Autor Wątek: Jaki logiczny silnik graficzny c++.  (Przeczytany 3758 razy)

Offline rocko

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:29:57
Witam szukam jakiegoś w miarę logicznego silnika graficznego 3d (biblioteki c++), testowałem ogre ale jest on bardzo niewygodny. Poszukuje czegoś co nie będzie narzucało z góry stylu programowania i nie wymagało skryptów i jednocześnie aby obsługiwało OpenGl i DirectX w najnowszych wersjach.

Jeżeli znacie coś takiego to dajcie znać.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2012, 19:31:46 wysłana przez rocko »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 21, 2012, 19:33:22
Irrlicht

Offline flexi

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:34:50
A może autorski ? :-)

Offline rocko

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:42:08
No jeden już pisałem i stwierdziłem że nie ma sensu pisać koła od nowa.

Irrlicht nie łyka nowego OpenGl i DirectX.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:47:36
http://devmaster.net/devdb/engines

Od siebie polece silnik Esenthel (oczywiscie to silnik a nie tylko silnik graficzny).

PS: Jak nie lyka nowego OpenGL :)?

Offline rocko

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:49:37
Nie korzysta z nowych bajerów.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:53:21
To ciezko bedzie ci znalezc, poszukaj na tamtej stronie co ci dalem linka. Jesli nie chcesz zeby cos ci narzucalo styl kodania to niestety autorski silnik to jest wybor.

Offline rocko

  • Użytkownik

# Grudzień 21, 2012, 19:54:42
Szukam cały czas... Ale wiadomo że będzie prościej jeżeli ktoś coś podpowie.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2012, 20:06:34 wysłana przez rocko »

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Grudzień 22, 2012, 10:31:40
Silnik właśnie po to jest, żeby narzucał ten styl programowania... Podajesz mu dane w odpowiedni sposób, a silnik to wyświetla. Silnik Panda 3D jest bardzo wygodny, zwłaszcza jak się go obsługuje z poziomu Pythona - możesz też w C++ jeśli bardzo chcesz...

Offline rocko

  • Użytkownik

# Grudzień 22, 2012, 13:14:24
Rozumiem że narzuca jakiś tam styl, ale niech chociaż nazewnictwo będzie jakieś logiczne noi jakieś kursy. Ogólnie w przypadku gier nie mam zaufania do bibliotek w których sam nie robię pętli głównej. Chyba skorzystam z Irrlicht i będę czekać na nowe wersje.

Apropo przypominam że chce tylko silnika graficznego, fizykę i kolizje i tak będę robił w physx.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2012, 13:21:31 wysłana przez rocko »

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 22, 2012, 13:39:20
A mógłbyś powiedzieć co Ci w Ogre nie pasuje ? I o co Ci chodzi z tą pętlą główna ? To jest tylko silnik graficzny, pętlę główną aplikacji sam sobie majstrujesz.

Bo jeśli chodzi o tutoriale i dokumentację to narzekać na ten element akurat nie powinieneś.

Offline rocko

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 22, 2012, 17:28:21
Nie mogę znaleźć żadnego kursu który tłumaczył by wszystko od zera, nie podoba mi się wstawianie większości kodu w klasy wirtualne. Próbuję jakoś to ominąć ale ciężko ogarnąć coś tak rozrośniętego, bez żadnych tutoriali.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2012, 20:14:50 wysłana przez rocko »

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Grudzień 23, 2012, 03:31:55
Jest kilka tutoriali, Basic Tutorial OGRE korzysta tylko z mini frameworka ładującego samo OGRE.

Szukałem czystych przykładów bez obudowy i jest pare, wystarczy przejrzeć wyniki google ale podejście tutoriali jest wygodniejsze.

OGRE jest poprawnie rozplanowane, a zamykanie w klasy tak jak to robią programiści OGRE, potrafi być wygodne.

Są oprócz Irr jeszcze Esenthel (w tym obsługa silników fizycznych typu PhysX), Horde3D..

Masz też Xenon Core, ale ten chyba do 2D raczej, bo nie wiem, jak sprawa z 3D.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2012, 04:02:29 wysłana przez Rokuzo »