

Wycinanki wycinankami, ale przy efekcie jaki widzisz w postaci zdjęcia, przy niezbyt zręcznie wymodelowanym drzewku, to wolę te pierwsze. Oczywiście skakać po gałęziach nie można, ale w ilu grach na 100 skaczesz po drzewach.
Do tego dochodzi przejście w ostatni lod (billboard), które w każdej grze wygląda fatalnie. Ekran jest płaski, kiedyś wynajdę sposób by po obrocie kamery w osi X uzyskać głębię :). Motion blur też mam na płaskiej macierzy a widać głębię.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 28, 2013, 23:37:53
Dab, trzeba mieć czas na to :). Jestem przy projekcie z doskoku a co dopiero pisać szczegółowo co i jak.

Niekoniecznie, wystarczy screen i krótki opis jak tutaj na forum, bez elaboratów i filozofii - coś takiego próbowałem zrobić przy neongame, no ale niewiele z tego wyszło :) Tak tylko zachęcam, stuff z postów na forum ciężko odkopać po jakimś czasie.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 28, 2013, 23:44:56
Cytuj
Niekoniecznie, wystarczy screen i krótki opis jak tutaj na forum, bez elaboratów i filozofii
Tyle że największy problem jest jak pojawia się potrzeba posiadania rysunków poglądowych. :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 29, 2013, 19:59:59
Wersja z modelami już do zassania. Podmieniłem też krzyże i slender-girl. Do końca tygodnia mam przechlapane, więc nie wiem kiedy następny build :(.
Na razie działa bo działa, bez jakichś sensownych optymalizacji, ale nie powinno być źle :).

Download

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Styczeń 29, 2013, 22:39:22
Wystarczyło 30 sekund by stwierdzić już, że gra jest lepsza od np. Gothic 3 od grafiki po fabułę.
Dodatkowo zauważyłem mały błąd. Otóż pod pewnym kątem widać, że drzewa jakby lewitują ;<

http://img703.imageshack.us/img703/1117/nowyobrazmapybitowejit.jpg

W ruchu wygląda to gorzej nie raz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2013, 22:42:37 wysłana przez Rokuzo »

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2013, 22:59:51
Odpalał ktoś już pod win8? Mi crashuje zaraz po starcie. Póki co nie miałem czasu się przyjrzeć co dokładnie jest nie tak, ale może ktoś już miał podobnie?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 29, 2013, 23:23:41
Drzewka nie problem, będę jeszcze je zmieniał, dodawał łączenie z terenem, więc to na pewno ulegnie zmianie. Ale oko masz niezłe! ;)

Win 8... Powinno iść. A co wypisuje debug.txt? (jest w folderze data/)

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2013, 23:42:26
Log wygląda w porzadku, niżej wkleiłem zawartość.

LOG
*****************
Windows 8 Pro 64 bit, version 6.2 [Build 9200]
Intel(R) Core(TM) i7-3610QM CPU @ 2.30GHz
Intel(R) HD Graphics 4000
Intel
4.0.0 - Build 9.17.10.2867
shader log  [shader/terrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/terrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.vert]: No errors.

shader log  [shader/bterrain.frag]: No errors.

shader log  [shader/flys.vert]: No errors.

shader log  [shader/flys.frag]: No errors.

shader log  [shader/sky.vert]: No errors.

shader log  [shader/sky.frag]: No errors.

shader log  [shader/clouds.vert]: No errors.

shader log  [shader/clouds.frag]: No errors.

shader log  [shader/grass.vert]: No errors.

shader log  [shader/grass.frag]: No errors.

shader log  [shader/trees.vert]: No errors.

shader log  [shader/trees.frag]: No errors.

shader log  [shader/btrees.vert]: No errors.

shader log  [shader/btrees.frag]: No errors.

shader log  [shader/rays.vert]: No errors.

shader log  [shader/rays.frag]: No errors.

shader log  [shader/alpharays.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur1.frag]: No errors.

shader log  [shader/blur2.frag]: No errors.

shader log  [shader/final.frag]: No errors.

shader log  [shader/tv.frag]: No errors.

shader log  [shader/oil.frag]: No errors.